Sute de firme vrâncene au solicitat anularea majorărilor de întârziere la plata obligațiilor fiscale. Mai este o săptămână până la termenul limită de depunere a cererilor la Fisc

0
192

Agenția Națională de Administrare Fiscală continuă acțiunile de susținere a contribuabililor în vederea conformării la plata obligațiilor fiscale și le reamintește celor care înregistrează obligații fiscale principale restante, la data de 31.12.2018, că pot beneficia, în condițiile reglementate de O.G. nr. 6/2019, de o serie de facilități fiscale. Una dintre ele este  sub forma anulării, în totalitate, a obligațiilor accesorii. Până la data de 04.12.2019 la nivelul judeţului Vrancea un număr de 467 contribuabili au depus notificări privind intenţia de a beneficia de anularea obligaţiilor fiscale, notificări care au avut ca rezultat emiterea unui număr de 396 decizii de amânare la plată a obligaţiilor accesorii.

Astfel, pentru accesarea facilității fiscale constând în anularea obligațiilor accesorii, precizăm că, până la data de 16.12.2019, inclusiv, trebuie să fie respectate condițiile impuse de lege, respectiv achitarea obligațiilor bugetare principale cu scadențe până la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 și 16.12.2019. Anularea obligațiilor accesorii nu este condiționată de depunerea notificării privind intenția de a beneficia de această facilitate fiscală, însă este obligatoriu să fie depusă, până la data de 16.12.2019, inclusiv, o cerere în acest sens, la organele fiscale competente. La nivelul judeţului Vrancea un număr de 339 contribuabili au depus, deja, cereri de solicitare a anulării obligaţiilor accesorii.

Eficiența accesării unei astfel de facilități, constă în aceea că, prin achitarea voluntară a obligațiilor bugetare principale restante la 31.12.2018, precum și a obligațiilor bugetare principale și accesorii cu termene de plată între 01.01.2019 și 15.12.2019, se pot anula obligațiile accesorii aferente obligațiilor bugetare principale restante la 31.12.2018. În caz contrar, se vor continua măsurile de executare silită asupra tuturor veniturilor și bunurilor deținute de contribuabili pentru recuperarea acestor obligații. Cererea de anulare a obligațiilor de plată accesorii poate fi depusă atât fizic, la sediul organului fiscal, dar și prin intermediul serviciului ”Spațiul privat virtual”. Administrația fiscală asigură în continuare contribuabilii de întreaga disponibilitate pentru o mai bună informare privind accesarea acestei facilități fiscale. Informaţii suplimentare se pot obţine utilizând Formularul de contact disponibil pe pagina de Internet  www.anaf.ro  şi telefonic, prin contactarea Serviciului de asistenţă telefonică a contribuabililor – Call-center, la nr. de telefon 031.403.91.60. (Compartiment comunicare)