sâmbătă, aprilie 27, 2024
AcasăStiri InternePremieră: CFR, trimisă în judecată în urma unui accident soldat cu amputarea...

Premieră: CFR, trimisă în judecată în urma unui accident soldat cu amputarea mâinii unei persoane

Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie este abilitat să aducă la cunoştinţa publicului următoarele:

Procurori ai Secției de urmărire penală și criminalistică  din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție  au finalizat cercetările și au dispus trimiterea în judecată a inculpatei COMPANIA NAȚIONALĂ DE CĂI FERATE ”C.F.R.” S.A. sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpăprev. de art. 196 alin. 2 și 3 Cod penal, rap. la art. 194 alin. 1 lit. a, c și e din Codul penal. În rechizitoriul întocmit în cauză procurorii au reţinut următoarea situaţie de fapt:

La data de 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00.27, în stația de cale ferată Subcetate, din județul Hunedoara, a avut loc un accident de trafic feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputat membrul superior stâng.

Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în stație cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aștepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aștepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Persoană vătămată, împreună cu alte șase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aștepta pe o linie și a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenților de aer provocați, s-a dezechilibrat și a căzut la pământ, cu brațul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roțile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat.

Din probatoriul administrat în dosar a reieșit că accidentul s-a produs ca urmare a faptei inculpatei Compania Națională de Căi ferate ”C.F.R.” S.A. de a nu realiza în stația de cale ferată Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceștia să poată identifica peroanele și platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, așa cum compania era obligată. Precizăm că, potrivit art. 20 al Regulamentului privind transporturile pe căile ferate din România, ”Informarea călătorilor despre posibilitatea de orientare în stație, despre trenul care îi interesează, precum și despre alte condiții de călătorie se face cu ajutorul indicatoarelor, tablourilor de sosire și de plecare a trenurilor, avizelor scrise, anunțurilor prin stația de amplificare sau verbal.”.

Totodată, din probe a rezultat și faptul că stația CF Subcetate nu deținea autorizație de funcționare și nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcționând ilegal. Dosarul a fost trimis, spre competentă soluţionare, Judecătoriei Hațeg.

Precizăm că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă, spre judecare, situaţie care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

 


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Premieră: CFR, trimisă în judecată în urma unui accident soldat cu amputarea mâinii unei persoane

Biroul de informare şi relaţii publice din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie este abilitat să aducă la cunoştinţa publicului următoarele:

Procurori ai Secției de urmărire penală și criminalistică  din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție  au finalizat cercetările și au dispus trimiterea în judecată a inculpatei COMPANIA NAȚIONALĂ DE CĂI FERATE ”C.F.R.” S.A. sub aspectul săvârșirii infracțiunii de vătămare corporală din culpăprev. de art. 196 alin. 2 și 3 Cod penal, rap. la art. 194 alin. 1 lit. a, c și e din Codul penal. În rechizitoriul întocmit în cauză procurorii au reţinut următoarea situaţie de fapt:

La data de 14 septembrie 2014, în jurul orelor 00.27, în stația de cale ferată Subcetate, din județul Hunedoara, a avut loc un accident de trafic feroviar, în urma căruia unei persoane i-a fost amputat membrul superior stâng.

Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în stație cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aștepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aștepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Persoană vătămată, împreună cu alte șase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aștepta pe o linie și a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenților de aer provocați, s-a dezechilibrat și a căzut la pământ, cu brațul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roțile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat.

Din probatoriul administrat în dosar a reieșit că accidentul s-a produs ca urmare a faptei inculpatei Compania Națională de Căi ferate ”C.F.R.” S.A. de a nu realiza în stația de cale ferată Subcetate indicatoare de orientare a călătorilor, astfel încât aceștia să poată identifica peroanele și platformele corespunzătoare fiecărei linii de cale ferată, așa cum compania era obligată. Precizăm că, potrivit art. 20 al Regulamentului privind transporturile pe căile ferate din România, ”Informarea călătorilor despre posibilitatea de orientare în stație, despre trenul care îi interesează, precum și despre alte condiții de călătorie se face cu ajutorul indicatoarelor, tablourilor de sosire și de plecare a trenurilor, avizelor scrise, anunțurilor prin stația de amplificare sau verbal.”.

Totodată, din probe a rezultat și faptul că stația CF Subcetate nu deținea autorizație de funcționare și nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcționând ilegal. Dosarul a fost trimis, spre competentă soluţionare, Judecătoriei Hațeg.

Precizăm că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă, spre judecare, situaţie care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

 

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu