joi, mai 2, 2024
AcasăStiri InterneÎn ce stadiu se află proiectele de mare infrastructură care traversează Vrancea:...

În ce stadiu se află proiectele de mare infrastructură care traversează Vrancea: Autostrada Moldova, Drumul expres Focșani-Brăila, Drumul expres Tișița-Albița

În această săptămână, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat stadiul proiectelor de mare infrastructură care vizează Moldova. Dacă unele proiecte sunt în termene și au perspective moderat optimiste, altele par împotmolite în tot felul de proceduri și probleme birocratice. Iată situația la zi a proiectelor care traversează și județul Vrancea:
𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟕 𝐏𝐥𝐨𝐢𝐞ș𝐭𝐢-𝐏𝐚ș𝐜𝐚𝐧𝐢
𝑎) 𝑃𝑙𝑜𝑖𝑒ș𝑡𝑖-𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢 (63,25 𝑘𝑚) – Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată
Din cele 3 loturi avem desemnați câștigători pe 2 loturi. Din păcate, avem deja 3 contestații pe lotul 3. Momentan se formulează răspunsuri din partea beneficiarului. Încă nu avem desemnat câștigător pe ultimul lot. Momentan nu pot oferi un orizont de implementare pentru execuția primilor kilometri din A7.
𝑏) 𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢-𝐹𝑜𝑐ș𝑎𝑛𝑖 (82,44 𝑘𝑚) – Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
Toate cele 4 loturi au fost lansate la licitație.
Pe 04.02.2022 a fost lansată licitația de execuție pentru 2 loturi (tronson 1: 4,6 km între Buzău și Vadu Pașii + tronson 4: 10,94 km între Mândrești Munteni/DN 23 – Focșani Nord/DN 2). Termenul limită de depunere a ofertelor: 05.04.2022. Pe 10.02.2022 a fost lansată licitația de execuție pentru celelalte 2 loturi mai lungi (tronson 2 de 30,8 km lungime + tronson 3 de 36,1 km lungime). Termenul limită de depunere a ofertelor: 12.04.2022.
Durata estimativă a contractului de execuție variază de la 20 luni pentru tronsoanele 1+4, respectiv de 26 luni pentru tronsoanele 2+3. Valoarea licitației este de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA). Se mențin termenele!
𝑐) 𝐹𝑜𝑐ș𝑎𝑛𝑖-𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢 (96,05 𝑘𝑚) – Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
SF-ul final a fost depus și este în analiză la CNAIR urmând cât de curând aprobarea lui în CTE-ul companiei. Studiul Geotehnic a fost depus și sunt o serie de observații minore din partea CNAIR. Cea mai recentă promisiune este că pe 𝟯𝟭.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 se va depune Proiectul Tehnic. Referitor la procedura de mediu se preconizează că la jumătatea lunii 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 se va obține Acordul de Mediu. După obținerea Acordului de Mediu, într-o manieră extrem de accelerată se poate convoca CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul III (estimarea inițială – trim II – s-a modificat) al anului 2022 se poate lansa licitația de execuție. Estimarea inițială a CNAIR pentru luna aprilie 2022 se va decala pentru luna mai. Termenul (încă!) se menține în zona de ‘confort’ a PNRR-ului.
𝑑) 𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢-𝑃𝑎ș𝑐𝑎𝑛𝑖 (77 𝑘𝑚) – Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
Cel mai întârziat proiect din A7 inclus în PNRR „beneficiază” de noi actualizări. Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a avizat SF-ul în CTE CNAIR. Spre sfârșitul lunii martie se preconizează aprobarea în CTE-ul de la Ministerul Transporturilor. Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 este preconizat termenul de depunere a Proiectului Tehnic la CNAIR. Procedura de mediu este în lucru și sunt șanse ca pe 𝟭𝟬.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 să se obține actul de reglementare pentru acest proiect de infrastructură mare. S-a decalat estimarea pentru lansarea licitației de execuție condiționată de pașii anteriori. Estimare se mută din trimestrul II în 𝘁𝗿𝗶𝗺𝗲𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹 𝗜𝗜𝗜 𝟮𝟬𝟮𝟮 pentru lansarea licitației de execuție a autostrăzii de la Bacău Nord la Pașcani. Cele 3 loturi au termenul estimat, maximal, de execuție de 30 luni.
𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜ș𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 (𝟕𝟔 𝐤𝐦) – Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
S-a avizat prin AMC 1 traseul final al drumului expres.
Urmează campaniile de teren, respectiv studiile topografice, arheologice și geotehnice.
𝐕𝐈𝐈. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐓𝐢ș𝐢ț𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢ț𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦) – Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
E nevoie de o discuție în Ministerul Transporturilor cu BEI + Jaspers vis-a-vis de strategia, rentabilitatea și calendarul de implementare a acestui proiect. Contractual, proiectantul a cerut o extensie de timp de 13 luni și până ce MT nu stabilește și definitivează strategia de implementare, acest proiect vital pentru județul Vaslui este suspendat!
Scurt istoric:
Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare deși proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX! Am promovat necesitatea și oportunitatea acestui proiect în perioada 2020-2021 în calitate de consilier onorific + secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Pentru corecta informare a publicului în Moldova există:
a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș și Giurgiu-București-Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret)
b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu și Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași „ingrediente” de eligibilitate pt finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.
Ca o concluzie generală, consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR și printr-o descentralizare a proiectelor de infrastructură locală la nivelul administrațiilor locale, se poate accelera si se pot recupera întârzierile. Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung! (Adrian Covăsnianu, vicepreședinte al Asociației Moldova Vrea Autostradă, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

În ce stadiu se află proiectele de mare infrastructură care traversează Vrancea: Autostrada Moldova, Drumul expres Focșani-Brăila, Drumul expres Tișița-Albița

În această săptămână, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prezentat stadiul proiectelor de mare infrastructură care vizează Moldova. Dacă unele proiecte sunt în termene și au perspective moderat optimiste, altele par împotmolite în tot felul de proceduri și probleme birocratice. Iată situația la zi a proiectelor care traversează și județul Vrancea:
𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟕 𝐏𝐥𝐨𝐢𝐞ș𝐭𝐢-𝐏𝐚ș𝐜𝐚𝐧𝐢
𝑎) 𝑃𝑙𝑜𝑖𝑒ș𝑡𝑖-𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢 (63,25 𝑘𝑚) – Stadiu: Licitație de EXECUȚIE lansată
Din cele 3 loturi avem desemnați câștigători pe 2 loturi. Din păcate, avem deja 3 contestații pe lotul 3. Momentan se formulează răspunsuri din partea beneficiarului. Încă nu avem desemnat câștigător pe ultimul lot. Momentan nu pot oferi un orizont de implementare pentru execuția primilor kilometri din A7.
𝑏) 𝐵𝑢𝑧𝑎̆𝑢-𝐹𝑜𝑐ș𝑎𝑛𝑖 (82,44 𝑘𝑚) – Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
Toate cele 4 loturi au fost lansate la licitație.
Pe 04.02.2022 a fost lansată licitația de execuție pentru 2 loturi (tronson 1: 4,6 km între Buzău și Vadu Pașii + tronson 4: 10,94 km între Mândrești Munteni/DN 23 – Focșani Nord/DN 2). Termenul limită de depunere a ofertelor: 05.04.2022. Pe 10.02.2022 a fost lansată licitația de execuție pentru celelalte 2 loturi mai lungi (tronson 2 de 30,8 km lungime + tronson 3 de 36,1 km lungime). Termenul limită de depunere a ofertelor: 12.04.2022.
Durata estimativă a contractului de execuție variază de la 20 luni pentru tronsoanele 1+4, respectiv de 26 luni pentru tronsoanele 2+3. Valoarea licitației este de 7,26 miliarde de lei (inclusiv TVA). Se mențin termenele!
𝑐) 𝐹𝑜𝑐ș𝑎𝑛𝑖-𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢 (96,05 𝑘𝑚) – Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
SF-ul final a fost depus și este în analiză la CNAIR urmând cât de curând aprobarea lui în CTE-ul companiei. Studiul Geotehnic a fost depus și sunt o serie de observații minore din partea CNAIR. Cea mai recentă promisiune este că pe 𝟯𝟭.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 se va depune Proiectul Tehnic. Referitor la procedura de mediu se preconizează că la jumătatea lunii 𝗮𝗽𝗿𝗶𝗹𝗶𝗲 𝟮𝟬𝟮𝟮 se va obține Acordul de Mediu. După obținerea Acordului de Mediu, într-o manieră extrem de accelerată se poate convoca CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul III (estimarea inițială – trim II – s-a modificat) al anului 2022 se poate lansa licitația de execuție. Estimarea inițială a CNAIR pentru luna aprilie 2022 se va decala pentru luna mai. Termenul (încă!) se menține în zona de ‘confort’ a PNRR-ului.
𝑑) 𝐵𝑎𝑐𝑎̆𝑢-𝑃𝑎ș𝑐𝑎𝑛𝑖 (77 𝑘𝑚) – Stadiu: Studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic
Cel mai întârziat proiect din A7 inclus în PNRR „beneficiază” de noi actualizări. Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟯.𝟮𝟬𝟮𝟮 s-a avizat SF-ul în CTE CNAIR. Spre sfârșitul lunii martie se preconizează aprobarea în CTE-ul de la Ministerul Transporturilor. Pe 𝟭𝟭.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 este preconizat termenul de depunere a Proiectului Tehnic la CNAIR. Procedura de mediu este în lucru și sunt șanse ca pe 𝟭𝟬.𝟬𝟰.𝟮𝟬𝟮𝟮 să se obține actul de reglementare pentru acest proiect de infrastructură mare. S-a decalat estimarea pentru lansarea licitației de execuție condiționată de pașii anteriori. Estimare se mută din trimestrul II în 𝘁𝗿𝗶𝗺𝗲𝘀𝘁𝗿𝘂𝗹 𝗜𝗜𝗜 𝟮𝟬𝟮𝟮 pentru lansarea licitației de execuție a autostrăzii de la Bacău Nord la Pașcani. Cele 3 loturi au termenul estimat, maximal, de execuție de 30 luni.
𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐅𝐨𝐜ș𝐚𝐧𝐢-𝐁𝐫𝐚̆𝐢𝐥𝐚 (𝟕𝟔 𝐤𝐦) – Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
S-a avizat prin AMC 1 traseul final al drumului expres.
Urmează campaniile de teren, respectiv studiile topografice, arheologice și geotehnice.
𝐕𝐈𝐈. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐥 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 𝐓𝐢ș𝐢ț𝐚-𝐀𝐥𝐛𝐢ț𝐚 (𝟏𝟔𝟎 𝐤𝐦) – Tip Licitație: Studiu de Fezabilitate
E nevoie de o discuție în Ministerul Transporturilor cu BEI + Jaspers vis-a-vis de strategia, rentabilitatea și calendarul de implementare a acestui proiect. Contractual, proiectantul a cerut o extensie de timp de 13 luni și până ce MT nu stabilește și definitivează strategia de implementare, acest proiect vital pentru județul Vaslui este suspendat!
Scurt istoric:
Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare deși proiectul reprezintă fostul coridor pan-european IX! Am promovat necesitatea și oportunitatea acestui proiect în perioada 2020-2021 în calitate de consilier onorific + secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Pentru corecta informare a publicului în Moldova există:
a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș și Giurgiu-București-Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret)
b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu și Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița).
Prin urmare Tișița-Albița are aceleași „ingrediente” de eligibilitate pt finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov.
Ca o concluzie generală, consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR și printr-o descentralizare a proiectelor de infrastructură locală la nivelul administrațiilor locale, se poate accelera si se pot recupera întârzierile. Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung! (Adrian Covăsnianu, vicepreședinte al Asociației Moldova Vrea Autostradă, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu