duminică, aprilie 28, 2024
AcasăStiri InterneInspectorii de muncă au verificat respectarea reglementărilor de telemuncă

Inspectorii de muncă au verificat respectarea reglementărilor de telemuncă

Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea a desfășurat, în perioada 10.11 – 24.11.2020, Campania naţională pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru securitatea și sănătatea la locul de muncă în vederea reducerii riscului de contaminare cu SARS – Cov-2. Obiectivele campaniei au presupus identificarea angajatorilor care au mai mult de 50 salariati în vederea conștientizării și determinării acestora de a organiza programul de lucru, astfel încât personalul să fie împărțit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră și de a implementa munca la domiciliu și telemunca, în vederea reducerii riscului de contaminare cu Coronavirus la locul de muncă, precum și pe timpul deplasării la și de la locul de muncă. Verificarea modului în care angajatorii organizează transportul de la locul de muncă la domiciliu și invers, precum și a modului în care s-au organizat spațiile destinate servirii mesei de către lucrători.

În cadrul aceste campanii naționale de control în domeniul relațiilor de muncă, au fost efectuate 20 de controal,e fiind identificați 4.028 de lucrători ai angajatorilor, respectiv 2.752 salariați aveau programul de lucru individualizat iar 3 salariați prestau muncă la domiciliu sau telemuncă. Au fost identificate 13 neconformități față de prevederile legale pentru care sau dispus măsuri de intrare în legalitate și au fost aplicate 2 sancțiuni contravenționale.

Reamintim, pe această cale, că, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă. Pe durata stării de alertă, prin derogare de la prevederile art. 118 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, organizează programul de lucru, astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră. Inspectoratul Teritorial de Munca Vrancea a urmărit creşterea gradului de informare și conştientizare a angajatorilor şi a angajaţilor cu privire la dispozițiile legale în vederea combaterea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2. (ITM Vrancea)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Inspectorii de muncă au verificat respectarea reglementărilor de telemuncă

Inspectoratul Teritorial de Muncă Vrancea a desfășurat, în perioada 10.11 – 24.11.2020, Campania naţională pentru verificarea modului de aplicare a prevederilor legale privind munca la domiciliu, telemunca, decalarea programului de lucru securitatea și sănătatea la locul de muncă în vederea reducerii riscului de contaminare cu SARS – Cov-2. Obiectivele campaniei au presupus identificarea angajatorilor care au mai mult de 50 salariati în vederea conștientizării și determinării acestora de a organiza programul de lucru, astfel încât personalul să fie împărțit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră și de a implementa munca la domiciliu și telemunca, în vederea reducerii riscului de contaminare cu Coronavirus la locul de muncă, precum și pe timpul deplasării la și de la locul de muncă. Verificarea modului în care angajatorii organizează transportul de la locul de muncă la domiciliu și invers, precum și a modului în care s-au organizat spațiile destinate servirii mesei de către lucrători.

În cadrul aceste campanii naționale de control în domeniul relațiilor de muncă, au fost efectuate 20 de controal,e fiind identificați 4.028 de lucrători ai angajatorilor, respectiv 2.752 salariați aveau programul de lucru individualizat iar 3 salariați prestau muncă la domiciliu sau telemuncă. Au fost identificate 13 neconformități față de prevederile legale pentru care sau dispus măsuri de intrare în legalitate și au fost aplicate 2 sancțiuni contravenționale.

Reamintim, pe această cale, că, pe durata stării de alertă, angajatorii dispun munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, acolo unde specificul activităţii permite, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă. Pe durata stării de alertă, prin derogare de la prevederile art. 118 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, angajatorii din sistemul privat, autorităţile şi instituţiile publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi regiile autonome, societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, cu un număr mai mare de 50 de salariaţi, organizează programul de lucru, astfel încât personalul să fie împărţit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferenţă de cel puţin o oră. Inspectoratul Teritorial de Munca Vrancea a urmărit creşterea gradului de informare și conştientizare a angajatorilor şi a angajaţilor cu privire la dispozițiile legale în vederea combaterea răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2. (ITM Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu