marți, aprilie 30, 2024
AcasăAdministratieFuncțiile de prefect și subprefect vor redeveni politice. Se reînființează funcția de...

Funcțiile de prefect și subprefect vor redeveni politice. Se reînființează funcția de secretar general de prefectură

Guvernul a pregătit un proiect de ordonanţă de urgenţă care modifică şi completează OUG 57/2019 privind Codul administrativ. Noile reglementări fac referire la statutul prefectului şi al subprefectului, cele două funcţii redevenind funcții de demnitate publică. Proiectul de act normativ se află pe ordinea de zi a ședinței Guvernului de miercuri, 27 ianuarie. Iată principalele modificări ale Codului administrativ.

”Poate fi numită în funcţia de prefect, respectiv de subprefect, persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) este cetăţean român şi are domiciliul în ţară;
b) se bucură de exerciţiul drepturilor electorale;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a suferit condamnări penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
e) nu se regăseşte în cazurile de incompatibilitate prevăzute la art. 85 alin. (1) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancționarea corupției;
f) are studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
g) a absolvit programe de formare specializată în vederea numirii într-o funcţie de prefect sau subprefect, organizate de Institutul Naţional de Administraţie, în condiţiile legii.
Condiţia prevăzută la alin. (21) lit. g) se consideră îndeplinită în situaţia în care persoana care poate fi numită în funcţia de prefect sau subprefect a absolvit programe de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, precum şi dacă persoana a ocupat cel puţin un mandat întreg funcţia de senator sau deputat. Pe perioada exercitării funcţiei de prefect sau subprefect, se suspendă contractul de muncă, respectiv, raportul de serviciu al acestuia, cu excepţia situaţiilor prevăzute de lege.”

De asemenea, prin acest act normativ se reînființează funcția apolitică de secretar general de prefectură, cu statut de înalt funcționar public. ”(11) La nivelul instituţiei prefectului se înfiinţează funcţia de secretar general al instituţiei prefectului. Secretarul general al instituţiei prefectului este înalt funcţionar public şi se subordonează nemijlocit prefectului.
(12) Secretarul general al instituţiei prefectului este absolvent de studii superioare juridice, administrative sau științe politice.
(13) Secretarul general al instituţiei prefectului asigură conducerea operativă a instituției prefectului, precum și stabilitatea funcţionării acesteia, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între compartimentele instituţiei. Secretarul general al instituției prefectului sprijină activitatea prefectului în exercitarea atribuțiilor prevăzute la art. 255 și coordonează structura/structurile de specialitate prin care se realizează aceste atribuții.
(14) Atribuţiile secretarului general al instituţiei prefectului se stabilesc prin hotărâre a Guvernului la propunerea ministerului care coordonează instituția prefectului, cu avizul ministerului cu atribuții în domeniul administrației publice.” Funcția de secretar general de prefectură a fost până la 31 decembrie 2005. Atunci, potrivit legislației în vigoare, secretarul de prefectură a devenit subprefect. Până la data respectivă, printre cei care au ocupat fotoliul de secretar general al Prefecturii Vrancea s-au numărat Geta Gavrilă, Cătălin Haret, Constantin Mîndrilă, Mioara Flenchea.

Conform protocolului coaliției de guvernare, posturile de prefect și subprefect se vor împărți după următorul algoritm: PNL va avea 23 de prefecţi şi 47 de subprefecţi, USR-PLUS va avea 14 prefecţi şi 28 de subprefecţi, iar UDMR va avea 5 prefecţi şi 10 subprefecţi.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Funcțiile de prefect și subprefect vor redeveni politice. Se reînființează funcția de secretar general de prefectură

Guvernul a pregătit un proiect de ordonanţă de urgenţă care modifică şi completează OUG 57/2019 privind Codul administrativ. Noile reglementări fac referire la statutul prefectului şi al subprefectului, cele două funcţii redevenind funcții de demnitate publică. Proiectul de act normativ se află pe ordinea de zi a ședinței Guvernului de miercuri, 27 ianuarie. Iată principalele modificări ale Codului administrativ.

”Poate fi numită în funcţia de prefect, respectiv de subprefect, persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
a) este cetăţean român şi are domiciliul în ţară;
b) se bucură de exerciţiul drepturilor electorale;
c) are capacitate deplină de exerciţiu;
d) nu a suferit condamnări penale, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
e) nu se regăseşte în cazurile de incompatibilitate prevăzute la art. 85 alin. (1) din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice şi în mediul de afaceri, prevenirea şi sancționarea corupției;
f) are studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă;
g) a absolvit programe de formare specializată în vederea numirii într-o funcţie de prefect sau subprefect, organizate de Institutul Naţional de Administraţie, în condiţiile legii.
Condiţia prevăzută la alin. (21) lit. g) se consideră îndeplinită în situaţia în care persoana care poate fi numită în funcţia de prefect sau subprefect a absolvit programe de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici, precum şi dacă persoana a ocupat cel puţin un mandat întreg funcţia de senator sau deputat. Pe perioada exercitării funcţiei de prefect sau subprefect, se suspendă contractul de muncă, respectiv, raportul de serviciu al acestuia, cu excepţia situaţiilor prevăzute de lege.”

De asemenea, prin acest act normativ se reînființează funcția apolitică de secretar general de prefectură, cu statut de înalt funcționar public. ”(11) La nivelul instituţiei prefectului se înfiinţează funcţia de secretar general al instituţiei prefectului. Secretarul general al instituţiei prefectului este înalt funcţionar public şi se subordonează nemijlocit prefectului.
(12) Secretarul general al instituţiei prefectului este absolvent de studii superioare juridice, administrative sau științe politice.
(13) Secretarul general al instituţiei prefectului asigură conducerea operativă a instituției prefectului, precum și stabilitatea funcţionării acesteia, continuitatea conducerii şi realizarea legăturilor funcţionale între compartimentele instituţiei. Secretarul general al instituției prefectului sprijină activitatea prefectului în exercitarea atribuțiilor prevăzute la art. 255 și coordonează structura/structurile de specialitate prin care se realizează aceste atribuții.
(14) Atribuţiile secretarului general al instituţiei prefectului se stabilesc prin hotărâre a Guvernului la propunerea ministerului care coordonează instituția prefectului, cu avizul ministerului cu atribuții în domeniul administrației publice.” Funcția de secretar general de prefectură a fost până la 31 decembrie 2005. Atunci, potrivit legislației în vigoare, secretarul de prefectură a devenit subprefect. Până la data respectivă, printre cei care au ocupat fotoliul de secretar general al Prefecturii Vrancea s-au numărat Geta Gavrilă, Cătălin Haret, Constantin Mîndrilă, Mioara Flenchea.

Conform protocolului coaliției de guvernare, posturile de prefect și subprefect se vor împărți după următorul algoritm: PNL va avea 23 de prefecţi şi 47 de subprefecţi, USR-PLUS va avea 14 prefecţi şi 28 de subprefecţi, iar UDMR va avea 5 prefecţi şi 10 subprefecţi.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu