sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăStiri InterneCum vor vota parlamentarii decretul privind instituirea stării de urgență

Cum vor vota parlamentarii decretul privind instituirea stării de urgență

Astăzi, 18 martie 2020, începând cu ora 16.00, a fost efectuată cu succes o sesiune de acomodare cu sistemul de vot electronic la distanţă, configurat în concordanţă cu noile prevederi ale Regulamentului activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului. Şedinţa comună on-line a Camerei Deputaţilor şi Senatului de joi, 19 martie, consacrată încuviinţării stării de urgenţă pe teritoriul României, instituită prin Decretul nr.195/2020, va începe la ora 12.00. Preşedinţii celor două Camere vor fi prezenţi în sala de plen a Camerei Deputaţilor, iar exercitarea votului se va desfăşura prin intermediul unei aplicaţii care va fi accesibilă parlamentarilor, numele de utilizator şi parola fiind securizate şi comunicate individual fiecăruia dintre aceştia prin SMS.
Preşedintele de şedinţă va deschide şedinţa din sala de plen şi va anunţa începerea procedurii de vot electronic la distanţă. Din acest moment, timp de minimum cinci minute, fiecare parlamentar îşi va putea exprima opţiunea de vot prin acţionarea unuia dintre butoanele: „DA”, „NU”‘, „AB” (abţinere) şi „NU VOTEZ”. În cazul în care parlamentarul nu va apăsa niciunul dintre butoanele enumerate anterior, el va fi considerat absent de la votul respectiv.
Rezultatul este contorizat sub fiecare buton de vot. La încheierea votului, pe ecranul dispozitivului de vot va fi afişat textul ‘Vot oprit’. După finalizarea şedinţei, rezultatele voturilor exprimate de fiecare parlamentar vor fi afişate pe site-urile Camerei Deputaţilor şi Senatului.
În ceea ce priveşte dezbaterile şi intervenţiile, acestea vor fi transmise prin sistemul de teleconferinţă audio. Preşedintelui de şedinţă îi vor fi afişate mesajele text pe un ecran, în ordine cronologică. Acesta va dispune efectuarea unui apel telefonic prin intermediul căruia parlamentarul îşi va susţine intervenţia, în conexiune telefonică directă cu sala de plen. Intervenţia parlamentarului va fi transmisă în direct. Votul deputaţilor şi senatorilor se exercită printr-o aplicaţie informatică realizată intern de către departamentele de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senatului. (comunicat Camera Deputaților)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Cum vor vota parlamentarii decretul privind instituirea stării de urgență

Astăzi, 18 martie 2020, începând cu ora 16.00, a fost efectuată cu succes o sesiune de acomodare cu sistemul de vot electronic la distanţă, configurat în concordanţă cu noile prevederi ale Regulamentului activităţilor comune ale Camerei Deputaţilor şi Senatului. Şedinţa comună on-line a Camerei Deputaţilor şi Senatului de joi, 19 martie, consacrată încuviinţării stării de urgenţă pe teritoriul României, instituită prin Decretul nr.195/2020, va începe la ora 12.00. Preşedinţii celor două Camere vor fi prezenţi în sala de plen a Camerei Deputaţilor, iar exercitarea votului se va desfăşura prin intermediul unei aplicaţii care va fi accesibilă parlamentarilor, numele de utilizator şi parola fiind securizate şi comunicate individual fiecăruia dintre aceştia prin SMS.
Preşedintele de şedinţă va deschide şedinţa din sala de plen şi va anunţa începerea procedurii de vot electronic la distanţă. Din acest moment, timp de minimum cinci minute, fiecare parlamentar îşi va putea exprima opţiunea de vot prin acţionarea unuia dintre butoanele: „DA”, „NU”‘, „AB” (abţinere) şi „NU VOTEZ”. În cazul în care parlamentarul nu va apăsa niciunul dintre butoanele enumerate anterior, el va fi considerat absent de la votul respectiv.
Rezultatul este contorizat sub fiecare buton de vot. La încheierea votului, pe ecranul dispozitivului de vot va fi afişat textul ‘Vot oprit’. După finalizarea şedinţei, rezultatele voturilor exprimate de fiecare parlamentar vor fi afişate pe site-urile Camerei Deputaţilor şi Senatului.
În ceea ce priveşte dezbaterile şi intervenţiile, acestea vor fi transmise prin sistemul de teleconferinţă audio. Preşedintelui de şedinţă îi vor fi afişate mesajele text pe un ecran, în ordine cronologică. Acesta va dispune efectuarea unui apel telefonic prin intermediul căruia parlamentarul îşi va susţine intervenţia, în conexiune telefonică directă cu sala de plen. Intervenţia parlamentarului va fi transmisă în direct. Votul deputaţilor şi senatorilor se exercită printr-o aplicaţie informatică realizată intern de către departamentele de specialitate ale Camerei Deputaţilor şi Senatului. (comunicat Camera Deputaților)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu