miercuri, mai 1, 2024
AcasăActualitateConcluzia Asociației Pro Infrastructura: lucrările pe Autostrada Moldova nu evoluează la nivelul...

Concluzia Asociației Pro Infrastructura: lucrările pe Autostrada Moldova nu evoluează la nivelul promisiunilor Guvernului și ale constructorului

Asociația Pro Infrastructura a realizat o analiză a lucrărilor de pe șantierul Autostrăzii Moldova. Reprezentanții asociației au avut la dispoziție și o filmare aeriană pe întreaga lungime a șantierului – 319 kilometri. Concluziile analizei Asociației Pro Infrastructura sunt diferite de promisiunile și declarațiile lui Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu, Nicolae Ciucă sau Dorinel Umbrărescu. Dacă politicienii și constructorul prezintă variante optimiste, reprezentanții asociației susțin că realitatea din teren este diferită: termene depășite, lucrări care stagnează, ritm lent, întârzieri etc. Asociația susține că optimism parțial și moderat putem avea doar pentru tronsonul Buzău – Focșani. ”Pe celebra cocoașă de la Focșani să zicem că suntem azi la 35%. Termenul este august 2024, deci 5 luni rămase. Ca să se deschidă la ~95%, înseamnă că trebuie pus în teren un procent de 60%, deci 12% avans lunar mediu! Exclus. Fezabil octombrie, 8,5% cadență pe un lot mic de 11 kilometri. Pe Mândrești-Râmnic avem 31%. Livrarea în decembrie înseamnă ~64% în 9 luni, deci peste 7% medie lunară pe 36 kilometri! Vise. Fezabil aprilie 2025, în termenul contractual, adică 5% pe lună (include sezonul prost de iarnă). Pe Râmnic-Buzău Nord calculul este similar, putem spera la aprilie 2025. Pe ciotul buzoian suntem la 31% astăzi și, contractual, trebuie să fie gata în august 2024 dar este practic imposibil, mai ales că aici avem podul imens peste Buzău care nici măcar nu are pilele gata. Oricum ar fi muzeu fără continuarea spre Ploiești, doar nodul Vadu Pașii ar fi folosit.

Dincolo de procentele de progres fizic, este analiza punctelor critice. Dacă la terasamente și asfalt munca este (relativ) ușoară și puternic mecanizată, la structuri e mult mai migălos și depinzi foarte, foarte mult de factorul uman. Nu avem NICIO grindă instalată pe NICIO structură între Focșani și Buzău! Multe pasaje și poduri nu au toate pilele gata, ba chiar la multe încă se lucrează la fundații. Pe lângă toate acestea vin și finisajele: grosier 80 kilometri (fără bretelele din noduri!) înmulțiți cu 4 rânduri de parapete de protecție. Plus marcajele care, la 80 km, nu sunt deloc de neglijat ca timp de aplicare. Șanțuri, iluminat, spații servicii? Nici nu le mai socotim, nu ne trebuie.

Fezabilă este deschiderea (în octombrie) pe celebra cocoașă între nodurile Focșani Nord și Mândrești și poate, la final de an, până la Slobozia (DJ205R) dacă se concentrează pe podurile peste Râmna și Milcov. Sau (sau!) poate că e mai ușor ceva între Buzău și Râmnicu Sărat dar acolo avem alt pod-mamut, cel peste Râmnic. Ori să se facă o descărcare provizorie pe unul din drumurile județene. Multe scenarii și o singură certitudine: NU vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Focșani Nord și Buzău Nord-Est în 2024!”, transmite Asociația Pro Infrastructura.

Analizele complete ale asociației, sub genericul Maraton din avion pe Autostrada A7, au fost realizate în câteva episoade, ce pot fi urmărite AICI, AICI, AICI și AICI.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Concluzia Asociației Pro Infrastructura: lucrările pe Autostrada Moldova nu evoluează la nivelul promisiunilor Guvernului și ale constructorului

Asociația Pro Infrastructura a realizat o analiză a lucrărilor de pe șantierul Autostrăzii Moldova. Reprezentanții asociației au avut la dispoziție și o filmare aeriană pe întreaga lungime a șantierului – 319 kilometri. Concluziile analizei Asociației Pro Infrastructura sunt diferite de promisiunile și declarațiile lui Marcel Ciolacu, Sorin Grindeanu, Nicolae Ciucă sau Dorinel Umbrărescu. Dacă politicienii și constructorul prezintă variante optimiste, reprezentanții asociației susțin că realitatea din teren este diferită: termene depășite, lucrări care stagnează, ritm lent, întârzieri etc. Asociația susține că optimism parțial și moderat putem avea doar pentru tronsonul Buzău – Focșani. ”Pe celebra cocoașă de la Focșani să zicem că suntem azi la 35%. Termenul este august 2024, deci 5 luni rămase. Ca să se deschidă la ~95%, înseamnă că trebuie pus în teren un procent de 60%, deci 12% avans lunar mediu! Exclus. Fezabil octombrie, 8,5% cadență pe un lot mic de 11 kilometri. Pe Mândrești-Râmnic avem 31%. Livrarea în decembrie înseamnă ~64% în 9 luni, deci peste 7% medie lunară pe 36 kilometri! Vise. Fezabil aprilie 2025, în termenul contractual, adică 5% pe lună (include sezonul prost de iarnă). Pe Râmnic-Buzău Nord calculul este similar, putem spera la aprilie 2025. Pe ciotul buzoian suntem la 31% astăzi și, contractual, trebuie să fie gata în august 2024 dar este practic imposibil, mai ales că aici avem podul imens peste Buzău care nici măcar nu are pilele gata. Oricum ar fi muzeu fără continuarea spre Ploiești, doar nodul Vadu Pașii ar fi folosit.

Dincolo de procentele de progres fizic, este analiza punctelor critice. Dacă la terasamente și asfalt munca este (relativ) ușoară și puternic mecanizată, la structuri e mult mai migălos și depinzi foarte, foarte mult de factorul uman. Nu avem NICIO grindă instalată pe NICIO structură între Focșani și Buzău! Multe pasaje și poduri nu au toate pilele gata, ba chiar la multe încă se lucrează la fundații. Pe lângă toate acestea vin și finisajele: grosier 80 kilometri (fără bretelele din noduri!) înmulțiți cu 4 rânduri de parapete de protecție. Plus marcajele care, la 80 km, nu sunt deloc de neglijat ca timp de aplicare. Șanțuri, iluminat, spații servicii? Nici nu le mai socotim, nu ne trebuie.

Fezabilă este deschiderea (în octombrie) pe celebra cocoașă între nodurile Focșani Nord și Mândrești și poate, la final de an, până la Slobozia (DJ205R) dacă se concentrează pe podurile peste Râmna și Milcov. Sau (sau!) poate că e mai ușor ceva între Buzău și Râmnicu Sărat dar acolo avem alt pod-mamut, cel peste Râmnic. Ori să se facă o descărcare provizorie pe unul din drumurile județene. Multe scenarii și o singură certitudine: NU vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Focșani Nord și Buzău Nord-Est în 2024!”, transmite Asociația Pro Infrastructura.

Analizele complete ale asociației, sub genericul Maraton din avion pe Autostrada A7, au fost realizate în câteva episoade, ce pot fi urmărite AICI, AICI, AICI și AICI.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu