sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăSocietateAvertisment de la Protecția Consumatorilor

Avertisment de la Protecția Consumatorilor

În contextul prevenirii răspândirii noului coronavirus, Covid-19, a fost emisă Ordonanţa militară nr. 1 din 17 martie 2020. Aceasta conține unele măsuri de primă urgenţă care privesc aglomerările de persoane şi circulaţia transfrontalieră a unor bunuri și prevede suspendarea activităților de servire şi consum a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, organizate de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spaţiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locaţiei, rămânând permise activitățile de servire în sistem catering (la domiciliu). De asemenea, s-a dispus suspendarea tuturor activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear şi de îngrijire personală, realizate în spaţii închise. În plus, Ordonanţa militară nr. 2 din 21 martie 2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, prevede la art. 2 suspendarea temporară a activităţilor de comercializare cu amănuntul a produselor şi serviciilor în centrele comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici, cu excepţia vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice şi a serviciilor de curăţătorie.

În aplicarea ordonanțelor militare, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) are sarcina de a verifica modul de respectare de către operatorii economici a prevederilor ordonanțelor militare menționate și de a sancționa abaterile de la acestea. Astfel, ANPC atrage atenția operatorilor economici, dar și persoanelor fizice, că, pe perioada declarată a stării de urgență, au obligația să respecte şi să aplice toate prevederile legale speciale în domeniu, precum şi măsurile dispuse de către autorităţile competente. Nerespectarea acestora atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală. Din păcate, așa cum s-a putut constata în mass-media, sunt destule persoane care nu aplică măsurile dispuse, deși acestea u fost adoptate tocmai pentru a preveni răspândirea virusului COVID-19 în rândul populației și a limita consecințele negative asupra sănătății și asupra vieții cetățenilor.

Dumitru Dilă, șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Vrancea, atrage atenția celor care continuă cu inconștiență să nu respecte regulile obligatorii că vor fi drastic sancționați. Consumatorii sunt rugați să dea dovadă de spirit civic și să sesizeze orice abatere de la măsurile obligatorii, prin telefon (0237 217 000) sau prin corespondență electronică (reclamatii.vrancea@anpc.ro). De asemenea, orice alte reclamații ale consumatorilor în această perioadă pot fi  înaintate prin următoarele modalităţi:

– în scris, prin poştă, la adresa instituţiei: Focşani, Str. Lupeni nr. 6,  jud. Vrancea;

– prin poştă electronică, la adresa de mail a instituţiei, reclamatii.vrancea@anpc.ro;

– prin formularul de sesizare existent pe site-ul ANPC, www.anpc.ro ;

– în cazul în care vor să depună reclamaţii împotriva unor operatori economici din alte judeţe, adresele poștale şi adresele de mail ale tuturor comisariatelor județene pentru protecția consumatorilor din țară pot fi găsite, de asemenea, pe site-ul ANPC;

– pentru informații legate de Direcția Insolvență a Persoanelor Fizice, consumatorii pot apela numărul de telefon  021 307 67 85 sau pot transmite solicitări pe adresa de mail:  adresainsolventa@anpc.ro .

„Îi asigurăm pe consumatori că, în ciuda măsurilor de prevenire pe care cu toţii trebuie să le luăm pentru limitarea răspândirii coronavirusului, instituția noastră îi apără în continuare și încearcă să le soluționeze problemele. Rugăm consumatorii să înţeleagă măsurile luate, să nu se deplaseze la sediul instituției, ci să ne contacteze prin modalităţile menţionate (telefonic, în scris, online), să anexeze la reclamaţii documente doveditoare suficiente, datele de identificare, inclusiv un număr de telefon pentru contact, datele operatorilor economici reclamaţi, iar comisarii CJPC Vrancea vor soluţiona cu prioritate reclamaţiile consumatorilor. Și un avertisment pentru operatorii economici din mediul rural, dar nu numai: nu transformați magazinele alimentare în baruri! Nu vom tolera abaterile de la măsurile dispuse prin Ordonanțele militare. Nerespectarea prevederilor în perioada stării de urgență fiind circumstanță agravantă, vom aplica sancțiuni contravenționale maxime celor care nu înțeleg să respecte legile și consumatorii.”, a mai adăugat șeful CJPC Vrancea. (sursa: OPC Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Avertisment de la Protecția Consumatorilor

În contextul prevenirii răspândirii noului coronavirus, Covid-19, a fost emisă Ordonanţa militară nr. 1 din 17 martie 2020. Aceasta conține unele măsuri de primă urgenţă care privesc aglomerările de persoane şi circulaţia transfrontalieră a unor bunuri și prevede suspendarea activităților de servire şi consum a produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, organizate de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spaţiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locaţiei, rămânând permise activitățile de servire în sistem catering (la domiciliu). De asemenea, s-a dispus suspendarea tuturor activităţilor culturale, ştiinţifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear şi de îngrijire personală, realizate în spaţii închise. În plus, Ordonanţa militară nr. 2 din 21 martie 2020 privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, prevede la art. 2 suspendarea temporară a activităţilor de comercializare cu amănuntul a produselor şi serviciilor în centrele comerciale în care îşi desfăşoară activitatea mai mulţi operatori economici, cu excepţia vânzării produselor alimentare, veterinare sau farmaceutice şi a serviciilor de curăţătorie.

În aplicarea ordonanțelor militare, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) are sarcina de a verifica modul de respectare de către operatorii economici a prevederilor ordonanțelor militare menționate și de a sancționa abaterile de la acestea. Astfel, ANPC atrage atenția operatorilor economici, dar și persoanelor fizice, că, pe perioada declarată a stării de urgență, au obligația să respecte şi să aplice toate prevederile legale speciale în domeniu, precum şi măsurile dispuse de către autorităţile competente. Nerespectarea acestora atrage răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală. Din păcate, așa cum s-a putut constata în mass-media, sunt destule persoane care nu aplică măsurile dispuse, deși acestea u fost adoptate tocmai pentru a preveni răspândirea virusului COVID-19 în rândul populației și a limita consecințele negative asupra sănătății și asupra vieții cetățenilor.

Dumitru Dilă, șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Vrancea, atrage atenția celor care continuă cu inconștiență să nu respecte regulile obligatorii că vor fi drastic sancționați. Consumatorii sunt rugați să dea dovadă de spirit civic și să sesizeze orice abatere de la măsurile obligatorii, prin telefon (0237 217 000) sau prin corespondență electronică (reclamatii.vrancea@anpc.ro). De asemenea, orice alte reclamații ale consumatorilor în această perioadă pot fi  înaintate prin următoarele modalităţi:

– în scris, prin poştă, la adresa instituţiei: Focşani, Str. Lupeni nr. 6,  jud. Vrancea;

– prin poştă electronică, la adresa de mail a instituţiei, reclamatii.vrancea@anpc.ro;

– prin formularul de sesizare existent pe site-ul ANPC, www.anpc.ro ;

– în cazul în care vor să depună reclamaţii împotriva unor operatori economici din alte judeţe, adresele poștale şi adresele de mail ale tuturor comisariatelor județene pentru protecția consumatorilor din țară pot fi găsite, de asemenea, pe site-ul ANPC;

– pentru informații legate de Direcția Insolvență a Persoanelor Fizice, consumatorii pot apela numărul de telefon  021 307 67 85 sau pot transmite solicitări pe adresa de mail:  adresainsolventa@anpc.ro .

„Îi asigurăm pe consumatori că, în ciuda măsurilor de prevenire pe care cu toţii trebuie să le luăm pentru limitarea răspândirii coronavirusului, instituția noastră îi apără în continuare și încearcă să le soluționeze problemele. Rugăm consumatorii să înţeleagă măsurile luate, să nu se deplaseze la sediul instituției, ci să ne contacteze prin modalităţile menţionate (telefonic, în scris, online), să anexeze la reclamaţii documente doveditoare suficiente, datele de identificare, inclusiv un număr de telefon pentru contact, datele operatorilor economici reclamaţi, iar comisarii CJPC Vrancea vor soluţiona cu prioritate reclamaţiile consumatorilor. Și un avertisment pentru operatorii economici din mediul rural, dar nu numai: nu transformați magazinele alimentare în baruri! Nu vom tolera abaterile de la măsurile dispuse prin Ordonanțele militare. Nerespectarea prevederilor în perioada stării de urgență fiind circumstanță agravantă, vom aplica sancțiuni contravenționale maxime celor care nu înțeleg să respecte legile și consumatorii.”, a mai adăugat șeful CJPC Vrancea. (sursa: OPC Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu