sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăStiri InterneANPC: firme importante sancționate pentru practici comerciale înșelătoare

ANPC: firme importante sancționate pentru practici comerciale înșelătoare

Ca urmare a numărului mare de reclamații înregistrate la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a sancționat contravențional cu avertisment operatorii economici EVOLUTION PREST SYSTEMS SRL (EVOMAG), STUDIO MODERNA SA, JUMBO E.C.R. SRL, IKEA ROMANIA SA., CRISTIAN 76 TOUR SRL SI FAN CURIER EXPRESS SRL.
Abaterile constatate au vizat, printre altele, și nerespectarea termenelor privind livrarea produselor, a montării aparatelor de aer condiționat, aducerea la conformitate a produselor aflate în perioada de garanție, întârzierea livrării coletelor, refuzul dreptului de denunțare a contractului în 14 zile (conform OUG34/2014), precum și nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract. Acțiunea de control coordonată de domnul Horia-Miron Constantinescu, președinte ANPC, și de către domnul Paul Anghel, director general ANPC, se încadrează în practica unitară la nivel național pe care ANPC a demarat-o pentru a veni în sprijinul consumatorilor cu o soluționare cât mai rapidă a sesizărilor, au fost stabilite următoarele termene :
– termenul de răspuns la sesizare va fi de maxim 48 ore;
– termenul de livrare al produselor: maxim 15 zile de la data achiziționării, iar termenul de montaj al aparatelor de aer condiționat de maxim 7 zile de la data achitării serviciului;
– toate termenele angajate de operatorul economic anunțate pe site cât și spațiul de vânzare al punctelor de lucru vor fi respectate de către operatorul economic, care va întreprinde toate demersurile pentru aducerea la îndeplinire a celor menționate anterior;
– respectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract;
– respectarea condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale, respectiv respectarea timpilor de livrare pentru toate tipurile de servicii poștale interne și internaționale, inclusiv termenele de returnare a contravalorii trimiterilor poștale către expeditor (sumele colectate de la destinatar). „Acțiunea va continua până când toți operatorii economici vor înțelege să depună diligențele necesare pentru a veni în întâmpinarea necesităților consumatorilor”, a precizat Horia-Miron Constantinescu, președinte ANPC. (Biroul de presă, ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

ANPC: firme importante sancționate pentru practici comerciale înșelătoare

Ca urmare a numărului mare de reclamații înregistrate la Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor al Municipiului București, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a sancționat contravențional cu avertisment operatorii economici EVOLUTION PREST SYSTEMS SRL (EVOMAG), STUDIO MODERNA SA, JUMBO E.C.R. SRL, IKEA ROMANIA SA., CRISTIAN 76 TOUR SRL SI FAN CURIER EXPRESS SRL.
Abaterile constatate au vizat, printre altele, și nerespectarea termenelor privind livrarea produselor, a montării aparatelor de aer condiționat, aducerea la conformitate a produselor aflate în perioada de garanție, întârzierea livrării coletelor, refuzul dreptului de denunțare a contractului în 14 zile (conform OUG34/2014), precum și nerespectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract. Acțiunea de control coordonată de domnul Horia-Miron Constantinescu, președinte ANPC, și de către domnul Paul Anghel, director general ANPC, se încadrează în practica unitară la nivel național pe care ANPC a demarat-o pentru a veni în sprijinul consumatorilor cu o soluționare cât mai rapidă a sesizărilor, au fost stabilite următoarele termene :
– termenul de răspuns la sesizare va fi de maxim 48 ore;
– termenul de livrare al produselor: maxim 15 zile de la data achiziționării, iar termenul de montaj al aparatelor de aer condiționat de maxim 7 zile de la data achitării serviciului;
– toate termenele angajate de operatorul economic anunțate pe site cât și spațiul de vânzare al punctelor de lucru vor fi respectate de către operatorul economic, care va întreprinde toate demersurile pentru aducerea la îndeplinire a celor menționate anterior;
– respectarea termenelor de restituire a contravalorii pachetelor de servicii turistice asumate prin contract;
– respectarea condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale, respectiv respectarea timpilor de livrare pentru toate tipurile de servicii poștale interne și internaționale, inclusiv termenele de returnare a contravalorii trimiterilor poștale către expeditor (sumele colectate de la destinatar). „Acțiunea va continua până când toți operatorii economici vor înțelege să depună diligențele necesare pentru a veni în întâmpinarea necesităților consumatorilor”, a precizat Horia-Miron Constantinescu, președinte ANPC. (Biroul de presă, ANPC)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu