Fuziunea Mega Image – Zanfir, de durată

0
233

Cea mai mare tranzacție din economia județului Vrancea, din ultimii ani (probabil cea mai mare de după 1989), nu a fost, încă finalizată. Preluarea magazinelor Zanfir de către concernul belgiano-olandez Ahold-Delhaize, care operează rețeaua de retail Mega Image, este o operațiune de durată, nu lipsită de asperități. Potrivit datelor din piață, în aproape 3 luni de la oficializarea tranzacției, au fost remodelate 5 magazine Zanfir după modelul Mega. În cea de-a doua parte a anului urmează celelalte unități Zanfir, atât din Focșani cât și din Adjud, Panciu și Târgu Ocna. Remodelarea magazinelor Zanfir nu aduce, deocamdată, o schimbare totală. Așa cum toți clienții au văzut, însemnele și produsele specifice Zanfir au rămas la unitățile remodelate. Rebranduirea totală, pe modelul Mega Image, va mai dura ceva timp. De altfel, informațiile pe surse din mediul de business susțin că procesul de preluare a rețelei Zanfir nu se desfășoară conform planurilor și dorințelor reprezentanților Mega Image, existând chiar o stare de tensiune între ”actualii” și ”foștii”. Sunt mulți bani la mijloc, atât la achiziție (se zvonește de circa 10 milioane de euro) cât și pentru investițiile imediate. Nici clienții nu sunt foarte încântați de schimbările care s-au făcut până acum.

Compania își continuă, însă, strategia de expansiune în a doua jumătate a anului 2019. Acest lucru include, ca obiectiv principal, consolidarea prezenței în zona Moldovei. În prezent, în România funcționează circa 700 de magazine Mega Image, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești.