sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăFocsaniMobilități virtuale Erasmus+ pentru elevii Școlii “Nicolae Iorga” din Focșani

Mobilități virtuale Erasmus+ pentru elevii Școlii “Nicolae Iorga” din Focșani

Ȋn cadrul proiectului Erasmus+ „All in One Hand”derulat de Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focşani, ȋncepȃnd cu 1 septembrie 2018, au fost organizate două mobilități virtuale ȋn perioada 17-21 mai şi 31 mai-4 iunie 2021. Datorită pandemiei Covid-19, mobilitățile transnaționale planificate la şcolile partenere din Cehia şi Romȃnia nu s-au mai putut realiza fizic, deşi proiectul a fost extins cu 12 luni, recurgȃndu-se la soluția de a le organiza online, pe platformele Microsoft Teams şi Google Meet,  agreate de partenerii: ISIS GRAMSCI KEYNES din Prato-Italia, Kenan Cetinel Ortaokulu din Adana-Turcia,     II Liceum Ogolnoksztalcace Zespol Szkol Budowlanych i Ogolnoksztalcacych im. Jozefa Dechnika din Biłgoraj-Polonia, Zakladni skola Olomouc din Olomouc-Cehia, 1st High School of Helliniko din Atena-Grecia şi, bineințeles, Şcoala Gimnazială “Nicolae Iorga” din Focşani, coordonatoarea ȋntregului parteneriat. Obiectivul general al proiectului este incluziunea copiilor cu cerințe educative speciale, precum şi a celor dezavantajaţi din punct de vedere social, cultural, economic şi geografic.

Prima dintre cele două mobilități virtuale a fost găzduită de şcoala din Cehia pe tema “Inclusion through Music” (Incluziune prin muzică), la care au participat 24 de profesori şi 70 de elevi ai Şcolii “Nicolae Iorga”. Elevii au desfăşurat o varietate de activități propuse de şcoala gazdă: au inventat propriile instrumente muzicale, au creat un calendar muzical, au pictat mesaje motivaționale pe tricouri, au realizat prezentări pe tema muzicii din țara lor, au participat la jocuri concurs şi la activități de team building. De asemenea, fiecară şcoală parteneră a compus şi ȋnregistrat cȃte o strofă din imnul proiectului, care a fost ulterior montat de şcoala gazdă. Cea de-a doua mobilitate virtuală a fost găzduită de Şcoala “Nicolae Iorga” pe tema “Inclusion through Dance” (Incluziune prin dans), care a fost şi ultima mobilitate din cadrul proiectului. “Săptămȃna dansului” a debutat cu un flashmob prin care s-a atras atenția asupra nevoilor persoanelor cu autism – elevii şi cadrele didactice s-au ȋmbrăcat ȋn albastru (simbol al conştientizării autismului), au decupat şi colorat fluturi albaştri, pe care au scris mesaje motivaționale de suport pentru colegii de pretutindeni cu această afecțiune.

S-au desfăşurat apoi diverse activități, dintre care menționăm: realizarea de desene cu costume populare din fiecare țară parteneră, susținerea prezentărilor pe tema dansurilor specifice fiecărei țări, crearea de coregrafii pe dansuri tradiționale din țara gazdă, precum şi din țările partenere, crearea unor colaje cu dansatorul/cȃntărețul preferat, dar şi utilizarea unor aplicații online – Padlet (pentru expoziții virtuale), Reface App prin care au fost create filmulețe pornind de la un selfie, GIF-uri cu “My signature dance move” (mişcarea mea de dans preferată) şi JustDanceNow, prin care participanții au dansat aşezați pe scaune, pentru a ȋnțelege nevoile persoanelor ȋn scaun cu rotile.

Premergător acestei săptămȃni, dar şi pe parcursul acesteia, elevii Şcolii “Nicolae Iorga” au ȋnvățat dansuri populare tradiționale din Romȃnia, dar şi din Turcia şi Grecia, au dansat pe cunoscuta melodie “Jerusalema”, au creat coregrafii sportive şi au ȋnvățat cȃțiva paşi de dans de salsa şi bachata. Ȋn acest scop, Şcoala “Nicolae Iorga” a colaborat cu Clubul de Dans Sportiv Elite, ai căror dansatori au creat paşii de salsa şi bachata pentru inițierea participanților la mobilitate. „Consider că ambele mobilități, deşi desfăşurate online, şi-au atins obiectivele propuse şi au reprezentat o realǎ oportunitate pentru elevii şi profesorii participanţi ȋntr-un număr mult mai mare decȃt cel inițial planificat, de a dobândi noi abilitǎţi privind exprimarea prin muzică şi dans, o mai bunǎ cunoaştere a culturii şi civilizaţiei fiecărei țări partenere, precum şi ȋnțelegerea persoanelor cu dizabilități şi includerea lor atȃt din punct de vedere educațional, cȃt şi social. Sunt convinsă că beneficiile implementării acestui proiect se vor reflecta ȋn dezvoltarea profesională, dar şi personală a tuturor participanților, deopotrivă elevi şi cadre didactice” a concluzionat coordonatorul proiectului, profesoara Nicoleta Dǎnilǎ. “Le mulțumesc tuturor colegilor pentru implicare şi susținere, ȋn special domnilor profesori Stelian Ghinea pentru coordonarea activității de pictat de tricouri, domnului profesor Cosmin Dragomir pentru ajutorul ȋn ȋnregistrarea imnului proiectului şi doamnelor profesoare Elena Bontaş, Ecaterina Galoiu şi Daniela Trandafir pentru coordonarea echipelor de “dansatori” ai şcolii noastre. Le mulțumesc şi elevilor noştri, care au acceptat toate “provocările” şi care au descoperit atȃt de multe lucruri atȃt despre ceilalți, cȃt, mai ales, despre ei. De asemenea, le mulțumesc tuturor colegilor din echipa de implementare a proiectului, care au demonstrat ȋncă o dată că lucrurile cu adevărat frumoase ies doar ȋn echipă!”, a adăugat Nicoleta Dănilă. “Școala noastră a fost gazdă online a unor activități în cadrul proiectului Erasmus+ coordonat de către d-na profesor Danilă Nicoleta. Doamna profesoară a fost susținută cu entuziasm de către conducerea școlii, cadre didactice, elevi și pot spune că toți cei implicați au pus în „portofoliul personal” experiențe ce vor duce la creșterea randamentului școlar și extrașcolar”, a adăugat directorul Şcolii “Nicolae Iorga”, profesorul Rău Emilian.

Dintre impresiile ȋmpărtăşite de cadre didactice şi elevi din echipa de proiect, menționăm:  “Odată cu acest proiect, ne-am dat seama cât de important este să oferim elevilor noștri posibilitatea de a interacționa în medii interetnice, unde au posibilitatea de a socializa și de a participa în mod eficient în diverse activități cu oameni care provin din medii și culturi diferite. Implicarea activă în ateliere și activități, offline și online, au dus la dialog și la o cooperare autentică între participanți, îmbogățind experiențele interculturale ale copiilor și profesorilor. Ȋn ceea ce priveşte dezvoltarea personală a copiilor, am observat că stima de sine, comunicarea și socializarea sunt mult mai eficiente la elevii care se implică în activități comune, care promovează acceptarea diversității. Spiritul toleranței și inițiativa de integrare sunt mult mai evidente la persoanele implicate în dialoguri interculturale. Proiectul Erasmus + All In One Hand a fost o experiență unică. Aceasta va rămâne, pentru mine, suspendată în timp, printre momentele frumoase petrecute alături de colegi și copii.” (Ecaterina Galoiu, profesor de sprijin) “Săptămȃnile de muzică şi dans au fost la fel de interesante şi antrenante ca şi celelalte mobilități din proiect, cu toate că au avut loc online.  Ne-am plimbat virtual  prin Polonia, Cehia, Italia, Grecia, Romania, am ,,campat” ȋn fiecare țară şi am ascultat cu interes cȃntece tradiționale, am urmărit dansuri tipice fiecărei țări, componentele unui costum popular şi tradițiile legate de acesta. Toate acestea le-am aflat din prezentări realizate ȋn diverse aplicații şi quizz-uri. Pe parcursul ȋntregului proiect, am aflat că dizabilitatea nu este un inconvenient, ci un mod de viață, doar că trebuie ȋnțeles şi acceptat de noi toți. Mă bucur că am facut parte din echipa acestui proiect şi că am avut ocazia să aflu cum se desfăşoară procesul instructiv-educativ şi ȋn alte țări. A fost un schimb de experiență reuşit.”  (Adriana Măciucă, profesor documentarist) “Elevii cu dificultăți de învățare au fost foarte fericiți să fie ȋmplicați ȋn acest proiect. Au avut ocazia să arate ce pot face cel mai bine. Au simțit că a fost cea mai frumoasă experiență din viața lor. Efortul lor de a dansa a fost apreciat nu numai de colegii de școală, ci și de partenerii proiectului. Este minunat să faci ceea ce îți place și să-i poți face pe ceilalți fericiți.” (Nicoleta Angheluță, profesor ȋnvățămȃnt primar) “Acest proiect a fost ocazia perfectă de a vedea că toate granițele sunt ȋnlăturate de muzică, dans, sport, teatru și pictură. Că toate sufletele sunt convertite ca Unul, în spiritul maiestuos al armoniei, frumuseții și creativității. Sunt foarte recunoscătoare că fac parte din el!” (Camelia Stoinescu, profesor limba romȃnă) “Un proiect care îți lărgește orizonturile, permițȃndu-ți să descoperi cultura și tradițiile altor țări și în același timp redescoperindu-le pe ale tale. Felicitări participanților pentru implicare și munca depusă! (Cristina Chiriță, profesor limba engleză) “Fiecare activitate la care am participat a fost o bucurie. Acea bucurie care reunește oamenii pentru a face lucruri grozave, pentru a realiza o învățare de lungă durată, pe teme precum muzica, dansul, teatrul, pictura și sportul. A fost un proiect care ne-a lăsat tuturor amintiri de neuitat.” (Viorica Dumitraşcu, profesor limba franceză) “Am participat la un proiect interesant, care a demonstrat, ȋn ciuda pandemiei, că putem fi ȋmpreună, să ne simțim bine, să interacționăm. Copiii au fost ȋncȃntați să participe la acest proiect, atȃt prin activități practice, cȃt şi cu foarte mult interes la activitățile virtuale, unde au cunoscut colegi talentați, pasionați şi mȃndri de ceea ce fac.” (Elena Apopei, profesor ȋnvățămȃnt primar) “Am fost foarte norocoasă să particip la acest proiect. Am fost în Turcia, o țară minunată, cu oameni primitori și mâncare delicioasă. Mi-am făcut prieteni noi, cu care am rămas prieteni până ȋn prezent. De asemenea, mi-am îmbogățit cunoștințele de limba engleză. Este o experiență care merită trăită cel puțin o dată în viață. Acest proiect m-a ajutat să mă dezvolt personal și să cunosc oameni minunați” (Bianca Răcoşanu, elev beneficiar mobilitate Turcia, aprilie 2019) “Proiectul Erasmus+ “ALL in One Hand” m-a ajutat să mă dezvolt și să evoluez așa cum mi-am dorit. Mi-am dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză și mi-am lărgit orizontul cu o cultură frumoasă și bogată. Erasmus+ a însemnat și prietenie și cu siguranță aș repeta oricȃnd această experiență.” (Negulescu Denisa, elev beneficiar mobilitate Turcia, aprilie 2019) “Pentru mine, acest proiect a fost ocazia perfectă de a cunoaște oameni minunați. Erasmus+ a fost motivul pentru care am vrut să ȋmi ȋmbunătățesc limba engleză. Sunt foarte recunoscătoare pentru toate lucrurile care s-au întâmplat în acest proiect, dar mai ales pentru experiența unică de a călători într-o altă țară și de a comunica cu oameni din întreaga lume. Oameni minunați, locuri fascinante și atmosferă prietenoasă!” (Morariu Maria, elev beneficiar mobilitate Polonia, noiembrie 2018) “De la începutul primei zile până în ultimul moment al proiectului Erasmus + All in ONE Hand, am descoperit nenumărate ocazii de a-mi face noi prieteni și de a-mi îmbunătăți performanțele la limba engleză! De asemenea, acest proiect m-a ajutat să-mi ȋnving teama de a vorbi cu oameni noi, pentru că m-am simțit apreciat şi binevenit ȋn familia gazdă la care am stat! Granițele dintre culturi au fost complet ȋnlăturate cu activități distractive, care m-au ajutat să-mi extind și cunoștințele despre tradițiile şi obiceiurile altor țări europene. Chiar dacă această pandemie ne-a adus doar lucruri rele, aventurile virtuale au fost foarte distractive, au decurs ȋntr-o atmosferă prietenoasă și întreaga experiență a fost minunată! Sper ca şi pe viitor, la liceu, să pot participa la astfel de proiecte care ne fac viața mai frumoasă.” (Manole Andrei, elev beneficiar mobilitate Grecia, octombrie 2019) “A fost un proiect foarte interesant în care s-a dovedit că muzica, dansul, teatrul, sportul şi pictura sunt ambasadori ai prieteniei, reunind participanți din mai multe țări europene. Am fost încântat de toate activitățile la care am participat.” (Rareş Voinea, elev beneficiar mobilitate Grecia, octombrie 2019) “Pentru mine, acest proiect a fost ocazia perfectă de a cunoaște noi prieteni minunați și de a vedea locuri minunate. Erasmus+ m-a ajutat să-mi îmbunătățesc cunoştințele de limba engleză. Sunt foarte recunoscător pentru tot și pentru experiența unică de a călători în altă țară și de a locui alături de oameni care m-au făcut să mă simt ca un mebru al familiei lor.” (Alin Florea, elev beneficiar mobilitate Grecia, octombrie 2019) “Am participat la proiectul Erasmus+ în şcoala gimnazială. [Ana este ȋn clasa a IX-a acum]. Îmi pare foarte rău că nu am putut fi gazdă la rândul meu, dar m-am bucurat să văd că acest proiect a continuat, în ciuda condițiilor de pandemie. A fost o experiență de neuitat. Am întâlnit mulți oameni minunați, care m-au învățat multe lucruri de care ȋmi amintesc cu drag, dar mai presus de toate, Erasmus+ m-a învățat să nu judec oamenii după aspectul lor, ci după ceea ce sunt. Mi-e dor de fiecare moment petrecut în Polonia. Amintirile create acolo sunt unice și vor rămâne mereu dragi sufletului meu!” (Ana-Maria Ciubotaru, elev beneficiar mobilitate Polonia, noiembrie 2018) “Programul Erasmus + este o experiență incredibilă, o oportunitate de a învăța lucruri noi despre diferite culturi, de a cunoaște oameni noi și de a-ți face noi prieteni. Erasmus + este despre prietenie, oameni și curaj pentru a descoperi noi orizonturi. Sunt foarte fericită că am făcut parte din acest proiect! Iubesc Polonia!” (Andreea Palade, elev beneficiar mobilitate Polonia, noiembrie 2018) “Această experiență a fost cu siguranță o experiență greu de uitat. Păcat că nu am putut finaliza proiectul fizic din cauza pandemiei, dar, totuşi, cu întâlnirile online, prietenia şi respectul reciproc s-au simțit chiar şi de la distanță. Activitățile au fost distractive, am învățat multe lucruri despre celelalte culturi și tradiții dn țările partenere, dar și că, ȋn fond, toți oamenii sunt la fel, ȋnsă toți greu de uitat datorită lucrurilor pe care le-am trăit ȋmpreună. Sper cu adevărat că vom păstra legătura în continuare şi mai sper ca pe viitor să mai pot lua parte la alte proiecte ca acesta şi la liceu!” (Anne-Marie Ciornei, elev beneficiar mobilitate Grecia, octombrie 2019) / (sursa: Nicoleta Dănilă, prof. coordonator proiecte Erasmus+ la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Focșani)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Mobilități virtuale Erasmus+ pentru elevii Școlii “Nicolae Iorga” din Focșani

Ȋn cadrul proiectului Erasmus+ „All in One Hand”derulat de Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” din Focşani, ȋncepȃnd cu 1 septembrie 2018, au fost organizate două mobilități virtuale ȋn perioada 17-21 mai şi 31 mai-4 iunie 2021. Datorită pandemiei Covid-19, mobilitățile transnaționale planificate la şcolile partenere din Cehia şi Romȃnia nu s-au mai putut realiza fizic, deşi proiectul a fost extins cu 12 luni, recurgȃndu-se la soluția de a le organiza online, pe platformele Microsoft Teams şi Google Meet,  agreate de partenerii: ISIS GRAMSCI KEYNES din Prato-Italia, Kenan Cetinel Ortaokulu din Adana-Turcia,     II Liceum Ogolnoksztalcace Zespol Szkol Budowlanych i Ogolnoksztalcacych im. Jozefa Dechnika din Biłgoraj-Polonia, Zakladni skola Olomouc din Olomouc-Cehia, 1st High School of Helliniko din Atena-Grecia şi, bineințeles, Şcoala Gimnazială “Nicolae Iorga” din Focşani, coordonatoarea ȋntregului parteneriat. Obiectivul general al proiectului este incluziunea copiilor cu cerințe educative speciale, precum şi a celor dezavantajaţi din punct de vedere social, cultural, economic şi geografic.

Prima dintre cele două mobilități virtuale a fost găzduită de şcoala din Cehia pe tema “Inclusion through Music” (Incluziune prin muzică), la care au participat 24 de profesori şi 70 de elevi ai Şcolii “Nicolae Iorga”. Elevii au desfăşurat o varietate de activități propuse de şcoala gazdă: au inventat propriile instrumente muzicale, au creat un calendar muzical, au pictat mesaje motivaționale pe tricouri, au realizat prezentări pe tema muzicii din țara lor, au participat la jocuri concurs şi la activități de team building. De asemenea, fiecară şcoală parteneră a compus şi ȋnregistrat cȃte o strofă din imnul proiectului, care a fost ulterior montat de şcoala gazdă. Cea de-a doua mobilitate virtuală a fost găzduită de Şcoala “Nicolae Iorga” pe tema “Inclusion through Dance” (Incluziune prin dans), care a fost şi ultima mobilitate din cadrul proiectului. “Săptămȃna dansului” a debutat cu un flashmob prin care s-a atras atenția asupra nevoilor persoanelor cu autism – elevii şi cadrele didactice s-au ȋmbrăcat ȋn albastru (simbol al conştientizării autismului), au decupat şi colorat fluturi albaştri, pe care au scris mesaje motivaționale de suport pentru colegii de pretutindeni cu această afecțiune.

S-au desfăşurat apoi diverse activități, dintre care menționăm: realizarea de desene cu costume populare din fiecare țară parteneră, susținerea prezentărilor pe tema dansurilor specifice fiecărei țări, crearea de coregrafii pe dansuri tradiționale din țara gazdă, precum şi din țările partenere, crearea unor colaje cu dansatorul/cȃntărețul preferat, dar şi utilizarea unor aplicații online – Padlet (pentru expoziții virtuale), Reface App prin care au fost create filmulețe pornind de la un selfie, GIF-uri cu “My signature dance move” (mişcarea mea de dans preferată) şi JustDanceNow, prin care participanții au dansat aşezați pe scaune, pentru a ȋnțelege nevoile persoanelor ȋn scaun cu rotile.

Premergător acestei săptămȃni, dar şi pe parcursul acesteia, elevii Şcolii “Nicolae Iorga” au ȋnvățat dansuri populare tradiționale din Romȃnia, dar şi din Turcia şi Grecia, au dansat pe cunoscuta melodie “Jerusalema”, au creat coregrafii sportive şi au ȋnvățat cȃțiva paşi de dans de salsa şi bachata. Ȋn acest scop, Şcoala “Nicolae Iorga” a colaborat cu Clubul de Dans Sportiv Elite, ai căror dansatori au creat paşii de salsa şi bachata pentru inițierea participanților la mobilitate. „Consider că ambele mobilități, deşi desfăşurate online, şi-au atins obiectivele propuse şi au reprezentat o realǎ oportunitate pentru elevii şi profesorii participanţi ȋntr-un număr mult mai mare decȃt cel inițial planificat, de a dobândi noi abilitǎţi privind exprimarea prin muzică şi dans, o mai bunǎ cunoaştere a culturii şi civilizaţiei fiecărei țări partenere, precum şi ȋnțelegerea persoanelor cu dizabilități şi includerea lor atȃt din punct de vedere educațional, cȃt şi social. Sunt convinsă că beneficiile implementării acestui proiect se vor reflecta ȋn dezvoltarea profesională, dar şi personală a tuturor participanților, deopotrivă elevi şi cadre didactice” a concluzionat coordonatorul proiectului, profesoara Nicoleta Dǎnilǎ. “Le mulțumesc tuturor colegilor pentru implicare şi susținere, ȋn special domnilor profesori Stelian Ghinea pentru coordonarea activității de pictat de tricouri, domnului profesor Cosmin Dragomir pentru ajutorul ȋn ȋnregistrarea imnului proiectului şi doamnelor profesoare Elena Bontaş, Ecaterina Galoiu şi Daniela Trandafir pentru coordonarea echipelor de “dansatori” ai şcolii noastre. Le mulțumesc şi elevilor noştri, care au acceptat toate “provocările” şi care au descoperit atȃt de multe lucruri atȃt despre ceilalți, cȃt, mai ales, despre ei. De asemenea, le mulțumesc tuturor colegilor din echipa de implementare a proiectului, care au demonstrat ȋncă o dată că lucrurile cu adevărat frumoase ies doar ȋn echipă!”, a adăugat Nicoleta Dănilă. “Școala noastră a fost gazdă online a unor activități în cadrul proiectului Erasmus+ coordonat de către d-na profesor Danilă Nicoleta. Doamna profesoară a fost susținută cu entuziasm de către conducerea școlii, cadre didactice, elevi și pot spune că toți cei implicați au pus în „portofoliul personal” experiențe ce vor duce la creșterea randamentului școlar și extrașcolar”, a adăugat directorul Şcolii “Nicolae Iorga”, profesorul Rău Emilian.

Dintre impresiile ȋmpărtăşite de cadre didactice şi elevi din echipa de proiect, menționăm:  “Odată cu acest proiect, ne-am dat seama cât de important este să oferim elevilor noștri posibilitatea de a interacționa în medii interetnice, unde au posibilitatea de a socializa și de a participa în mod eficient în diverse activități cu oameni care provin din medii și culturi diferite. Implicarea activă în ateliere și activități, offline și online, au dus la dialog și la o cooperare autentică între participanți, îmbogățind experiențele interculturale ale copiilor și profesorilor. Ȋn ceea ce priveşte dezvoltarea personală a copiilor, am observat că stima de sine, comunicarea și socializarea sunt mult mai eficiente la elevii care se implică în activități comune, care promovează acceptarea diversității. Spiritul toleranței și inițiativa de integrare sunt mult mai evidente la persoanele implicate în dialoguri interculturale. Proiectul Erasmus + All In One Hand a fost o experiență unică. Aceasta va rămâne, pentru mine, suspendată în timp, printre momentele frumoase petrecute alături de colegi și copii.” (Ecaterina Galoiu, profesor de sprijin) “Săptămȃnile de muzică şi dans au fost la fel de interesante şi antrenante ca şi celelalte mobilități din proiect, cu toate că au avut loc online.  Ne-am plimbat virtual  prin Polonia, Cehia, Italia, Grecia, Romania, am ,,campat” ȋn fiecare țară şi am ascultat cu interes cȃntece tradiționale, am urmărit dansuri tipice fiecărei țări, componentele unui costum popular şi tradițiile legate de acesta. Toate acestea le-am aflat din prezentări realizate ȋn diverse aplicații şi quizz-uri. Pe parcursul ȋntregului proiect, am aflat că dizabilitatea nu este un inconvenient, ci un mod de viață, doar că trebuie ȋnțeles şi acceptat de noi toți. Mă bucur că am facut parte din echipa acestui proiect şi că am avut ocazia să aflu cum se desfăşoară procesul instructiv-educativ şi ȋn alte țări. A fost un schimb de experiență reuşit.”  (Adriana Măciucă, profesor documentarist) “Elevii cu dificultăți de învățare au fost foarte fericiți să fie ȋmplicați ȋn acest proiect. Au avut ocazia să arate ce pot face cel mai bine. Au simțit că a fost cea mai frumoasă experiență din viața lor. Efortul lor de a dansa a fost apreciat nu numai de colegii de școală, ci și de partenerii proiectului. Este minunat să faci ceea ce îți place și să-i poți face pe ceilalți fericiți.” (Nicoleta Angheluță, profesor ȋnvățămȃnt primar) “Acest proiect a fost ocazia perfectă de a vedea că toate granițele sunt ȋnlăturate de muzică, dans, sport, teatru și pictură. Că toate sufletele sunt convertite ca Unul, în spiritul maiestuos al armoniei, frumuseții și creativității. Sunt foarte recunoscătoare că fac parte din el!” (Camelia Stoinescu, profesor limba romȃnă) “Un proiect care îți lărgește orizonturile, permițȃndu-ți să descoperi cultura și tradițiile altor țări și în același timp redescoperindu-le pe ale tale. Felicitări participanților pentru implicare și munca depusă! (Cristina Chiriță, profesor limba engleză) “Fiecare activitate la care am participat a fost o bucurie. Acea bucurie care reunește oamenii pentru a face lucruri grozave, pentru a realiza o învățare de lungă durată, pe teme precum muzica, dansul, teatrul, pictura și sportul. A fost un proiect care ne-a lăsat tuturor amintiri de neuitat.” (Viorica Dumitraşcu, profesor limba franceză) “Am participat la un proiect interesant, care a demonstrat, ȋn ciuda pandemiei, că putem fi ȋmpreună, să ne simțim bine, să interacționăm. Copiii au fost ȋncȃntați să participe la acest proiect, atȃt prin activități practice, cȃt şi cu foarte mult interes la activitățile virtuale, unde au cunoscut colegi talentați, pasionați şi mȃndri de ceea ce fac.” (Elena Apopei, profesor ȋnvățămȃnt primar) “Am fost foarte norocoasă să particip la acest proiect. Am fost în Turcia, o țară minunată, cu oameni primitori și mâncare delicioasă. Mi-am făcut prieteni noi, cu care am rămas prieteni până ȋn prezent. De asemenea, mi-am îmbogățit cunoștințele de limba engleză. Este o experiență care merită trăită cel puțin o dată în viață. Acest proiect m-a ajutat să mă dezvolt personal și să cunosc oameni minunați” (Bianca Răcoşanu, elev beneficiar mobilitate Turcia, aprilie 2019) “Proiectul Erasmus+ “ALL in One Hand” m-a ajutat să mă dezvolt și să evoluez așa cum mi-am dorit. Mi-am dezvoltat abilitățile de comunicare în limba engleză și mi-am lărgit orizontul cu o cultură frumoasă și bogată. Erasmus+ a însemnat și prietenie și cu siguranță aș repeta oricȃnd această experiență.” (Negulescu Denisa, elev beneficiar mobilitate Turcia, aprilie 2019) “Pentru mine, acest proiect a fost ocazia perfectă de a cunoaște oameni minunați. Erasmus+ a fost motivul pentru care am vrut să ȋmi ȋmbunătățesc limba engleză. Sunt foarte recunoscătoare pentru toate lucrurile care s-au întâmplat în acest proiect, dar mai ales pentru experiența unică de a călători într-o altă țară și de a comunica cu oameni din întreaga lume. Oameni minunați, locuri fascinante și atmosferă prietenoasă!” (Morariu Maria, elev beneficiar mobilitate Polonia, noiembrie 2018) “De la începutul primei zile până în ultimul moment al proiectului Erasmus + All in ONE Hand, am descoperit nenumărate ocazii de a-mi face noi prieteni și de a-mi îmbunătăți performanțele la limba engleză! De asemenea, acest proiect m-a ajutat să-mi ȋnving teama de a vorbi cu oameni noi, pentru că m-am simțit apreciat şi binevenit ȋn familia gazdă la care am stat! Granițele dintre culturi au fost complet ȋnlăturate cu activități distractive, care m-au ajutat să-mi extind și cunoștințele despre tradițiile şi obiceiurile altor țări europene. Chiar dacă această pandemie ne-a adus doar lucruri rele, aventurile virtuale au fost foarte distractive, au decurs ȋntr-o atmosferă prietenoasă și întreaga experiență a fost minunată! Sper ca şi pe viitor, la liceu, să pot participa la astfel de proiecte care ne fac viața mai frumoasă.” (Manole Andrei, elev beneficiar mobilitate Grecia, octombrie 2019) “A fost un proiect foarte interesant în care s-a dovedit că muzica, dansul, teatrul, sportul şi pictura sunt ambasadori ai prieteniei, reunind participanți din mai multe țări europene. Am fost încântat de toate activitățile la care am participat.” (Rareş Voinea, elev beneficiar mobilitate Grecia, octombrie 2019) “Pentru mine, acest proiect a fost ocazia perfectă de a cunoaște noi prieteni minunați și de a vedea locuri minunate. Erasmus+ m-a ajutat să-mi îmbunătățesc cunoştințele de limba engleză. Sunt foarte recunoscător pentru tot și pentru experiența unică de a călători în altă țară și de a locui alături de oameni care m-au făcut să mă simt ca un mebru al familiei lor.” (Alin Florea, elev beneficiar mobilitate Grecia, octombrie 2019) “Am participat la proiectul Erasmus+ în şcoala gimnazială. [Ana este ȋn clasa a IX-a acum]. Îmi pare foarte rău că nu am putut fi gazdă la rândul meu, dar m-am bucurat să văd că acest proiect a continuat, în ciuda condițiilor de pandemie. A fost o experiență de neuitat. Am întâlnit mulți oameni minunați, care m-au învățat multe lucruri de care ȋmi amintesc cu drag, dar mai presus de toate, Erasmus+ m-a învățat să nu judec oamenii după aspectul lor, ci după ceea ce sunt. Mi-e dor de fiecare moment petrecut în Polonia. Amintirile create acolo sunt unice și vor rămâne mereu dragi sufletului meu!” (Ana-Maria Ciubotaru, elev beneficiar mobilitate Polonia, noiembrie 2018) “Programul Erasmus + este o experiență incredibilă, o oportunitate de a învăța lucruri noi despre diferite culturi, de a cunoaște oameni noi și de a-ți face noi prieteni. Erasmus + este despre prietenie, oameni și curaj pentru a descoperi noi orizonturi. Sunt foarte fericită că am făcut parte din acest proiect! Iubesc Polonia!” (Andreea Palade, elev beneficiar mobilitate Polonia, noiembrie 2018) “Această experiență a fost cu siguranță o experiență greu de uitat. Păcat că nu am putut finaliza proiectul fizic din cauza pandemiei, dar, totuşi, cu întâlnirile online, prietenia şi respectul reciproc s-au simțit chiar şi de la distanță. Activitățile au fost distractive, am învățat multe lucruri despre celelalte culturi și tradiții dn țările partenere, dar și că, ȋn fond, toți oamenii sunt la fel, ȋnsă toți greu de uitat datorită lucrurilor pe care le-am trăit ȋmpreună. Sper cu adevărat că vom păstra legătura în continuare şi mai sper ca pe viitor să mai pot lua parte la alte proiecte ca acesta şi la liceu!” (Anne-Marie Ciornei, elev beneficiar mobilitate Grecia, octombrie 2019) / (sursa: Nicoleta Dănilă, prof. coordonator proiecte Erasmus+ la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” Focșani)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu