vineri, aprilie 19, 2024
AcasăSocietate”#Siguranța Online”, campanie de informare și prevenire în rândul minorilor: ”Nu deveni...

”#Siguranța Online”, campanie de informare și prevenire în rândul minorilor: ”Nu deveni o victimă a fraudelor online!”

În perioada noiembrie 2022-februarie 2023, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au desfășurat  activități informativ-preventive în cadrul Campaniei naționale ”#Siguranța Online” – dedicată minorilor. Polițiștii le-au prezentat minorilor cele mai  bune practici de securitate cibernetică, pentru a evita să devină victime ale fraudelor informatice, a pornografiei infantile sau atacurilor de tip malware.

Prevenirea criminalității informatice o prioritate pentru Poliția Română și în anul 2023. Criminalitatea informatică este un domeniu aflat într-o permanentă inovare și cunoaşte o rată foarte rapidă de dezvoltare şi diversificare. Expansiunea tipurilor de dispozitive care fac posibilă accesarea mobilă a internetului a dus la creşterea exponenţială a numărului de utilizatori și, implicit, a riscurilor de victimizare. Oricine poate fi o victimă și poate propaga, în necunoștință de cauză, fraudele online.

Campania de educație digitală #SigurantaOnline este menită să ofere cele mai bune practici de securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca utilizatori din România să devină victime ale fraudelor informatice. Campania este o inițiativă a DNSC, Poliția Română și a Asociației Române a Băncilor, alături de partenerii Microsoft, Ambasada Elveţiei în România și Swiss WebAcademy. Activitățile desfășurate de polițiștii de prevenire au drept scop permanent informarea cetățenilor județului Vrancea cu privire la principalele măsuri de siguranță în mediul on-line.

NU DEVENI O VICTIMĂ A FRAUDELOR ONLINE!

 Internetul a devenit foarte atractiv pentru infractorii cibernetici mai ales de când lumea caută „cea mai bună ofertă”. Aceștia se folosesc de metode ingenioase și promisiuni în scopul de a obține bani sau informații financiare valoroase de la dumneavoastră.

  • Evită să accesezi link-uri, primite din surse necunoscute, pe mail sau prin SMS, prin intermediul comunicărilor de pe social media, ori prin intermediul platformelor de tip chat (WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și nu completa datele tale personale sau bancare pe acestea.
  • Dacă ai suspiciuni cu privire la legitimitatea unei oferte primite, evită să accesezi materialele respective și verifică existența promoției sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei. De cele mai multe ori, este vorba despre oferte false, unele prezentate prea frumos ca să fie adevărate. Nu da click atunci când ai fost etichetat într-o postare din social media care îți promite câștiguri mari, cu siguranță este vorba despre o înșelătorie;
  • Fii atent la mesajele care par să vină din partea băncilor! Băncile nu solicită niciodată date confidențiale cum ar fi datele cardurilor, parole de acces, coduri PIN, nici telefonic, nici prin SMS, nici prin e-mail și nici prin completarea acestora pe website;
  • Citește cu atenție, înainte de a deschide orice mesaj sau un fișier care pare a fi transmis de la banca ta sau de alte persoane/instituții și, dacă ai suspiciuni, contactează expeditorul pentru validarea conținutului mesajului primit, pe un canal de comunicare diferit. Mesajele false conțin, de multe ori, formule de adresare impersonale, greșeli gramaticale sau de exprimare. Ca regulă, nu efectua transferuri și nu procesa operațiuni doar în baza unui e-mail sau a unei solicitări telefonice urgente, fără a face o verificare a autenticității mesajului;
  • Nu furniza niciodată altor persoane datele de autentificare la conturi (username, parola, cod suplimentar de autentificare sau cod de back-up);
  • Nu dezvălui datele de pe cardul personal: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC (numărul de trei cifre de pe spatele cardului) și nici PIN-ul. Nu introduce codul PIN pe site-uri de internet și nu-l divulga telefonic! Site-ul pe care urmează să introduci datele cardului pentru efectuarea unei plăți online trebuie să fie securizat, adică linkul începe cu https;
  • Dacă trebuie să primești bani, dă IBAN-ul tău (numărul de cont, format din 24 de caractere, litere și cifre), nu datele de pe card! Solicitarea datelor cardului de către alte persoane este o capcană, deoarece cardul este un instrument de plată și nu un instrument de încasare;
  • Folosește mereu parole cu un nivel de complexitate ridicat. Pentru a vă fi mai simplu să generați o parolă complexă, utilizați un generator de parole. Evitați folosirea termenilor uzuali. De asemenea, dezvoltați o rutină personală ce presupune schimbarea periodică a parolelor pentru fiecare din conturile folosite. (IPJ Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

”#Siguranța Online”, campanie de informare și prevenire în rândul minorilor: ”Nu deveni o victimă a fraudelor online!”

În perioada noiembrie 2022-februarie 2023, polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității au desfășurat  activități informativ-preventive în cadrul Campaniei naționale ”#Siguranța Online” – dedicată minorilor. Polițiștii le-au prezentat minorilor cele mai  bune practici de securitate cibernetică, pentru a evita să devină victime ale fraudelor informatice, a pornografiei infantile sau atacurilor de tip malware.

Prevenirea criminalității informatice o prioritate pentru Poliția Română și în anul 2023. Criminalitatea informatică este un domeniu aflat într-o permanentă inovare și cunoaşte o rată foarte rapidă de dezvoltare şi diversificare. Expansiunea tipurilor de dispozitive care fac posibilă accesarea mobilă a internetului a dus la creşterea exponenţială a numărului de utilizatori și, implicit, a riscurilor de victimizare. Oricine poate fi o victimă și poate propaga, în necunoștință de cauză, fraudele online.

Campania de educație digitală #SigurantaOnline este menită să ofere cele mai bune practici de securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca utilizatori din România să devină victime ale fraudelor informatice. Campania este o inițiativă a DNSC, Poliția Română și a Asociației Române a Băncilor, alături de partenerii Microsoft, Ambasada Elveţiei în România și Swiss WebAcademy. Activitățile desfășurate de polițiștii de prevenire au drept scop permanent informarea cetățenilor județului Vrancea cu privire la principalele măsuri de siguranță în mediul on-line.

NU DEVENI O VICTIMĂ A FRAUDELOR ONLINE!

 Internetul a devenit foarte atractiv pentru infractorii cibernetici mai ales de când lumea caută „cea mai bună ofertă”. Aceștia se folosesc de metode ingenioase și promisiuni în scopul de a obține bani sau informații financiare valoroase de la dumneavoastră.

  • Evită să accesezi link-uri, primite din surse necunoscute, pe mail sau prin SMS, prin intermediul comunicărilor de pe social media, ori prin intermediul platformelor de tip chat (WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și nu completa datele tale personale sau bancare pe acestea.
  • Dacă ai suspiciuni cu privire la legitimitatea unei oferte primite, evită să accesezi materialele respective și verifică existența promoției sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei. De cele mai multe ori, este vorba despre oferte false, unele prezentate prea frumos ca să fie adevărate. Nu da click atunci când ai fost etichetat într-o postare din social media care îți promite câștiguri mari, cu siguranță este vorba despre o înșelătorie;
  • Fii atent la mesajele care par să vină din partea băncilor! Băncile nu solicită niciodată date confidențiale cum ar fi datele cardurilor, parole de acces, coduri PIN, nici telefonic, nici prin SMS, nici prin e-mail și nici prin completarea acestora pe website;
  • Citește cu atenție, înainte de a deschide orice mesaj sau un fișier care pare a fi transmis de la banca ta sau de alte persoane/instituții și, dacă ai suspiciuni, contactează expeditorul pentru validarea conținutului mesajului primit, pe un canal de comunicare diferit. Mesajele false conțin, de multe ori, formule de adresare impersonale, greșeli gramaticale sau de exprimare. Ca regulă, nu efectua transferuri și nu procesa operațiuni doar în baza unui e-mail sau a unei solicitări telefonice urgente, fără a face o verificare a autenticității mesajului;
  • Nu furniza niciodată altor persoane datele de autentificare la conturi (username, parola, cod suplimentar de autentificare sau cod de back-up);
  • Nu dezvălui datele de pe cardul personal: nume, număr, data de expirare, CVV2/CVC (numărul de trei cifre de pe spatele cardului) și nici PIN-ul. Nu introduce codul PIN pe site-uri de internet și nu-l divulga telefonic! Site-ul pe care urmează să introduci datele cardului pentru efectuarea unei plăți online trebuie să fie securizat, adică linkul începe cu https;
  • Dacă trebuie să primești bani, dă IBAN-ul tău (numărul de cont, format din 24 de caractere, litere și cifre), nu datele de pe card! Solicitarea datelor cardului de către alte persoane este o capcană, deoarece cardul este un instrument de plată și nu un instrument de încasare;
  • Folosește mereu parole cu un nivel de complexitate ridicat. Pentru a vă fi mai simplu să generați o parolă complexă, utilizați un generator de parole. Evitați folosirea termenilor uzuali. De asemenea, dezvoltați o rutină personală ce presupune schimbarea periodică a parolelor pentru fiecare din conturile folosite. (IPJ Vrancea)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu