vineri, aprilie 19, 2024
AcasăSocietateLimbajul şi comunicarea în tulburările din spectrul autist, temă de discuție la...

Limbajul şi comunicarea în tulburările din spectrul autist, temă de discuție la „Şcoala Părinţilor”

Vineri, 29 iulie 2022, ora 14.00, va avea loc în cadrul Centrului Comunitar pentru Copii cu Dizabilităţi Focşani, strada 8 Martie, Nr 1, un nou workshop cu tematica : ”Sistemul alternativ de comunicare – PECS”. Această întâlnire face parte din programul lunar „Şcoala Părinţilor”.

Întârzierea în dezvoltarea limbajului este o problematică des întâlnită în cadrul evaluării copiilor cu TSA. Fiecare copil este diferit, are propriul ritm de dezvoltare, se manifestă diferit în raport cu alți copii în cadrul aceleiași perioade de dezvoltare. Spre exemplu, un  copil poate începe să vorbească la vârsta de 1 an, în timp ce la altul debutul limbajului se poate realiza abia la vârsta de 2 ani. Cu toate acestea, este de așteptat ca între anumite limite de vârstă copilul să realizeze însușirea  anumitor achiziții. Este de așteptat ca pâna la vârsta de 2 ani copilul să utilizeze cuvintele, iar pâna la vârsta de 3 ani, propozițiile.

Așadar, este importantă cunoașterea limitelor de vârstă între care copilul realizează anumite achiziții, în scopul observării la timp a măsurii în care evoluția sa este încetinită, în vederea realizării unei intervenții logopedice.

În anul 1985 a  fost conceput PECS (Picture Exchange Communication System), ca un pachet unic de intervenţie în comunicarea alternativă pentru persoanele afectate de Tulburări din Spectrul Autist şi alte dizabilităţi legate de dezvoltare.

Sistemul PECS a fost creat de Andrew Bondy şi Lori Frost, având ca punct de plecare lucrarea psihologului behaviorist  B.F Skinner – Verbal Behaviour . PECS se adresează persoanelor care nu au încă limbaj verbal precum şi celor care deşi posedă abilităţi de exprimare verbală, aceasta nu este funcţională.

PECS foloseşte pictograme (imagini) având ca scop comunicarea în cazul persoanelor care nu o pot face în mod tipic şi au nevoie de un sistem care să îi ajute să se exprime.

Concret, PECS începe prin a învăţa persoana non-verbală să înmâneze unei alte persoane (partenerului de comunicare) o pictogramă care reprezintă obiectul. Partenerul de comunicare va primi cartonaşul şi va da la schimb obiectul dorit de cel care cere, obiect ce este reprezentat de pictogramă.  În acest fel, copilul non-verbal va învăţa că ceea ce a făcut el a fost o cerere.

Relaţii suplimentare puteţi obţine la sediul Centrului Comunitar pentru Copii cu Dizabilităţi Focşani sau la telefon 0237.701.472. Accesul este gratuit şi se face pe bază de confirmare a participării. 9SURSA: DGASPC Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Limbajul şi comunicarea în tulburările din spectrul autist, temă de discuție la „Şcoala Părinţilor”

Vineri, 29 iulie 2022, ora 14.00, va avea loc în cadrul Centrului Comunitar pentru Copii cu Dizabilităţi Focşani, strada 8 Martie, Nr 1, un nou workshop cu tematica : ”Sistemul alternativ de comunicare – PECS”. Această întâlnire face parte din programul lunar „Şcoala Părinţilor”.

Întârzierea în dezvoltarea limbajului este o problematică des întâlnită în cadrul evaluării copiilor cu TSA. Fiecare copil este diferit, are propriul ritm de dezvoltare, se manifestă diferit în raport cu alți copii în cadrul aceleiași perioade de dezvoltare. Spre exemplu, un  copil poate începe să vorbească la vârsta de 1 an, în timp ce la altul debutul limbajului se poate realiza abia la vârsta de 2 ani. Cu toate acestea, este de așteptat ca între anumite limite de vârstă copilul să realizeze însușirea  anumitor achiziții. Este de așteptat ca pâna la vârsta de 2 ani copilul să utilizeze cuvintele, iar pâna la vârsta de 3 ani, propozițiile.

Așadar, este importantă cunoașterea limitelor de vârstă între care copilul realizează anumite achiziții, în scopul observării la timp a măsurii în care evoluția sa este încetinită, în vederea realizării unei intervenții logopedice.

În anul 1985 a  fost conceput PECS (Picture Exchange Communication System), ca un pachet unic de intervenţie în comunicarea alternativă pentru persoanele afectate de Tulburări din Spectrul Autist şi alte dizabilităţi legate de dezvoltare.

Sistemul PECS a fost creat de Andrew Bondy şi Lori Frost, având ca punct de plecare lucrarea psihologului behaviorist  B.F Skinner – Verbal Behaviour . PECS se adresează persoanelor care nu au încă limbaj verbal precum şi celor care deşi posedă abilităţi de exprimare verbală, aceasta nu este funcţională.

PECS foloseşte pictograme (imagini) având ca scop comunicarea în cazul persoanelor care nu o pot face în mod tipic şi au nevoie de un sistem care să îi ajute să se exprime.

Concret, PECS începe prin a învăţa persoana non-verbală să înmâneze unei alte persoane (partenerului de comunicare) o pictogramă care reprezintă obiectul. Partenerul de comunicare va primi cartonaşul şi va da la schimb obiectul dorit de cel care cere, obiect ce este reprezentat de pictogramă.  În acest fel, copilul non-verbal va învăţa că ceea ce a făcut el a fost o cerere.

Relaţii suplimentare puteţi obţine la sediul Centrului Comunitar pentru Copii cu Dizabilităţi Focşani sau la telefon 0237.701.472. Accesul este gratuit şi se face pe bază de confirmare a participării. 9SURSA: DGASPC Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu