marți, aprilie 23, 2024
AcasăSocietateSarcini noi pentru administratorii de asociații de proprietari

Sarcini noi pentru administratorii de asociații de proprietari

Legea nr. 34/2015 pentru completarea art. 36 din Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 172 din 12 martie 2015 si a intrat in vigoare pe 15 martie.

Documentul stabileste o noua obligatie pentru administratori, in sensul ca acestia trebuie sa informeze periodic proprietarii in privinta veniturilor si cheltuielilor asociatiei si sa isi asume raspunderea pe acest lucru. Concret, administratorii trebuie sa informeze trimestrial, in scris sau prin posta electronica, proprietarii, membrii asociatiei de poprietari, cu privire la situatia financiara cuprinzand toate elementele de cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de poprietari, sub semnatura proprie si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari, se precizeaza in legea care se aplica de duminica.FFS600

Conform legislatiei actuale, proprietarii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie, la cheltuielile asociatiei de proprietari si, eventual, sa o conteste la presedintele asociatiei de proprietari, in termen de zece zile de la afisarea listei de plata. La randul sau, presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda la contestatie in termen de sapte zile.
Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de poprietari prevede ca administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:
-prestarea serviciilor in mod profesional;
-gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;sFBF banner-300x250
-efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
-asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
-gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
-indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.
Pe langa atributiile mentionate mai sus, administratorii trebuie sa informeze trimestrial proprietarii in privinta situatiei financiare a asociatiei si sa isi asume raspunerea pe acest lucru, in baza noilor dispozitii.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Sarcini noi pentru administratorii de asociații de proprietari

Legea nr. 34/2015 pentru completarea art. 36 din Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 172 din 12 martie 2015 si a intrat in vigoare pe 15 martie.

Documentul stabileste o noua obligatie pentru administratori, in sensul ca acestia trebuie sa informeze periodic proprietarii in privinta veniturilor si cheltuielilor asociatiei si sa isi asume raspunderea pe acest lucru. Concret, administratorii trebuie sa informeze trimestrial, in scris sau prin posta electronica, proprietarii, membrii asociatiei de poprietari, cu privire la situatia financiara cuprinzand toate elementele de cheltuieli, venituri, incasari si plati aferente asociatiei de poprietari, sub semnatura proprie si contrasemnata de presedintele si de cenzorul asociatiei de proprietari, se precizeaza in legea care se aplica de duminica.FFS600

Conform legislatiei actuale, proprietarii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie, la cheltuielile asociatiei de proprietari si, eventual, sa o conteste la presedintele asociatiei de proprietari, in termen de zece zile de la afisarea listei de plata. La randul sau, presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda la contestatie in termen de sapte zile.
Legea nr. 230/2007 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de poprietari prevede ca administratorul, persoana fizica sau juridica, are, in principal, urmatoarele atributii:
-prestarea serviciilor in mod profesional;
-gestionarea bunurilor materiale si a fondurilor banesti;sFBF banner-300x250
-efectuarea formalitatilor necesare in angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea si intretinerea cladirii, derularea si urmarirea realizarii acestor contracte;
-asigurarea cunoasterii si respectarii regulilor cu privire la proprietatea comuna;
-gestionarea modului de indeplinire a obligatiilor cetatenesti ce revin proprietarilor in raport cu autoritatile publice. Obligatiile cetatenesti sunt cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generala a proprietarilor;
-indeplinirea oricaror alte obligatii expres prevazute de lege.
Pe langa atributiile mentionate mai sus, administratorii trebuie sa informeze trimestrial proprietarii in privinta situatiei financiare a asociatiei si sa isi asume raspunerea pe acest lucru, in baza noilor dispozitii.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu