duminică, aprilie 21, 2024
AcasăSocietateProiect antibullying în rândul elevilor, coordonat de CJRAE Vrancea

Proiect antibullying în rândul elevilor, coordonat de CJRAE Vrancea

„Soluția noastră nonviolentă: Să ne regăsim virtuțile străbune – Provocări la Focul Viu” a fost ultima activitate în proiectul „Ce-ți dorim noi ție, dulce Românie? Anii mulți să-ți fie: din 100, 1000!”, înainte de începerea competițiilor. Pe parcursul anului, profesorii și-au reamintit prevederile legislative privind colaborarea internă cu grupul antibullying și consilierul școlar, precum și colaborarea externă cu membrii echipei interinstituționale din D.G.A.S.P.C., D.A.S., I.P.J., C.P.E.C. Antidrog sau Serviciul de Probațiune, pentru o abordare unitară a cazurilor.

De asemenea, elevilor li s-a prezentat soluția medierii în perechi de colegi și au fost invitați să observe soluții nonviolente propuse de români care au participat la diverse evenimente istorice. Una dintre aceste activități a fost vizionarea filmului „Povești nemuritoare de la război încoace” în luna ianuarie, eveniment la care autoarea Camelia Moise a făcut donații de cărți pentru toate școlile participante. Alături de mesajul de pace din film, elevilor li s-a prezentat și mesajul Evei Mozes Kor care, după ce a supraviețuit torturii de la Auschwitz, a promovat iertarea ca modalitate de a ne elibera de atitudinea de victimă neputincioasă sau revendicativă.

Ultima activitate în proiect a fost excursia la Focul Viu de la Andreiașu de Jos, unde am parcurs drumul până la curgerile noroioase, însoțiți fiind de președintele Asociației pentru Dezvoltare Durabilă „Focul Viu”. După programul artistic prezentat de elevii Școlii Gimnaziale „Simion Cristian”, am căutat să ne regăsim virtuțile străbune prin audierea unor lecturi din istorie, geografie, protecția mediului, psihologie, folclor și religie. Astfel am descoperit buna guvernare a regelui trac Dromihete care a știut să-și facă mai mult prieteni decât dușmani. De asemenea, cu sprijinul Bibliotecii Județene „Duiliu Zamfirescu” Vrancea și al Muzeului Vrancei, am descoperit că dacii au rămas liberi pe Valea Siretului, așa cum reiese din lucrări precum „Civilizația geto-dacilor de la curbura Carpaților (sec. VI î.Chr. – II d.Chr.)” de Victor M. Bobi sau din „Marea istorie ilustrată a României și a Republicii Moldova”, coordonator Ioan-Aurel Pop. Printre alte descoperiri a fost și faptul că dacii au acceptat creștinismul care apoi s-a transmis prin legendele strămoșești ce includ povestiri despre Iisus Hristos, Maica Domnului sau Maria Magdalena.

https://www.youtube.com/watch?v=mw5yjm-Gno8

Pentru că multe dintre lecțiile istoriei noastre ne-au învățat medierea conflictelor prin modalități pașnice, am inclus în acest proiect competiții de exemplificare a reducerii conflictelor prin dezbateri respectuoase sau prin scenarii scrise și filmate. Câștigătorii concursului de scenarii scrise sunt la gimnaziu Școala Gimnazială „Simion Cristian” din Andreiașu de Jos, iar la liceu Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret” Focșani. Elevii de gimnaziu au transmis mesajul „Acceptă-l pe celălalt – Violența nu este o soluție, bunătatea și respectul, da.”, iar liceenii și-au încheiat scenariul astfel: „Cu siguranță niște simple scuze nu pot șterge chinurile pe care i le-am provocat unei persoane prin actul de bullying, însă, dacă ne-am opri la momentul potrivit, încetând să cauzăm suferință celui agresat, totul ar căpăta o întorsătură care ar șterge măcar jumătate din acțiuni. Dacă te afli printre persoanele care agresează, gândește-te la consecințe, iar dacă ești printre martori, fii tu schimbarea pe care mulți dintre noi sperăm să o vedem.” Principalele activități în proiect sunt concursurile de scenarii filmate și de dezbateri, care se vor desfășura în cursul lunii iunie în scopul reducerii bullyingului școlar. (Iulia Soare, coordonator proiect, consilier școlar în cadrul CJRAE Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Proiect antibullying în rândul elevilor, coordonat de CJRAE Vrancea

„Soluția noastră nonviolentă: Să ne regăsim virtuțile străbune – Provocări la Focul Viu” a fost ultima activitate în proiectul „Ce-ți dorim noi ție, dulce Românie? Anii mulți să-ți fie: din 100, 1000!”, înainte de începerea competițiilor. Pe parcursul anului, profesorii și-au reamintit prevederile legislative privind colaborarea internă cu grupul antibullying și consilierul școlar, precum și colaborarea externă cu membrii echipei interinstituționale din D.G.A.S.P.C., D.A.S., I.P.J., C.P.E.C. Antidrog sau Serviciul de Probațiune, pentru o abordare unitară a cazurilor.

De asemenea, elevilor li s-a prezentat soluția medierii în perechi de colegi și au fost invitați să observe soluții nonviolente propuse de români care au participat la diverse evenimente istorice. Una dintre aceste activități a fost vizionarea filmului „Povești nemuritoare de la război încoace” în luna ianuarie, eveniment la care autoarea Camelia Moise a făcut donații de cărți pentru toate școlile participante. Alături de mesajul de pace din film, elevilor li s-a prezentat și mesajul Evei Mozes Kor care, după ce a supraviețuit torturii de la Auschwitz, a promovat iertarea ca modalitate de a ne elibera de atitudinea de victimă neputincioasă sau revendicativă.

Ultima activitate în proiect a fost excursia la Focul Viu de la Andreiașu de Jos, unde am parcurs drumul până la curgerile noroioase, însoțiți fiind de președintele Asociației pentru Dezvoltare Durabilă „Focul Viu”. După programul artistic prezentat de elevii Școlii Gimnaziale „Simion Cristian”, am căutat să ne regăsim virtuțile străbune prin audierea unor lecturi din istorie, geografie, protecția mediului, psihologie, folclor și religie. Astfel am descoperit buna guvernare a regelui trac Dromihete care a știut să-și facă mai mult prieteni decât dușmani. De asemenea, cu sprijinul Bibliotecii Județene „Duiliu Zamfirescu” Vrancea și al Muzeului Vrancei, am descoperit că dacii au rămas liberi pe Valea Siretului, așa cum reiese din lucrări precum „Civilizația geto-dacilor de la curbura Carpaților (sec. VI î.Chr. – II d.Chr.)” de Victor M. Bobi sau din „Marea istorie ilustrată a României și a Republicii Moldova”, coordonator Ioan-Aurel Pop. Printre alte descoperiri a fost și faptul că dacii au acceptat creștinismul care apoi s-a transmis prin legendele strămoșești ce includ povestiri despre Iisus Hristos, Maica Domnului sau Maria Magdalena.

https://www.youtube.com/watch?v=mw5yjm-Gno8

Pentru că multe dintre lecțiile istoriei noastre ne-au învățat medierea conflictelor prin modalități pașnice, am inclus în acest proiect competiții de exemplificare a reducerii conflictelor prin dezbateri respectuoase sau prin scenarii scrise și filmate. Câștigătorii concursului de scenarii scrise sunt la gimnaziu Școala Gimnazială „Simion Cristian” din Andreiașu de Jos, iar la liceu Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret” Focșani. Elevii de gimnaziu au transmis mesajul „Acceptă-l pe celălalt – Violența nu este o soluție, bunătatea și respectul, da.”, iar liceenii și-au încheiat scenariul astfel: „Cu siguranță niște simple scuze nu pot șterge chinurile pe care i le-am provocat unei persoane prin actul de bullying, însă, dacă ne-am opri la momentul potrivit, încetând să cauzăm suferință celui agresat, totul ar căpăta o întorsătură care ar șterge măcar jumătate din acțiuni. Dacă te afli printre persoanele care agresează, gândește-te la consecințe, iar dacă ești printre martori, fii tu schimbarea pe care mulți dintre noi sperăm să o vedem.” Principalele activități în proiect sunt concursurile de scenarii filmate și de dezbateri, care se vor desfășura în cursul lunii iunie în scopul reducerii bullyingului școlar. (Iulia Soare, coordonator proiect, consilier școlar în cadrul CJRAE Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu