vineri, aprilie 26, 2024
AcasăSocietateLitigiile cu băncile se pot rezolva prin conciliere

Litigiile cu băncile se pot rezolva prin conciliere

Românii care au probleme cu băncile pot să apeleze, din luna martie a.c., la o procedură alternativă, care ar trebui să le rezolve rapid și gratuit nemulțumirile materiale. Clienții pot să evite instanțele și să ajungă la înțelegere cu instituția financiară în urma unei proceduri de conciliere, arbitrată de un conciliator plătit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSLAB) din banii băncilor. Totuși, până acum nu s-au îngrămădit foarte mulți să apeleze la noua metodă prin care băncile sperau să scape de procesele în instanță. Din cele 144 de cereri conforme, doar 27 de cazuri au fost și documentate complet și s-au întocmit dosare, 18 au fost soluționate, 8 sunt în lucru și 36 în faza de filtru.
Pentru a atrage mai mulți clienți nemulțumiți, CSALB a eliminat plafonul de 1.000 de lei începând cu care cererile de conciliere erau eligibile și a introdus o procedură de filtru, în care juriștii instituției verifică inițial dosarele și obțin acceptul părților de a intra în procedura de conciliere. Aceasta poate să fie de două feluri: propusă și impusă. În primul caz, soluția dată de conciliator se aplică doar dacă ambele părți sunt de acord, în timp ce în al doilea caz procedura seamănă mai mult cu arbitrajul, astfel că soluția este executorie și nu mai poate fi atacată de consumator sau bancă decât în instanță. Consumatorii au opțiunea de a derula toată procedura în persoană, de la distanță (prin email), ori printr-un reprezentant legal. Reprezentanții Centrului speră ca o zecime dintre litigiile dintre bănci și clienți să ajungă să fie stinse prin procedura alternativă.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Litigiile cu băncile se pot rezolva prin conciliere

Românii care au probleme cu băncile pot să apeleze, din luna martie a.c., la o procedură alternativă, care ar trebui să le rezolve rapid și gratuit nemulțumirile materiale. Clienții pot să evite instanțele și să ajungă la înțelegere cu instituția financiară în urma unei proceduri de conciliere, arbitrată de un conciliator plătit de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSLAB) din banii băncilor. Totuși, până acum nu s-au îngrămădit foarte mulți să apeleze la noua metodă prin care băncile sperau să scape de procesele în instanță. Din cele 144 de cereri conforme, doar 27 de cazuri au fost și documentate complet și s-au întocmit dosare, 18 au fost soluționate, 8 sunt în lucru și 36 în faza de filtru.
Pentru a atrage mai mulți clienți nemulțumiți, CSALB a eliminat plafonul de 1.000 de lei începând cu care cererile de conciliere erau eligibile și a introdus o procedură de filtru, în care juriștii instituției verifică inițial dosarele și obțin acceptul părților de a intra în procedura de conciliere. Aceasta poate să fie de două feluri: propusă și impusă. În primul caz, soluția dată de conciliator se aplică doar dacă ambele părți sunt de acord, în timp ce în al doilea caz procedura seamănă mai mult cu arbitrajul, astfel că soluția este executorie și nu mai poate fi atacată de consumator sau bancă decât în instanță. Consumatorii au opțiunea de a derula toată procedura în persoană, de la distanță (prin email), ori printr-un reprezentant legal. Reprezentanții Centrului speră ca o zecime dintre litigiile dintre bănci și clienți să ajungă să fie stinse prin procedura alternativă.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu