vineri, mai 3, 2024
AcasăSocietateCum să vă protejați de fraudele online atunci când vă faceți cumpărături...

Cum să vă protejați de fraudele online atunci când vă faceți cumpărături după internet

Poliția Română, alături de agențiile de aplicare a legii din alte 15 state, participă la campania internațională dedicată comercianților on-line ,,Vinde în siguranță”. Activitatea are ca obiectiv informarea comercianților on-line cu privire la cele mai bune măsuri de siguranță pe care le pot lua, în contextul viitoarelor campanii comerciale. Black Friday sau Cyber Monday se apropie, iar realizarea cumpărăturilor on-line a devenit din ce în ce mai ușoară, însă trebuie avută în vedere siguranța acestor achiziții. Pandemia COVID-19 a determinat și mai mulți consumatori să se orienteze spre comerțul on-line. Pentru companii, această tendință aduce atât provocări, cât și oportunități, dar însemnă și un risc mai mare de fraude cărora le pot cădea victime comercianții și cumpărătorii.

Cum să vă protejați afacerea în mediul on-line:

  • Cunoașteți-vă produsul: unele produse sunt mai riscante la vânzare ca altele. De exemplu, vânzarea articolelor mici, ușor de revândut, care au deja cerere mare, este mai riscantă decât vânzarea articolelor concepute personal.
  • Cunoașteți-vă clientul: dacă acceptați plăți cu cardul și expediați bunuri valoroase către clienții dumneavoastră, este bine să știți către cine trimiteți articolele.
  • Stabiliți un mijloc de plată sigur: procesatorul dumneavoastră de carduri vă poate sfătui. Alegerea unui mijloc de plată sigur va limita riscul de fraudă.
  • Utilizați un serviciu de livrare de încredere: alegeți o metodă de livrare unde puteți fi siguri de manevrarea profesionistă a mărfurilor dumneavoastră și gestionarea corectă a disputelor privind livrarea.

Totodată, perioada următoare aduce odată cu apropierea zilei de BLACK FRIDAY și a reducerilor, și febra cumpărăturilor. De asemenea, creşterea numărului de utilizatori de telefoane inteligente sau tablete din ultimii ani a condus în mod inevitabil la captarea atenţiei şi prezentarea unui interes sporit sectorului de dispozitive mobile din partea infractorilor din mediul cibernetic. În ceea ce privește fraudele online, printre cele mai întâlnite situaţii, se află vânzările fictive (postarea de anunțuri de vânzare online, iar, ulterior, după convingerea cumpărătorilor să transfere sumele de bani solicitate, bunurile nu mai sunt livrate). De asemenea, cumpărătorii pot primi pe email, mesaje care par a fi trimise de firme sau persoane de încredere, însă adresele de email ale expeditorilor sunt modificate, astfel încât să pară că sunt legitime. Se mai folosesc adrese similare, de pildă cu o literă în plus sau minus, sau cu cifra 0 în locul literei O. În conţinutul mesajului poate fi introdus un link care te conduce către o pagină falsă, iar în momentul în care se introduc date precum username și parolă, acestea pot fi furate ori se poate instala malware (una dintre cele mai întâlnite ameninţări în mediul cibernetic).

ASPECTE IMPORTANTE DE CARE TREBUIE SĂ ȚINEȚI CONT!

  • dacă nu cumpărați un anumit produs sau serviciu, nu trimiteți detaliile cardului;
  • evitați să faceți cumpărături online pe site-uri care nu utilizează autentificarea completă;
  • nu trimiteți niciodată nimănui numărul cardului, codul PIN sau alte informații despre card prin e-mail;
  • când cumpărați ceva online de la o altă persoană, nu trimiteți bani în avans;
  • nu trimiteți niciodată detaliile cardului dumneavoastră, într-un mail necriptat;
  • nu trimiteți bani nimănui pe care nu îl cunoașteți online;
  • cumpărați numai din surse de încredere, magazine sau mărci cu care sunteți familiarizați! (IPJ Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Cum să vă protejați de fraudele online atunci când vă faceți cumpărături după internet

Poliția Română, alături de agențiile de aplicare a legii din alte 15 state, participă la campania internațională dedicată comercianților on-line ,,Vinde în siguranță”. Activitatea are ca obiectiv informarea comercianților on-line cu privire la cele mai bune măsuri de siguranță pe care le pot lua, în contextul viitoarelor campanii comerciale. Black Friday sau Cyber Monday se apropie, iar realizarea cumpărăturilor on-line a devenit din ce în ce mai ușoară, însă trebuie avută în vedere siguranța acestor achiziții. Pandemia COVID-19 a determinat și mai mulți consumatori să se orienteze spre comerțul on-line. Pentru companii, această tendință aduce atât provocări, cât și oportunități, dar însemnă și un risc mai mare de fraude cărora le pot cădea victime comercianții și cumpărătorii.

Cum să vă protejați afacerea în mediul on-line:

  • Cunoașteți-vă produsul: unele produse sunt mai riscante la vânzare ca altele. De exemplu, vânzarea articolelor mici, ușor de revândut, care au deja cerere mare, este mai riscantă decât vânzarea articolelor concepute personal.
  • Cunoașteți-vă clientul: dacă acceptați plăți cu cardul și expediați bunuri valoroase către clienții dumneavoastră, este bine să știți către cine trimiteți articolele.
  • Stabiliți un mijloc de plată sigur: procesatorul dumneavoastră de carduri vă poate sfătui. Alegerea unui mijloc de plată sigur va limita riscul de fraudă.
  • Utilizați un serviciu de livrare de încredere: alegeți o metodă de livrare unde puteți fi siguri de manevrarea profesionistă a mărfurilor dumneavoastră și gestionarea corectă a disputelor privind livrarea.

Totodată, perioada următoare aduce odată cu apropierea zilei de BLACK FRIDAY și a reducerilor, și febra cumpărăturilor. De asemenea, creşterea numărului de utilizatori de telefoane inteligente sau tablete din ultimii ani a condus în mod inevitabil la captarea atenţiei şi prezentarea unui interes sporit sectorului de dispozitive mobile din partea infractorilor din mediul cibernetic. În ceea ce privește fraudele online, printre cele mai întâlnite situaţii, se află vânzările fictive (postarea de anunțuri de vânzare online, iar, ulterior, după convingerea cumpărătorilor să transfere sumele de bani solicitate, bunurile nu mai sunt livrate). De asemenea, cumpărătorii pot primi pe email, mesaje care par a fi trimise de firme sau persoane de încredere, însă adresele de email ale expeditorilor sunt modificate, astfel încât să pară că sunt legitime. Se mai folosesc adrese similare, de pildă cu o literă în plus sau minus, sau cu cifra 0 în locul literei O. În conţinutul mesajului poate fi introdus un link care te conduce către o pagină falsă, iar în momentul în care se introduc date precum username și parolă, acestea pot fi furate ori se poate instala malware (una dintre cele mai întâlnite ameninţări în mediul cibernetic).

ASPECTE IMPORTANTE DE CARE TREBUIE SĂ ȚINEȚI CONT!

  • dacă nu cumpărați un anumit produs sau serviciu, nu trimiteți detaliile cardului;
  • evitați să faceți cumpărături online pe site-uri care nu utilizează autentificarea completă;
  • nu trimiteți niciodată nimănui numărul cardului, codul PIN sau alte informații despre card prin e-mail;
  • când cumpărați ceva online de la o altă persoană, nu trimiteți bani în avans;
  • nu trimiteți niciodată detaliile cardului dumneavoastră, într-un mail necriptat;
  • nu trimiteți bani nimănui pe care nu îl cunoașteți online;
  • cumpărați numai din surse de încredere, magazine sau mărci cu care sunteți familiarizați! (IPJ Vrancea)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu