duminică, aprilie 28, 2024
AcasăPoliticaParlamentarii Forța Dreptei și cei ai USR au depus o moțiune simplă...

Parlamentarii Forța Dreptei și cei ai USR au depus o moțiune simplă împotriva ministrului Educației, Ligia Deca

Parlamentarii Forța Dreptei și cei ai USR au depus luni o moțiune simplă împotriva ministrului Educației, Ligia Deca, care nu a reușit să implementeze nicio reformă în învățământul românesc și îl menține într-o stare dezastruoasă, confirmată recent și de rezultatele extrem de slabe de la testele PISA. ”Am văzut cu toții rezultatele la testele PISA. România ocupă penultimul loc în Uniunea Europeană. Nu mai e un șoc pentru nimeni, este doar confirmarea dezastrului din educație. Ce a făcut în aceste condiții Ministerul Educației? A cosmetizat raportul OECD și a prezentat rezultatele în batjocură. Altfel nu se poate numi aprecierea că România este rezilientă. DA! Educația a reușit ”performanța” să rămână pe penultimul loc. În loc să ne comparăm cu Japonia și cu Finlanda, în prezentarea Ministerului Educației, ca să dea bine, ne comparăm cu Turcia. Cui folosește această minciună? Raportările privind procentul de analfabetism funcțional au dispărut cu totul din prezentare. Cui folosește ascunderea adevărului? Ce exemplu dă ministra Educației țării, cum mai pot părinții să le spună copiilor să nu mintă, când, iată, minciuna e regina învățământului?
În România de astăzi, educația se bazează, de fapt, pe meditații și, invers, industria meditațiilor se bazează pe garanția că nu se va schimba nimic pe fond în educație. Este o concluzie întărită de observația că rezultatele la testele PISA sunt mult mai bune în mediul urban decât în cel rural. Diferența o fac, în principal, meditațiile. Copiii români ajung, cu pregătire suplimentară, plătită de părinți, la un nivel apropiat de cei din Vest, care se bazează doar pe cunoștințele și abilitățile dobândite în sistemul de învățământ. La noi, meditațiile fac diferența- că merge sau nu la școală, pentru elevul din ”România Educată” e aproape același lucru. Unele cadre didactice, în lipsa intervenției ministerului, au ajuns doar niște supraveghetori ai elevilor, până se sună de ieșire.
Ce a făcut Ligia Deca după ce a devenit ministru pentru a stopa degradarea școlii românești?
– A introdus examen de admitere la liceu, în ciuda tuturor avertismentelor că acest examen va spori inechitatea. Vor fi necesare și mai multe meditații! Doar pentru cine își permite!
– A continuat politica de coborâre, până la irelevanță, a nivelului subiectelor de la Evaluarea Națională. Practic așteptăm testele PISA ca să ne arate ce se întâmplă în învățământ pentru că examenele noastre nu mai înseamnă nimic.
– A consacrat idea că nota 2 este una foarte bună, că merită premiată.
Lunar, se scot bani din fondul de rezervă pentru cheltuieli din învățământ. Nu mai era niciun secret pentru nimeni că salariile cadrelor didactice erau foarte mici. În loc să vină în întâmpinarea problemei, să propună creșteri și să negocieze reforme cu sindicatele, doamna ministru a așteptat să explodeze mămăliga de sub bugetul ” acoperitor”.
Iată, suntem astăzi în viitorul prevăzut în iunie. Unde este noua lege a salarizării unitare? Premierul Marcel Ciolacu începe ședințele de Guvern cerând criterii de performanță în schimbul măririi salariilor. Planul de salvare pentru educație seamănă izbitor cu cel care a salvat sistemul de sănătate. În spitale sau în fața lor se moare cu zile la fel ca înainte să crească salariile medicilor. Șpaga nu a fost eradicată, cine vrea tratament scoate bani din buzunar. Același lucru se întâmplă în educație, cresc salariile, dar cine vrea să nu se facă de râs la teste, merge la meditații.
România Educată a ajuns să fie o glumă pentru orice român – nu simbolul unui plan sau al unei viziuni. Deci, vă întrebăm din nou, care este planul Guvernului pentru educație?”, se arată în textul moțiunii simple depusă de Forța Dreptei și USR.
Astfel, parlamentarii USR și Forța Dreptei solicită Guvernului României să accelereze reformele din Educație prevăzute în PNRR, să crească de îndată salariile profesorilor conform măsurilor adoptate prin OUG 57/2023 și să asigure derularea Programului Național Masă Sănătoasă pentru un milion de copii în anul școlar 2023-2024, așa cum este stabilit în legea învățământului preuniversitar. În moțiune, Ligia Deca este acuzată că a cenzurat raportările privind procentul de analfabetism funcţional înregistrat în România, pentru a ascunde dezastrul educațional iar în urma acestei moțiuni, singurul demers corect, salvator și reformist este plecarea sa de la conducerea educației din România. (sursa: Ion Ștefan, deputat Forța Dreptei Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Parlamentarii Forța Dreptei și cei ai USR au depus o moțiune simplă împotriva ministrului Educației, Ligia Deca

Parlamentarii Forța Dreptei și cei ai USR au depus luni o moțiune simplă împotriva ministrului Educației, Ligia Deca, care nu a reușit să implementeze nicio reformă în învățământul românesc și îl menține într-o stare dezastruoasă, confirmată recent și de rezultatele extrem de slabe de la testele PISA. ”Am văzut cu toții rezultatele la testele PISA. România ocupă penultimul loc în Uniunea Europeană. Nu mai e un șoc pentru nimeni, este doar confirmarea dezastrului din educație. Ce a făcut în aceste condiții Ministerul Educației? A cosmetizat raportul OECD și a prezentat rezultatele în batjocură. Altfel nu se poate numi aprecierea că România este rezilientă. DA! Educația a reușit ”performanța” să rămână pe penultimul loc. În loc să ne comparăm cu Japonia și cu Finlanda, în prezentarea Ministerului Educației, ca să dea bine, ne comparăm cu Turcia. Cui folosește această minciună? Raportările privind procentul de analfabetism funcțional au dispărut cu totul din prezentare. Cui folosește ascunderea adevărului? Ce exemplu dă ministra Educației țării, cum mai pot părinții să le spună copiilor să nu mintă, când, iată, minciuna e regina învățământului?
În România de astăzi, educația se bazează, de fapt, pe meditații și, invers, industria meditațiilor se bazează pe garanția că nu se va schimba nimic pe fond în educație. Este o concluzie întărită de observația că rezultatele la testele PISA sunt mult mai bune în mediul urban decât în cel rural. Diferența o fac, în principal, meditațiile. Copiii români ajung, cu pregătire suplimentară, plătită de părinți, la un nivel apropiat de cei din Vest, care se bazează doar pe cunoștințele și abilitățile dobândite în sistemul de învățământ. La noi, meditațiile fac diferența- că merge sau nu la școală, pentru elevul din ”România Educată” e aproape același lucru. Unele cadre didactice, în lipsa intervenției ministerului, au ajuns doar niște supraveghetori ai elevilor, până se sună de ieșire.
Ce a făcut Ligia Deca după ce a devenit ministru pentru a stopa degradarea școlii românești?
– A introdus examen de admitere la liceu, în ciuda tuturor avertismentelor că acest examen va spori inechitatea. Vor fi necesare și mai multe meditații! Doar pentru cine își permite!
– A continuat politica de coborâre, până la irelevanță, a nivelului subiectelor de la Evaluarea Națională. Practic așteptăm testele PISA ca să ne arate ce se întâmplă în învățământ pentru că examenele noastre nu mai înseamnă nimic.
– A consacrat idea că nota 2 este una foarte bună, că merită premiată.
Lunar, se scot bani din fondul de rezervă pentru cheltuieli din învățământ. Nu mai era niciun secret pentru nimeni că salariile cadrelor didactice erau foarte mici. În loc să vină în întâmpinarea problemei, să propună creșteri și să negocieze reforme cu sindicatele, doamna ministru a așteptat să explodeze mămăliga de sub bugetul ” acoperitor”.
Iată, suntem astăzi în viitorul prevăzut în iunie. Unde este noua lege a salarizării unitare? Premierul Marcel Ciolacu începe ședințele de Guvern cerând criterii de performanță în schimbul măririi salariilor. Planul de salvare pentru educație seamănă izbitor cu cel care a salvat sistemul de sănătate. În spitale sau în fața lor se moare cu zile la fel ca înainte să crească salariile medicilor. Șpaga nu a fost eradicată, cine vrea tratament scoate bani din buzunar. Același lucru se întâmplă în educație, cresc salariile, dar cine vrea să nu se facă de râs la teste, merge la meditații.
România Educată a ajuns să fie o glumă pentru orice român – nu simbolul unui plan sau al unei viziuni. Deci, vă întrebăm din nou, care este planul Guvernului pentru educație?”, se arată în textul moțiunii simple depusă de Forța Dreptei și USR.
Astfel, parlamentarii USR și Forța Dreptei solicită Guvernului României să accelereze reformele din Educație prevăzute în PNRR, să crească de îndată salariile profesorilor conform măsurilor adoptate prin OUG 57/2023 și să asigure derularea Programului Național Masă Sănătoasă pentru un milion de copii în anul școlar 2023-2024, așa cum este stabilit în legea învățământului preuniversitar. În moțiune, Ligia Deca este acuzată că a cenzurat raportările privind procentul de analfabetism funcţional înregistrat în România, pentru a ascunde dezastrul educațional iar în urma acestei moțiuni, singurul demers corect, salvator și reformist este plecarea sa de la conducerea educației din România. (sursa: Ion Ștefan, deputat Forța Dreptei Vrancea)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu