Organismele internaționale ne trag de mânecă din cauza lipsei investițiilor

0
131
Astăzi a debutat la București Summit-ul Investitorilor Străini care reunește oficiali ai instituțiilor financiare internaționale cât și reprezentanți ai firmelor din domeniile IT, finanțe, auto sau imobiliare. Oficialii străini au remarcat potențialul de dezvoltare economică a României însă au vorbit și despre minusurile pe care guvernanții de la București ar trebui să le elimine cât mai repede posibil. O mare problemă pe care o are țara noastră o reprezintă infrastructura precară.
”România este o destinaţie fantastică pentru investiţii, un loc extraordinar unde să trăieşti. În sectorul transporturilor sunt foarte multe lucruri ce trebuie făcute. România are nevoie de autostrăzi şi reţele de transport. S-a calculat că acestea vor costa 16 miliarde de euro, iar noi am primit numai 4 miliarde de euro de la Comisia Europeană pentru perioada următoare. Cred că trebuie cheltuiţi aceşti bani, mai ales că sunt gratis. Reabilitarea drumurilor trebuie revizuită, pentru că aproximativ 40% dintre drumurile din România sunt destul de proaste,” a declarat Ismail Radwan, oficial al Băncii Mondiale. Acesta a adăugat că România trebuie să aducă îmbunătăţiri climatului economic, în special mediului de afaceri, infrastructurii şi bunei guvernanţe.

La rândul său, Comisia Europeană urmărește cu atenție evoluțiile din economia românească ”Ţara angela+filotenu poate să crească doar pe baza consumului intern şi a exporturilor pentru că acestea sunt principalele surse de creştere economică în România, ci trebuie şi să se investească. Toţi cei care călătoresc în ţară ştiu cât de mare este nevoia pentru infrastructură adecvată, începând cu infrastructura de transport, dar şi în alte domenii avem nevoie de infrastructură în această ţară”, a menţionat Angela Filote, șeful reprezentanței Comisiei Europene în România.

Încă de la instalarea sa la Palatul Victoria, în 2012, cabinetul Ponta a dus o politică de reducere a investițiilor în infrastructură, în ciuda deficitelor pe care țara noastră le înregistrează și la acest capitol. Un ultim exemplu în acest sens îl reprezintă reducerea bugetului Ministerului Transporturilor pe anul în curs, la rectificarea de săptămâna trecută, cu suma de 1,6 miliarde de lei.