AcasăSocietatePeste 700 de copii și tineri din județele Covasna, Harghita și Vrancea...

Peste 700 de copii și tineri din județele Covasna, Harghita și Vrancea au fost implicați într-un program de reducere a abandonului școlar

Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, în calitate de partener, a fost reprezentat la conferința de închidere a proiectului „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!”,  de membrii echipei de management de la nivelul inspectoratului școlar, de experții locali de implementare, experții grup țintă și experții grup țintă CES, din unitățile școlare implicate în proiect la nivelul județului Vrancea. Evenimentul a fost organizat de Inspectoratul Școlar Județean Covasna, în calitate de promotor al proiectului, pe data de 10 ianuarie 2024, în sala festivă a Școlii Gimnaziale „Váradi József” din Sfântu Gheorghe. Managerul de proiect, doamna profesor Marcela Ștefu, a prezentat obiectivele și rezultatele proiectului, metodele utilizate, impactul pe care l-a avut proiectul asupra grupurilor țintă, precum și concluziile care se pot extrage pentru viitoarele proiecte. Proiectul, desfășurat pe o perioadă de trei ani, a avut ca scop dezvoltarea și implementarea, la nivel multiregional, a unor servicii care să vizeze creșterea gradului de incluziune socială a peste 700 de elevi aflați în situații de risc, respectiv cu cerințe educaționale speciale (CES), din județele Covasna, Harghita și Vrancea.

În derularea proiectului au fost cooptate 12 școli din aceste trei județe partenere, cu 728 de copii și tineri aflați în situație de risc de abandon școlar sau părăsire timpurie a școlii, cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani (433 dintre ei frecventează clasele nivelului primar, iar 295 frecventează clasele de la nivelul gimnazial). Printre beneficiarii proiectului s-au numărat 500 de părinți sau tutori și membri ai familiilor copiilor și tinerilor din grupurile țintă principale, precum și 233 de cadre didactice și personal din educație care au lucrat cu aceștia.

Despre activitățile derulate în cadrul proiectului au povestit, în cadrul evenimentului, inspectorii școlari din fiecare județ, dar și directori ai școlilor participante. Inspectorul școlar general al IȘJ Covasna, Kiss Imre, a subliniat că pentru mulți elevi schimbările au fost semnificative. „Sunt convins că destinul s-a schimbat pentru foarte mulți elevi. În cei trei ani de proiect au avut loc multe activități. A fost un proiect deosebit de complex care ne-a pus la încercare. Mulțumiri tuturor colegilor și să sperăm ca în viitor să ne putem folosi de aceste rezultate. Avem această satisfacție că am făcut un bine pentru multe familii și că rezultatele vor fi sustenabile în continuare”, a spus, în cadrul evenimentului, inspectorul școlar general al IȘJ Covasna, Kiss Imre.

Inspectorul școlar general al IȘJ Harghita, Demeter Levente, a evidențiat importanța și beneficiile proiectului ce a inclus diverse activități. „Au fost multe activități de-a lungul celor trei ani și sunt bucuros să aud de la colegi că acest proiect a fost unul de folos atât pentru copii, cât și pentru cadrele didactice care s-au alăturat. S-a constatat eficiența activităților implementate în cele patru școli din zona rurală, din județul Harghita, elevii au fost învățați să stea la școală și să-și facă temele. Acești elevi care au fost parte a proiectului și-au dezvoltat o altă perpectivă asupra învățării și au conștientizat carențele care solicită ajutorul cadrelor didactice instant, și s-a format sentimentul de solidaritate între copii, ajutându-se reciproc. Educația parentală a fost un punct important și dorim valorificarea bunelor practici din cadrul cursurilor de educație parentală, folosindu-ne de resurse umane deja pregătite. În ciuda provocărilor, inclusiv pandemia, la final de proiect se poate afirma că rezultatele au adus beneficii atât elevilor, cât și grupului țintă secundar, format din profesori și părinți.

„Dacă e să ne gândim la proiectul «Vino la școală! Schimbă-ți destinul!», cu siguranță că destinele multor elevi au fost schimbate. Nu ne gândeam la început câte provocări vom rezolva pe parcursul proiectului, provocări legate de pandemie, care ne-a afectat cel mai mult derularea activităților. Am avut multe probleme legate de diverse aspecte, însă ne aflăm azi, la final de proiect, în situația să putem spune că rezultatele au fost atât în beneficiul elevilor, cât și grupului țintă secundar, adică profesori și părinți. La nivelul județului Vrancea am avut implicate patru unități școlare, nivel gimnazial, unități cu grad mare de izolare, situate la distanțe mari față de municipiul Focșani. Aș vrea să subliniez câteva avantaje de care au beneficiat atât elevii, cât și membrii grupului țintă secundar. Copiii au primit o masă caldă în zilele în care s-au derulat activități în proiect, pachete cu îmbrăcăminte, produse de igienă personală, activități de educație sanitară. Profesorii au beneficiat de cursuri de formare iar părinții elevilor din grupul țintă au participat la cursuri de educație parentale”, a punctat și inspectorul școlar Daniel Gherasim din județul Vrancea.

Școlile implicate în proiect au fost: Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” Barcani, Școala Gimnazială „Apor István” Sânzieni, Școala Gimnazială „Benkő József” Brăduț și Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului, toate din județul Covasna. Cele din județul Harghita au fost: Liceul Tehnologic Corbu, Școala Gimnazială „Bem József” Secuieni, Școala Gimnazială „Márton Áron” Sândominic și Școala Gimnazială Porumbenii Mari, iar cele din județul Vrancea: Școala Gimnazială Vizantea, Școala Gimnazială Chiojdeni, Școala Gimnazială „Regina Maria” Vintileasca și Școala Gimnazială Jitia. Pe scena sălii de festivități a școlii din Sfântu Gheorghe, elevii de la Școala Gimnazială „Regina Maria” din localitatea Vintileasca, județul Vrancea, au susținut un moment artistic cu dansuri populare.

Proiectul „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!” a fost implementat cu sprijinul financiar al Granturilor Norvegiene și s-a derulat la nivel multiregional pe parcursul a 36 de luni + 2 luni prelungire, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Harghita, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, Inspectoratul de Poliție Județean Covasna, Universitatea Transilvania din Brașov, Newschool din Norvegia. Proiectul a fost contractat în data de 11 noiembrie 2020 și a beneficiat de un grant în valoare de 1.462.032 euro (7.127.550 de lei) oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare Locală, având ca Operator de Program – Fondul Român de Dezvoltare Socială. (comunicat de presă)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Peste 700 de copii și tineri din județele Covasna, Harghita și Vrancea au fost implicați într-un program de reducere a abandonului școlar

Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, în calitate de partener, a fost reprezentat la conferința de închidere a proiectului „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!”,  de membrii echipei de management de la nivelul inspectoratului școlar, de experții locali de implementare, experții grup țintă și experții grup țintă CES, din unitățile școlare implicate în proiect la nivelul județului Vrancea. Evenimentul a fost organizat de Inspectoratul Școlar Județean Covasna, în calitate de promotor al proiectului, pe data de 10 ianuarie 2024, în sala festivă a Școlii Gimnaziale „Váradi József” din Sfântu Gheorghe. Managerul de proiect, doamna profesor Marcela Ștefu, a prezentat obiectivele și rezultatele proiectului, metodele utilizate, impactul pe care l-a avut proiectul asupra grupurilor țintă, precum și concluziile care se pot extrage pentru viitoarele proiecte. Proiectul, desfășurat pe o perioadă de trei ani, a avut ca scop dezvoltarea și implementarea, la nivel multiregional, a unor servicii care să vizeze creșterea gradului de incluziune socială a peste 700 de elevi aflați în situații de risc, respectiv cu cerințe educaționale speciale (CES), din județele Covasna, Harghita și Vrancea.

În derularea proiectului au fost cooptate 12 școli din aceste trei județe partenere, cu 728 de copii și tineri aflați în situație de risc de abandon școlar sau părăsire timpurie a școlii, cu vârste cuprinse între 7 și 16 ani (433 dintre ei frecventează clasele nivelului primar, iar 295 frecventează clasele de la nivelul gimnazial). Printre beneficiarii proiectului s-au numărat 500 de părinți sau tutori și membri ai familiilor copiilor și tinerilor din grupurile țintă principale, precum și 233 de cadre didactice și personal din educație care au lucrat cu aceștia.

Despre activitățile derulate în cadrul proiectului au povestit, în cadrul evenimentului, inspectorii școlari din fiecare județ, dar și directori ai școlilor participante. Inspectorul școlar general al IȘJ Covasna, Kiss Imre, a subliniat că pentru mulți elevi schimbările au fost semnificative. „Sunt convins că destinul s-a schimbat pentru foarte mulți elevi. În cei trei ani de proiect au avut loc multe activități. A fost un proiect deosebit de complex care ne-a pus la încercare. Mulțumiri tuturor colegilor și să sperăm ca în viitor să ne putem folosi de aceste rezultate. Avem această satisfacție că am făcut un bine pentru multe familii și că rezultatele vor fi sustenabile în continuare”, a spus, în cadrul evenimentului, inspectorul școlar general al IȘJ Covasna, Kiss Imre.

Inspectorul școlar general al IȘJ Harghita, Demeter Levente, a evidențiat importanța și beneficiile proiectului ce a inclus diverse activități. „Au fost multe activități de-a lungul celor trei ani și sunt bucuros să aud de la colegi că acest proiect a fost unul de folos atât pentru copii, cât și pentru cadrele didactice care s-au alăturat. S-a constatat eficiența activităților implementate în cele patru școli din zona rurală, din județul Harghita, elevii au fost învățați să stea la școală și să-și facă temele. Acești elevi care au fost parte a proiectului și-au dezvoltat o altă perpectivă asupra învățării și au conștientizat carențele care solicită ajutorul cadrelor didactice instant, și s-a format sentimentul de solidaritate între copii, ajutându-se reciproc. Educația parentală a fost un punct important și dorim valorificarea bunelor practici din cadrul cursurilor de educație parentală, folosindu-ne de resurse umane deja pregătite. În ciuda provocărilor, inclusiv pandemia, la final de proiect se poate afirma că rezultatele au adus beneficii atât elevilor, cât și grupului țintă secundar, format din profesori și părinți.

„Dacă e să ne gândim la proiectul «Vino la școală! Schimbă-ți destinul!», cu siguranță că destinele multor elevi au fost schimbate. Nu ne gândeam la început câte provocări vom rezolva pe parcursul proiectului, provocări legate de pandemie, care ne-a afectat cel mai mult derularea activităților. Am avut multe probleme legate de diverse aspecte, însă ne aflăm azi, la final de proiect, în situația să putem spune că rezultatele au fost atât în beneficiul elevilor, cât și grupului țintă secundar, adică profesori și părinți. La nivelul județului Vrancea am avut implicate patru unități școlare, nivel gimnazial, unități cu grad mare de izolare, situate la distanțe mari față de municipiul Focșani. Aș vrea să subliniez câteva avantaje de care au beneficiat atât elevii, cât și membrii grupului țintă secundar. Copiii au primit o masă caldă în zilele în care s-au derulat activități în proiect, pachete cu îmbrăcăminte, produse de igienă personală, activități de educație sanitară. Profesorii au beneficiat de cursuri de formare iar părinții elevilor din grupul țintă au participat la cursuri de educație parentale”, a punctat și inspectorul școlar Daniel Gherasim din județul Vrancea.

Școlile implicate în proiect au fost: Școala Gimnazială „Andrei Șaguna” Barcani, Școala Gimnazială „Apor István” Sânzieni, Școala Gimnazială „Benkő József” Brăduț și Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Întorsura Buzăului, toate din județul Covasna. Cele din județul Harghita au fost: Liceul Tehnologic Corbu, Școala Gimnazială „Bem József” Secuieni, Școala Gimnazială „Márton Áron” Sândominic și Școala Gimnazială Porumbenii Mari, iar cele din județul Vrancea: Școala Gimnazială Vizantea, Școala Gimnazială Chiojdeni, Școala Gimnazială „Regina Maria” Vintileasca și Școala Gimnazială Jitia. Pe scena sălii de festivități a școlii din Sfântu Gheorghe, elevii de la Școala Gimnazială „Regina Maria” din localitatea Vintileasca, județul Vrancea, au susținut un moment artistic cu dansuri populare.

Proiectul „VINO la ȘCOALĂ! Schimbă-ți destinul!” a fost implementat cu sprijinul financiar al Granturilor Norvegiene și s-a derulat la nivel multiregional pe parcursul a 36 de luni + 2 luni prelungire, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Harghita, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, Inspectoratul de Poliție Județean Covasna, Universitatea Transilvania din Brașov, Newschool din Norvegia. Proiectul a fost contractat în data de 11 noiembrie 2020 și a beneficiat de un grant în valoare de 1.462.032 euro (7.127.550 de lei) oferit de Norvegia prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare Locală, având ca Operator de Program – Fondul Român de Dezvoltare Socială. (comunicat de presă)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu