joi, aprilie 25, 2024
AcasăComuna meaPOIANA CRISTEIPovestea lui Dănuț Mădălin Ghiuler, profesor Merito 2022: ”Matematica salvează viitorul”

Povestea lui Dănuț Mădălin Ghiuler, profesor Merito 2022: ”Matematica salvează viitorul”

Fundația Romanian Business Leaders a desemnat câștigătorii Galei Merito 2022. Au fost 14 cadre didactice premiate din peste 350 de propuneri din întreaga țară. Printre cei 14 premiați se numără și Dănuț Mădălin Ghiuler, în vârstă de 26 de ani, profesor de matematică la Liceul cu Program Sportiv din Focșani.

La doar 26 de ani, Dănuț Mădălin Ghiuler are, deja, o poveste de viață. S-a născut în satul Mahriu, comuna Poiana Cristei, și i-a fost foarte greu la școală. A avut noroc de sprijin și înțelegere din partea unor profesori, dar și de multă ambiție. A ales matematica și a luat nota 10 la proba de matematică de la bacalaureat. La începutul carierei de profesor a predat la școli din satele din jurul Focșaniului, iar din 2021 este cadru didactic la Liceul cu Program Sportiv. ”Una dintre metodele pe care insistă este ca elevii să scrie pas cu pas toate explicațiile. „La geometrie, de exemplu, anumite tehnici de rezolvare trebuie scrise”, spune el. „Când deschizi caietul, zici că-i caiet de română, pentru că vreau ca elevul să înțeleagă lecția mea 90% și dacă nu este în clasă.” Astfel, crede profesorul, le e mai ușor elevilor să exerseze singuri acasă, urmând pașii scriși. Dacă constată că o lecție e prea dificilă, petrece mai multe ore la acel capitol, explicând prin mai multe metode, chiar dacă asta înseamnă să le ceară ore colegilor de muzică sau de desen. „Prefer să rămân în urmă decât să fac lucrurile doar de dragul de a le face. Altfel care e câștigul? Că am predat eu sau că a acumulat el și știe?” Uneori face intenționat greșeli la tablă, ca să-i verifice pe elevi dacă gândesc logic, sau începe predarea și îi invită pe ei să ghicească titlul lecției. Alteori, îi roagă să închidă cărțile și caietele și stau de vorbă „ca la un ceai” – recapitulează lecția, dar îi provoacă să găsească cât mai multe moduri prin care să spună o definiție sau să explice un concept. Cu același scop, de a se asigura că au înțeles logic. Le explică că rolul matematicii este să-i dezvolte și să-i ajute să rezolve problemele practice din viața de zi cu zi – cum îți organizezi cât mai eficient timpul, cum îți gestionezi banii.”, scriu cei de la Merito. Tânărul profesor lucrează și acum suplimentar. Își dă zilnic câte o provocare din matematică, pe care o discută apoi cu colegi profesori din alte licee. Nu vrea să se plafoneze, să bată pasul pe loc. Iar exercițiul constant are beneficii multiple. Povestea integrală, pe proiectulmerito.ro.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Povestea lui Dănuț Mădălin Ghiuler, profesor Merito 2022: ”Matematica salvează viitorul”

Fundația Romanian Business Leaders a desemnat câștigătorii Galei Merito 2022. Au fost 14 cadre didactice premiate din peste 350 de propuneri din întreaga țară. Printre cei 14 premiați se numără și Dănuț Mădălin Ghiuler, în vârstă de 26 de ani, profesor de matematică la Liceul cu Program Sportiv din Focșani.

La doar 26 de ani, Dănuț Mădălin Ghiuler are, deja, o poveste de viață. S-a născut în satul Mahriu, comuna Poiana Cristei, și i-a fost foarte greu la școală. A avut noroc de sprijin și înțelegere din partea unor profesori, dar și de multă ambiție. A ales matematica și a luat nota 10 la proba de matematică de la bacalaureat. La începutul carierei de profesor a predat la școli din satele din jurul Focșaniului, iar din 2021 este cadru didactic la Liceul cu Program Sportiv. ”Una dintre metodele pe care insistă este ca elevii să scrie pas cu pas toate explicațiile. „La geometrie, de exemplu, anumite tehnici de rezolvare trebuie scrise”, spune el. „Când deschizi caietul, zici că-i caiet de română, pentru că vreau ca elevul să înțeleagă lecția mea 90% și dacă nu este în clasă.” Astfel, crede profesorul, le e mai ușor elevilor să exerseze singuri acasă, urmând pașii scriși. Dacă constată că o lecție e prea dificilă, petrece mai multe ore la acel capitol, explicând prin mai multe metode, chiar dacă asta înseamnă să le ceară ore colegilor de muzică sau de desen. „Prefer să rămân în urmă decât să fac lucrurile doar de dragul de a le face. Altfel care e câștigul? Că am predat eu sau că a acumulat el și știe?” Uneori face intenționat greșeli la tablă, ca să-i verifice pe elevi dacă gândesc logic, sau începe predarea și îi invită pe ei să ghicească titlul lecției. Alteori, îi roagă să închidă cărțile și caietele și stau de vorbă „ca la un ceai” – recapitulează lecția, dar îi provoacă să găsească cât mai multe moduri prin care să spună o definiție sau să explice un concept. Cu același scop, de a se asigura că au înțeles logic. Le explică că rolul matematicii este să-i dezvolte și să-i ajute să rezolve problemele practice din viața de zi cu zi – cum îți organizezi cât mai eficient timpul, cum îți gestionezi banii.”, scriu cei de la Merito. Tânărul profesor lucrează și acum suplimentar. Își dă zilnic câte o provocare din matematică, pe care o discută apoi cu colegi profesori din alte licee. Nu vrea să se plafoneze, să bată pasul pe loc. Iar exercițiul constant are beneficii multiple. Povestea integrală, pe proiectulmerito.ro.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu