duminică, aprilie 28, 2024
AcasăStiri InternePână pe 30 mai, inspectoratele școlare vor decide săptămâna pentru vacanța din...

Până pe 30 mai, inspectoratele școlare vor decide săptămâna pentru vacanța din februarie

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, le-a cerut inspectoratelor şcolare județene să decidă, prin consultare cu părinţii, elevii şi cu toţi cei implicaţi în educaţie, care va fi săptămâna pentru vacanţa din luna februarie. Termenul dat de ministru pentru această decizie este pe 30 mai. „Data de 30 mai este data limită până la care am cerut tuturor inspectoratelor şcolare judeţene să decidă prin consultare cu părinţi, elevi şi cu toţi cei implicaţi în educaţie care va fi săptămâna pentru vacanţa din februarie – a doua săptămână, a treia săptămână sau a patra săptămână. Până la finele acestei luni, 30 mai, fiecare inspectorat şcolar judeţean, după procesul de consultare, va anunţa şcolile din acel judeţ în ce săptămână au vacanţa din luna februarie. Pentru că este singura vacanţă mobilă. Toate celelalte date sunt absolut clare.”, a explicat Sorin Cîmpeanu, astăzi, la Forumul franco-român al Educaţiei. Ministrul Educației a mai spus că, până la sfârșitul lunii mai, trebuie stabilită forma finală a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Învăţământului Preuniversitar. „Se lucrează la operaţionalizarea acestei modificări în ROFUIP şi pot să vă spun că tot până la 30 mai vom avea definitivată şi modificarea ROFUIP, în aşa fel încât să fie clar pentru toată lumea ce se va întâmpla începând cu septembrie 2023. Este relevantă o medie la finalul fiecărui an şcolar. Evaluările pot fi predictive la început de an şcolar şi sumative la final de an şcolar, dar cel mai important este ca fiecare profesor, în funcţie de specificul disciplinei, să aibă o evaluare ritmică pe parcursul întregului an şcolar. Evaluare adaptată specificului disciplinei, adaptată specificului clasei căreia îi predă, adaptată nevoii de recuperare a pierderilor suferite pe parcursul pandemiei. Fiecare profesor ştie foarte bine că avem un curriculum construit pe unităţi de învăţare. Va şti să îşi coordoneze evaluările cu aceste unităţi de învăţare. Din punct de vedere administrativ, ne interesează şi este relevantă o medie la final de an şcolar. Vom face toate aceste precizări punctual în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Învăţământului Preuniversitar. O medie care să fie făcută din cel puţin două note. Nu o să mă substitui specialiştilor în ştiinţele educaţiei. Aceste lucruri le vom anunţa odată cu modificările ROFUIP.”, a precizat Sorin Cîmpeanu.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Până pe 30 mai, inspectoratele școlare vor decide săptămâna pentru vacanța din februarie

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, le-a cerut inspectoratelor şcolare județene să decidă, prin consultare cu părinţii, elevii şi cu toţi cei implicaţi în educaţie, care va fi săptămâna pentru vacanţa din luna februarie. Termenul dat de ministru pentru această decizie este pe 30 mai. „Data de 30 mai este data limită până la care am cerut tuturor inspectoratelor şcolare judeţene să decidă prin consultare cu părinţi, elevi şi cu toţi cei implicaţi în educaţie care va fi săptămâna pentru vacanţa din februarie – a doua săptămână, a treia săptămână sau a patra săptămână. Până la finele acestei luni, 30 mai, fiecare inspectorat şcolar judeţean, după procesul de consultare, va anunţa şcolile din acel judeţ în ce săptămână au vacanţa din luna februarie. Pentru că este singura vacanţă mobilă. Toate celelalte date sunt absolut clare.”, a explicat Sorin Cîmpeanu, astăzi, la Forumul franco-român al Educaţiei. Ministrul Educației a mai spus că, până la sfârșitul lunii mai, trebuie stabilită forma finală a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Învăţământului Preuniversitar. „Se lucrează la operaţionalizarea acestei modificări în ROFUIP şi pot să vă spun că tot până la 30 mai vom avea definitivată şi modificarea ROFUIP, în aşa fel încât să fie clar pentru toată lumea ce se va întâmpla începând cu septembrie 2023. Este relevantă o medie la finalul fiecărui an şcolar. Evaluările pot fi predictive la început de an şcolar şi sumative la final de an şcolar, dar cel mai important este ca fiecare profesor, în funcţie de specificul disciplinei, să aibă o evaluare ritmică pe parcursul întregului an şcolar. Evaluare adaptată specificului disciplinei, adaptată specificului clasei căreia îi predă, adaptată nevoii de recuperare a pierderilor suferite pe parcursul pandemiei. Fiecare profesor ştie foarte bine că avem un curriculum construit pe unităţi de învăţare. Va şti să îşi coordoneze evaluările cu aceste unităţi de învăţare. Din punct de vedere administrativ, ne interesează şi este relevantă o medie la final de an şcolar. Vom face toate aceste precizări punctual în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Învăţământului Preuniversitar. O medie care să fie făcută din cel puţin două note. Nu o să mă substitui specialiştilor în ştiinţele educaţiei. Aceste lucruri le vom anunţa odată cu modificările ROFUIP.”, a precizat Sorin Cîmpeanu.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu