marți, mai 7, 2024
AcasăSocietateUn nou workshop din programul Școala Părinților: ”Parentalitatea-Provocare pentru mileniul trei”

Un nou workshop din programul Școala Părinților: ”Parentalitatea-Provocare pentru mileniul trei”

În data de 30 iunie 2022, ora 14.00, va avea loc la Centrul Comunitar pentru Copii cu Dizabilități Focşani, str. 8 Martie nr. 1, întâlnirea cu tema „Parentalitatea-Provocare pentru mileniul trei”, întâlnire organizată în cadrul programului „Școala părinţilor”. A crește și a educa copiii a fost dintotdeauna responsabilitatea părinților, însă în această epocă dificultățile cu care se confruntă părinții depășesc cu mult capacitățile lor de reziliență, fapt ce ne indică un prim punct de luat în considerare înainte de a ne asuma în mod conștient ideea de a deveni părinți: avem resursele psihice, fizice (și economice) pentru a deveni părinți?

Întrucât provocările epocii în care trăim nu sunt puține (vezi adopție, migrație, sărăcie, maternitate în adolescență, parentalitate în a doua jumătate a vieții, copii cu dizabilități, familii monoparentale, familii recompuse, dependența de jocuri, tehnologie și droguri etc.) a fi părinte asumat în această epocă e un act de curaj. Trecerea de la doi la trei implică o revoluție în toate planurile vieții și un proces de construcție cotidiană a parentalității. Procesul de parentalizare implică în primul rând un copil imaginat, care este rodul istoriei transgenerationale a mamei și a tatălui și care constituie un mandat al destinului copilului. Prin urmare un “spațiu” în uter nu garantează maternalitatea, e nevoie și de un “spațiu” în minte (mamei și a tatălui) pentru un copil, chiar cu mult înainte de conceperea lui.

Un alt punt de luat în considerare, în procesul de parentalizare, este decalajul dintre copilul imaginat și cel real, întrucât de acesta depinde calitatea procesului și o bună dezvoltare biopsihică și emoțională a copilului real. Vom descoperi rolul activ al copilului în parentalizarea părintilor, vor fi abordate pe rand noțiunile de narcisism, complexul oedipian, dorința oedipiană, ambivalența, angoasa, starea depresivă post-partum, precum și formele de atașament care se instaurează între copil și părinți pentru a înțelege complexitatea procesului de parentalizare. Relații suplimentare puteți obține la sediu Centrului Comunitar pentru Copii cu Dizabilități Focşani, sau la telefon 0237/ 626766. Accesul este gratuit în limita locurilor disponibile. (DGASPC Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Un nou workshop din programul Școala Părinților: ”Parentalitatea-Provocare pentru mileniul trei”

În data de 30 iunie 2022, ora 14.00, va avea loc la Centrul Comunitar pentru Copii cu Dizabilități Focşani, str. 8 Martie nr. 1, întâlnirea cu tema „Parentalitatea-Provocare pentru mileniul trei”, întâlnire organizată în cadrul programului „Școala părinţilor”. A crește și a educa copiii a fost dintotdeauna responsabilitatea părinților, însă în această epocă dificultățile cu care se confruntă părinții depășesc cu mult capacitățile lor de reziliență, fapt ce ne indică un prim punct de luat în considerare înainte de a ne asuma în mod conștient ideea de a deveni părinți: avem resursele psihice, fizice (și economice) pentru a deveni părinți?

Întrucât provocările epocii în care trăim nu sunt puține (vezi adopție, migrație, sărăcie, maternitate în adolescență, parentalitate în a doua jumătate a vieții, copii cu dizabilități, familii monoparentale, familii recompuse, dependența de jocuri, tehnologie și droguri etc.) a fi părinte asumat în această epocă e un act de curaj. Trecerea de la doi la trei implică o revoluție în toate planurile vieții și un proces de construcție cotidiană a parentalității. Procesul de parentalizare implică în primul rând un copil imaginat, care este rodul istoriei transgenerationale a mamei și a tatălui și care constituie un mandat al destinului copilului. Prin urmare un “spațiu” în uter nu garantează maternalitatea, e nevoie și de un “spațiu” în minte (mamei și a tatălui) pentru un copil, chiar cu mult înainte de conceperea lui.

Un alt punt de luat în considerare, în procesul de parentalizare, este decalajul dintre copilul imaginat și cel real, întrucât de acesta depinde calitatea procesului și o bună dezvoltare biopsihică și emoțională a copilului real. Vom descoperi rolul activ al copilului în parentalizarea părintilor, vor fi abordate pe rand noțiunile de narcisism, complexul oedipian, dorința oedipiană, ambivalența, angoasa, starea depresivă post-partum, precum și formele de atașament care se instaurează între copil și părinți pentru a înțelege complexitatea procesului de parentalizare. Relații suplimentare puteți obține la sediu Centrului Comunitar pentru Copii cu Dizabilități Focşani, sau la telefon 0237/ 626766. Accesul este gratuit în limita locurilor disponibile. (DGASPC Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu