sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăSocietateȘcoala online, inexistentă pentru 13% din elevii județului Vrancea. Realitatea este mult...

Școala online, inexistentă pentru 13% din elevii județului Vrancea. Realitatea este mult mai dură

Inspectoratul Școlar Vrancea a definitivat centralizarea situaţiei elevilor şi profesorilor care nu au tablete, telefoane smart, laptopuri sau calculatoare, pentru procesul de predare online. Situația a fost prezentată astăzi, într-o videoconferință cu ministrul Eduației, iar rezultatul este că dintr-un total de 40.159 de elevi din învățământul primar, gimnazial și liceal, doar 5.298 nu dispun de device-uri necesare procesului educativ, adică 13%. În privința cadrelor didactice, 18 învățători și profesori au declarat că nu dispun de un calculator sau un telefon performant, dintr-un total de 3.383, aici nefiind incluse și educatoarele. “Încercăm să ne descurcăm cum putem, să găsim soluții împreună cu comunitățile locale astfel încât copiii să nu sufere din acest punct de vedere. Școlile care au mai avut computere le-au dat elevilor în custodie. Mai grea este situația copiilor din zonele defavorizate”, ne-a declarat Dorin Cristea, inspector general școlar. Realitatea este însă mult mai dură, dacă ținem cont de faptul că sunt situații unde elevii au aceste echipamente, dar conexiunea la internet nu prea există. „Pur şi simplu, ne chinuim să facem ore online. Nu este semnal peste tot, se întrerupe de multe ori. Săptămâna trecută, într-o astfel de pauză, mi-au venit pe telefon 800 de mesaje, cu întrebări de la elevi, aproape că mi s-a blocat şi nu știam cui să răspund mai repede. Chiar dacă noi ne străduim să trimitem pe grupuri fiecărui elev seturi de teme, mulţi nu recepționează. Dintr-o clasă cu 18 elevi, ajung să lucrez doar cu zece”, ne spune Lera Valerica, profesoară de istorie la Școala din Poiana Cristei.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Școala online, inexistentă pentru 13% din elevii județului Vrancea. Realitatea este mult mai dură

Inspectoratul Școlar Vrancea a definitivat centralizarea situaţiei elevilor şi profesorilor care nu au tablete, telefoane smart, laptopuri sau calculatoare, pentru procesul de predare online. Situația a fost prezentată astăzi, într-o videoconferință cu ministrul Eduației, iar rezultatul este că dintr-un total de 40.159 de elevi din învățământul primar, gimnazial și liceal, doar 5.298 nu dispun de device-uri necesare procesului educativ, adică 13%. În privința cadrelor didactice, 18 învățători și profesori au declarat că nu dispun de un calculator sau un telefon performant, dintr-un total de 3.383, aici nefiind incluse și educatoarele. “Încercăm să ne descurcăm cum putem, să găsim soluții împreună cu comunitățile locale astfel încât copiii să nu sufere din acest punct de vedere. Școlile care au mai avut computere le-au dat elevilor în custodie. Mai grea este situația copiilor din zonele defavorizate”, ne-a declarat Dorin Cristea, inspector general școlar. Realitatea este însă mult mai dură, dacă ținem cont de faptul că sunt situații unde elevii au aceste echipamente, dar conexiunea la internet nu prea există. „Pur şi simplu, ne chinuim să facem ore online. Nu este semnal peste tot, se întrerupe de multe ori. Săptămâna trecută, într-o astfel de pauză, mi-au venit pe telefon 800 de mesaje, cu întrebări de la elevi, aproape că mi s-a blocat şi nu știam cui să răspund mai repede. Chiar dacă noi ne străduim să trimitem pe grupuri fiecărui elev seturi de teme, mulţi nu recepționează. Dintr-o clasă cu 18 elevi, ajung să lucrez doar cu zece”, ne spune Lera Valerica, profesoară de istorie la Școala din Poiana Cristei.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu