joi, martie 28, 2024
AcasăSocietateRezultatele monitorizării segregării școlare în România, prezentate la Parlamentul European

Rezultatele monitorizării segregării școlare în România, prezentate la Parlamentul European

1387 de unități școlare din învățământul primar și gimnazial din 11 județe ( Botoșani, Brașov, Cluj, Constanța, Iași, Ialomița, Maramureș, Mureș, Prahova, Suceava și sectoarele 2 și 5 București) au fost invitate să participe în cadrul procesului de monitorizare a segregării școlare în cadrul  proiectului „Școala pentru toți copiii! – II”. 58% (805 școli) au oferit date complete, 62%  fiind din mediul urban, iar 55% din mediul rural.  Datele raportului sunt reprezentative doar la nivelul școlilor care au oferit date din cele 11 județe. Nouă din zece școli (89,5%) nu au participat la formare/informare specifică privind derularea procesului de monitorizare a segregării școlare, iar pentru 66,7% dintre școlile nu cunosc indicatorii utilizați pentru evaluarea segregării școlare și modul lor de calcul, potrivit raportului de monitorizare din 2019, când Metodologia de monitorizare a segregării școlare în învățământul preuniversitar a fost aprobată prin ordin al Ministerului Educației. De asemenea, 90,5% dintre școlile care au răspuns nu văd vreo consecință negativă care ar deriva din neparticiparea unității școlare la procesul de monitorizare a segregării școlare.

Asociația Centrul de Advocacy și Drepturile Omului (CADO) a prezentat în 5 mai, la Parlamentul României, rezultatele monitorizării dimensiunii segregării școlare și nivelul de pregătire a monitorizării acesteia de către Ministerul Educației, realizate în cadrul proiectului „Școala pentru toți copiii! – II”. „Segregarea este o problemă care nu mai poate fi contestată. Dacă nu o vom aborda cu celeritate, vor fi afectați nu numai copiii care sunt segregați dar și ceilalți copii iar întreaga societate va fi mai nesănătoasă, mai imatură, mai needucată. De ce spun asta? Pentru că într-o perioadă a digitalizării rapide, în care totul se produce la o viteză foarte mare dacă vom avea un grup foarte mare de elevi care nu vor putea ajunge din urmă pe ceilalți copii acest lucru va trage întreaga societate în jos atât din punct de vedere socio-economic, profesional și așa mai departe. Deci haideți cât mai curând să facem tot posibilul de a da o șansă la o viață normală milioanelor de copii aflați la risc de segregare. Angajamentul meu în această direcție nu se poate realiza fără sprijinul autorităților, instituțiilor, societății civile, a tuturor”, a declarat Cerasela Bănică, directorul CADO, în încheierea evenimentului de la Parlamentul României.

Articolul complet îl puteți citi pe PressHUB.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Rezultatele monitorizării segregării școlare în România, prezentate la Parlamentul European

1387 de unități școlare din învățământul primar și gimnazial din 11 județe ( Botoșani, Brașov, Cluj, Constanța, Iași, Ialomița, Maramureș, Mureș, Prahova, Suceava și sectoarele 2 și 5 București) au fost invitate să participe în cadrul procesului de monitorizare a segregării școlare în cadrul  proiectului „Școala pentru toți copiii! – II”. 58% (805 școli) au oferit date complete, 62%  fiind din mediul urban, iar 55% din mediul rural.  Datele raportului sunt reprezentative doar la nivelul școlilor care au oferit date din cele 11 județe. Nouă din zece școli (89,5%) nu au participat la formare/informare specifică privind derularea procesului de monitorizare a segregării școlare, iar pentru 66,7% dintre școlile nu cunosc indicatorii utilizați pentru evaluarea segregării școlare și modul lor de calcul, potrivit raportului de monitorizare din 2019, când Metodologia de monitorizare a segregării școlare în învățământul preuniversitar a fost aprobată prin ordin al Ministerului Educației. De asemenea, 90,5% dintre școlile care au răspuns nu văd vreo consecință negativă care ar deriva din neparticiparea unității școlare la procesul de monitorizare a segregării școlare.

Asociația Centrul de Advocacy și Drepturile Omului (CADO) a prezentat în 5 mai, la Parlamentul României, rezultatele monitorizării dimensiunii segregării școlare și nivelul de pregătire a monitorizării acesteia de către Ministerul Educației, realizate în cadrul proiectului „Școala pentru toți copiii! – II”. „Segregarea este o problemă care nu mai poate fi contestată. Dacă nu o vom aborda cu celeritate, vor fi afectați nu numai copiii care sunt segregați dar și ceilalți copii iar întreaga societate va fi mai nesănătoasă, mai imatură, mai needucată. De ce spun asta? Pentru că într-o perioadă a digitalizării rapide, în care totul se produce la o viteză foarte mare dacă vom avea un grup foarte mare de elevi care nu vor putea ajunge din urmă pe ceilalți copii acest lucru va trage întreaga societate în jos atât din punct de vedere socio-economic, profesional și așa mai departe. Deci haideți cât mai curând să facem tot posibilul de a da o șansă la o viață normală milioanelor de copii aflați la risc de segregare. Angajamentul meu în această direcție nu se poate realiza fără sprijinul autorităților, instituțiilor, societății civile, a tuturor”, a declarat Cerasela Bănică, directorul CADO, în încheierea evenimentului de la Parlamentul României.

Articolul complet îl puteți citi pe PressHUB.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu