joi, martie 28, 2024
AcasăPoliticaForța Dreptei și USR cu sesizat Curtea Constituțională cu privire la legile...

Forța Dreptei și USR cu sesizat Curtea Constituțională cu privire la legile educației

Senatul a adoptat, în această săptămână, pachetul de legi ale educației, reunite sub genericul ”România educată”. Legile au fost criticate și contestate atât în mediul educațional și academic cât și în mediul politic. După adoptarea în Senat (cameră decizională), legile ar trebui să ajungă la președintele Klaus Iohannis, pentru promulgare. Însă parlamentarii de la Forța Dreptei și de la USR au sesizat Curtea Constituțională a României asupra legilor educației pentru încălcarea dreptului la învățătură, la egalitatea în drepturi și la nediscriminare.
”În privința proiectului de lege privind învățământul superior a fost reclamată încălcarea art. 1 alin. (3) și (5), art. 16, art. 32, art. 73, art. 75, art. 136 și art. 148 din Constituția României. Astfel, însuși obiectul de reglementare al proiectului de lege a fost deturnat de la misiunea sa, aceea de a reglementa raporturile juridice din sfera învățământului în virtutea respectării principiului egalității, al dreptului fundamental la învățătură, al dreptului la viață intimă privată, al respectării acelor exigențe constituționale apte să asigure protejarea și sprijinirea dezvoltării comunităților școlare. În ceea ce privește proiectul de lege referitor la învățământul preuniversitar a fost contestată încălcarea art. 1 alin. (3) și alin. (5), art. 16 alin. (1) și (2), art. 26 alin. (1), art. 29 alin. (1), (2), (5) și (6), art. 32 alin. (1), (4), (5) și (7), 44 alin. (2) teza I coroborat cu art. 136 alin. (1), (2) și (4) din Constituție. Între aspectele sesizate sunt cele referitoare la admiterea la liceu, în cazul căreia a fost observată o vădită discriminare și încălcare a principiului fundamental al egalității în drepturi în ceea ce îi privește pe elevi, dar și riscul de a fi utilizate criterii subiective și arbitrare în desfășurarea procesului de admitere. Totodată, instituirea regulii unui singur schimb în desfășurarea cursurilor nu reprezintă o reglementare efectivă câtă vreme excepțiile introduse relativizează și deturnează conținutul normativ atât în cazul învățământului primar, cât și în cazul învățământului gimnazial, permițând organizarea studiilor inclusiv în mai multe schimburi. În concret, acest lucru va conduce la o calitate diferită a actului de educație de la o unitate de învățământ la alta, fapt care încalcă dreptul constituțional la învățătură și la tratament egal din partea instituțiilor publice.”, se arată într-un comunicat transmis de deputatul FD Vrancea, Ion Ștefan.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Forța Dreptei și USR cu sesizat Curtea Constituțională cu privire la legile educației

Senatul a adoptat, în această săptămână, pachetul de legi ale educației, reunite sub genericul ”România educată”. Legile au fost criticate și contestate atât în mediul educațional și academic cât și în mediul politic. După adoptarea în Senat (cameră decizională), legile ar trebui să ajungă la președintele Klaus Iohannis, pentru promulgare. Însă parlamentarii de la Forța Dreptei și de la USR au sesizat Curtea Constituțională a României asupra legilor educației pentru încălcarea dreptului la învățătură, la egalitatea în drepturi și la nediscriminare.
”În privința proiectului de lege privind învățământul superior a fost reclamată încălcarea art. 1 alin. (3) și (5), art. 16, art. 32, art. 73, art. 75, art. 136 și art. 148 din Constituția României. Astfel, însuși obiectul de reglementare al proiectului de lege a fost deturnat de la misiunea sa, aceea de a reglementa raporturile juridice din sfera învățământului în virtutea respectării principiului egalității, al dreptului fundamental la învățătură, al dreptului la viață intimă privată, al respectării acelor exigențe constituționale apte să asigure protejarea și sprijinirea dezvoltării comunităților școlare. În ceea ce privește proiectul de lege referitor la învățământul preuniversitar a fost contestată încălcarea art. 1 alin. (3) și alin. (5), art. 16 alin. (1) și (2), art. 26 alin. (1), art. 29 alin. (1), (2), (5) și (6), art. 32 alin. (1), (4), (5) și (7), 44 alin. (2) teza I coroborat cu art. 136 alin. (1), (2) și (4) din Constituție. Între aspectele sesizate sunt cele referitoare la admiterea la liceu, în cazul căreia a fost observată o vădită discriminare și încălcare a principiului fundamental al egalității în drepturi în ceea ce îi privește pe elevi, dar și riscul de a fi utilizate criterii subiective și arbitrare în desfășurarea procesului de admitere. Totodată, instituirea regulii unui singur schimb în desfășurarea cursurilor nu reprezintă o reglementare efectivă câtă vreme excepțiile introduse relativizează și deturnează conținutul normativ atât în cazul învățământului primar, cât și în cazul învățământului gimnazial, permițând organizarea studiilor inclusiv în mai multe schimburi. În concret, acest lucru va conduce la o calitate diferită a actului de educație de la o unitate de învățământ la alta, fapt care încalcă dreptul constituțional la învățătură și la tratament egal din partea instituțiilor publice.”, se arată într-un comunicat transmis de deputatul FD Vrancea, Ion Ștefan.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu