Elevii Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau”, într-un proiect ERASMUS+ cu Turcia şi Franţa

0
163

Astăzi, 08.04.2021, a avut loc o activitate interdisciplinară, în cadrul proiectului ERASMUS+, la care au participat elevii Colegiului Tehnic „Edmond Nicolau”, alături de elevi ai şcolilor din Turcia şi Franţa. Proiectul numit Tales of Past, Dreams of Future este în derulare, vizând perioada februarie-mai şi având ca finalitate promovarea valorilor naţionale, prin prezentarea unor poveşti specifice ţărilor participante. De asemenea, elevii au posibilitatea de a interracţiona în limba engleză, de a face un schimb cultural interesant şi de a învăţa să lucreze în echipă, valorificându-şi competenţele lingvistice şi digitale, aptitudinile artistice, abilităţile socio-afective. Elevii nostri s-au dovedit ambiţiosi şi competitivi, îndeplinind cu paşi mărunţi toate obiectivele propuse în prima parte a proiectului şi făcând faţă cu brio partenerilor din Istanbul şi Sélestat. Au realizat pagini de prezentare personală cu ajutorul aplicaţiei Padlet, au postat fotografii cu şcoala în care învaţă şi oraşul în care trăiesc, au creat logo-uri pentru echipele lor, au ales poveşti cu tâlc din literatura română, le-au tradus în limba engleză şi, în cele din urmă, au realizat materiale video pe baza textelor selectate.

Activitatea de azi, desfăşurată online, s-a concretizat într-o discuţie liberă despre poveştile alese, urmată de o sesiune de întrebări din partea elevilor turci şi francezi despre valorile morale surprinse în operele literare. Sub îndrumarea d-nelor profesor Moraru Petronia, Ungureanu Maria şi Hurmuzache Nicoleta, 21 de elevi din clasele IX-XI au prezentat poveşti clasice, scrise sau culese din folclorul românesc: Povestea unui om leneş, Prostia omenească de Ion Creangă, Aleodor Împărat, Sarea în bucate de Petre Ispirescu. Fiecare elev în parte a vorbit despre tipologia personajelor, despre valori/nonvalori umane, despre mesajul textului, despre posibilele interpretări, despre proverbe ce pot fi asociate cu subiectul operelor.

Interpreţi sau editori de imagine, elevii s-au regăsit în substratul poveştilor, mărturisind faptul că participarea la un asemenea proiect a fost o experienţă memorabilă. Unul dintre elevii care a jucat rolul personajului masculin a recunoscut că implicarea în activităţile dedicate proiectului a reprezentat o aventură a cunoaşterii de sine: „M-am înscris la acest proiect din curiozitate, iar pe parcurs munca pe care am depus-o alături de colegii mei mi-a dezvăluit anumite calităţi latente, pe care nu le-am conştientizat până atunci. Dar cel mai important lucru pentru mine a fost provocarea de a-mi depăşi propriile mele limite, de a mă exprima liber şi creativ, de a critica în mod justificat, de a expune judecăţi de valoare”, a spus Ștefan Puscasu, elev în clasa a XI-a A.