Învățământul tehnologic, în suferință la Adjud

0

Treizeci de cadre didactice de la Colegiul Tehnic ”Gheorghe Balș” din Adjud au participat, astăzi, la discuții cu șefii Inspectoratului Școlar Județean Vrancea. Conducerea liceului a prezentat situația reală a numărului de elevi din bazinul municipiului Adjud și posibilitățile de formare a claselor a noua în anul școlar 2019-2020. Din moment ce Colegiul Național ”Emil Botta” a obținut 7 clase (profiluri teoretice), este aproape imposibil ca și la Colegiul Balș să se formeze tot 7 clase (tehnologice) de la toamnă. Conform statisticii, în Adjud și împrejurimi, inclusiv în sudul județului Bacău, numărul de absolvenți ai clasei a opta a scăzut considerabil și abia dacă s-ar putea constitui 11 clase și jumătate, la toamnă, în cele două licee din Adjud. Însă planul de școlarizare transmis la Ministerul Educației Naționale este de 14 clase, câte 7 la fiecare colegiu, acest lucru fiind în avantajul Colegiului Botta. ”Noi am venit astăzi la Inspectoratul Școlar să susținem o cauză, să prezentăm situația reală. Noi nu am venit să facem scandal, ci să spunem adevărul. Toată lumea știe că sunt elevi puțin în zonă și nu se pot constitui câte 7 clase de a noua la ambele colegii. Se va ajunge, probabil, ca noi să putem forma maximum 5 clase la toamnă. A fost o discuție amicală, constructivă, cu oficialii Inspectoratului Școlar, dar atât. Era bine dacă ar fi venit la discuții și un reprezentant de la Ministerul Educației Naționale”, ne-au transmis profesorii de la Colegiul Tehnic ”Gheorghe Balș”, după ieșirea de la ISJ Vrancea. Aceștia s-au întors la Adjud, până la prânz, deoarece încep cursurile la ora 12:00, amânate de dimineață.

Conducerea Colegiului Balș susține că, potrivit Legii educației, Planului Regional de Acțiune pentru Învățământ și Planului Local de Acțiune pentru Învățământ, proporția claselor ar trebui să fie 60% profil tehnologic și 40% profil teoretic. Acest lucru a fost susținut și de comunitatea locală care, printr-o hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Adjud, a recomandat Inspectoratului Școlar Județean Vrancea să întocmească un plan de școlarizare echilibrat, prin repartizarea în mod egal a numărului de clase între cele două colegii, maximum 6-6. Se știe faptul că piața muncii este deficitară la capitolul forță de muncă specializată, calificată, atât la nivel național cât și în plan județean.