duminică, aprilie 28, 2024
AcasăActualitateANPC: Atenție când cumpărați produse alimentare, mai ales la ”ofertele promoționale”!

ANPC: Atenție când cumpărați produse alimentare, mai ales la ”ofertele promoționale”!

Luna decembrie este luna în care vânzările cresc substantial. Iată câteva sfaturi pe care să le urmati in goana dupa cumparaturile pentru masa de Crăciun si Revelion. În primul rând, consumatorii trebuie sa acorde o atentie deosebita la achizitia produselor alimentare, având în vedere ca unii operatori economici vor “profita” de aceasta perioada pentru a-si vinde produsele din stoc, indiferent de calitatea acestora. De asemenea, trebuie să verifice cu atenție din punct de vedere organoleptic (aspect, miros, culoare) calitatea produselor alimentare si sa le refuze pe acelea pentru care au suspiciuni privind calitatea si mai ales siguranță. Recomand atentie la produsele alimentare care prezinta urme de mucegai, care prezinta data durabilitatii minimale depășită sau ambalajele deteriorate si pentru care exista suspiciunea deteriorarii continutului.
Comercializarea cărnii si a produselor din carne:
– Achizitionarea cărnii si a produselor din carne se va face numai din locuri special amenajate, dotate si autorizate (măcelarii, magazine alimentare, locuri special amenajate in piete) si trebuie sa aiba stampila de control sanitar-veterinar. În aceste conditii, există garanția unui produs sigur, ce nu vă va afecta sănătatea;
– Evitați cumpărarea de carne de la persoane si din locuri neautorizate, din „portbagajele masinilor” chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic, comerciantul respectiv nu are posibilitatea sa asigure conditiile optime de transport, depozitare si comercializare si nu va poate elibera bon de casa cu care sa justificați tranzacția comerciala si riscați să achiziționați un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea;
– Verificati, prin apreciere directa, proprietatile organoleptice ale produselor, a semnelor organoleptice de alterare, modificari ale aspectului (aspect de mâzguit, cu prezența mucilagiilor etc), culorii (culoare modificată), consistentei, prezenta corpurilor străine etc. Carnea trebuie sa prezinte la suprafață o peliculă uscată, de culoare roz până la roșie, să fie ferma si elastica, atât la suprafață cât și în sectiune, iar mirosul trebuie sa fie caracteristic de produs proaspăt;
– Atentie si la preț! Verificati concordanta dintre preturile afisate la raft si cele marcate pe bonurile de casa;
– Carnea achiziționată sub forma refrigerată se va transporta, în condiții igienice, cât mai repede la domiciliu și se va depozita la frigider;
– Produsele preambalate, care prezintă ambalajele deteriorate si pentru care există suspiciunea deteriorării conținutului, nu trebuie achiziționate.
Comercializarea laptelui si a produselor lactate:
– Consumatorii trebuie sa fie atenti la modul de prezentare a ambalajului. În cazul în care ambalajul este bombat înseamnă că a început procesul de fermentare si produsul nu mai este propriu consumului uman;
– Trebuie acordată atentie deosebita conditiilor de depozitare atât în magazinul de desfacere cât și la domiciliu. Verificați dacă laptele si produsele lactate sunt păstrate la temperatura indicată de producător și refuzați achiziționarea produselor care au fost expuse spre comercializare la alte temperaturi decât cele indicate de producător;
– Solicitati vânzătorului, în cazul în care magazinul nu are asigurat sistemul de autoservire, să consulte eticheta produsului pentru a analiza compoziția și, mai ales, încadrarea în data durabilității minimale. Nu achiziționați produsele pentru care aveți îndoieli privind calitatea si modul de informare prin etichetare;
– Consumatorii trebuie să solicite vânzătorilor informații suplimentare cu privire la natura produselor pe care doresc să le cumpere, întrucât există cazuri în care comercianții expun la vânzare, în același spațiu înlocuitori de produse lactate alături de produse lactate. În condițiile în care modul de prezentare (formă de calup, dimensiuni, aspect, culoare) și chiar de etichetare sunt asemănătoare, diferențierea este îngreunată, motiv pentru care este absolut necesar sa solicite informații suplimentare din partea comerciantului;
– Atenționez consumatorii să refuze produsele care prezintă data durabilității minimale/data limită de consum modificată sau depășită. De asemenea, să nu cumpere lapte și produse din lapte din locuri neautorizate. Comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare și nu poate elibera bon de casă cu care să fie justificată tranzacția comercială și consumatorul riscă să achiziționeze un produs neconform sau chiar nesigur care îi poate afecta sănătatea.
Comercializarea produselor de patiserie (cozonaci, checuri, etc.)
– În primul rând, achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate, unde spațiile de comercializare trebuie să fie în permanență curate și bine întreținute;
– Personalul care comercializează produse de patiserie trebuie să poarte echipament de protecție sanitară, respectiv halat de protecție și bonetă, iar manipularea produselor sa se facă cu mâinile acoperite de mănuși curate sau de unică folosință;
– Produsele de patiserie neambalate se vor vinde din recipiente curate, la adăpost de praf si de muște, fiind servite numai cu ustensile speciale. Este interzis a se permite consumatorilor sa aleagă produsele cu mâna;
– Pentru produsele de patiserie preambalate, data durabilității minimale este stabilită de producător și se va inscripționa pe etichetă/ ambalaj.
Comercializarea ciocolatei, produselor din ciocolata, produse pe baza de cacao si grăsimi vegetale (tablete, figurine etc):
– Etichetele acestor produse trebuie să conțină următoarele informatii: denumirea produsului, numele si adresa producatorului sau ale ambalatorului sau ale distribuitorului. În cazul produselor din import, se vor înscrie numele si adresa importatorului sau ale distribuitorului înregistrat în România, data durabilității minimale, cantitatea netă și condițiile de depozitare;
– Toate produsele din import trebuie să fie însoțite de etichete cu elementele de identificare si informare în limba română;
– Pentru ciocolată si produse din ciocolată: se menționează în mod obligatoriu continutul de cacao substanță uscată, exprimat în procente, astfel: “ cacao…% minim”. În cazul ciocolatei umplute se mentioneaza produsul de umplutura. Se exceptează de la indicarea cantității nete produsele din ciocolată preambalate, cu o greutate mai mica de 50 grame. Aceasta exceptie nu se aplica produselor cu o greutate neta mai mica de 50 grame fiecare, atunci când sunt prezentate într-un ambalaj conținând doua sau mai multe astfel de produse, dacă conținutul net total, inclusive ambalajul, este egal sau mai mare de 50 grame. În cazul produselor din ciocolată turnate și goale în interior, această indicatie poate fi înlocuită cu continutul net minim. O mentiune privind adaosul de cafea sau băuturi spirtoase, atunci când acesta depășește 1% din masa produsului;
– Ciocolata proaspătă trebuie sa prezinte o suprafață lucioasă, nestratificată și fără pete, sa fie onctuoasa, casanta la rupere, fără senzație de rugozitate la masticare, culoare și gust specific, iar drajeurile trebuie să aibă suprafața netedă, lucioasa, uscata si nelipicioasa;
– Achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate. Trebuie evitată cumpărarea de la vânzători ambulanți, chiar daca prețul oferit este comparativ mai mic;
– Înainte de cumpărare, consumatorul trebuie sa verifice starea ambalajelor (integritate, etanșeitate) și încadrarea produselor în data durabilității minimale, după caz, în data limită de consum stabilite de producator.
Comercializarea vinurilor si a băuturilor alcoolice:
– Continutul etichetei trebuie sa cuprindă: denumirea sub care se vinde produsul, denumirea si adresa producatorului, sau a importatorului sau a îmbuteliatorului, volumul net, concentrația alcoolică, o informație privind lotul, data durabilității minimale pentru băuturile alcoolice cu concentrația alcoolică mai mică de 10% vol.;
– Pentru vinuri, eticheta trebuie sa mai conțină următoarele informații: categoria de calitate, indicația geografică sau denumirea de origine controlată pentru vinurile de calitate superioară, tipul vinului, funcție de continutul de zaharuri;
– Consumatorul trebuie sa verifice aspectul lichidului, respectiv culoarea sa fie corespunzătoare sortimentului, limpede, fără depuneri sau impurități în suspensie;
– La întoarcerea buteliei cu dopul în jos, continutul nu trebuie să se tulbure sau să prezinte impurități sau scurgeri;
– Marcarea băuturilor alcoolice distilate se face cu respectarea reglementarilor în vigoare emise de Ministerul Finanțelor. (Paul Anghel, director general ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

ANPC: Atenție când cumpărați produse alimentare, mai ales la ”ofertele promoționale”!

Luna decembrie este luna în care vânzările cresc substantial. Iată câteva sfaturi pe care să le urmati in goana dupa cumparaturile pentru masa de Crăciun si Revelion. În primul rând, consumatorii trebuie sa acorde o atentie deosebita la achizitia produselor alimentare, având în vedere ca unii operatori economici vor “profita” de aceasta perioada pentru a-si vinde produsele din stoc, indiferent de calitatea acestora. De asemenea, trebuie să verifice cu atenție din punct de vedere organoleptic (aspect, miros, culoare) calitatea produselor alimentare si sa le refuze pe acelea pentru care au suspiciuni privind calitatea si mai ales siguranță. Recomand atentie la produsele alimentare care prezinta urme de mucegai, care prezinta data durabilitatii minimale depășită sau ambalajele deteriorate si pentru care exista suspiciunea deteriorarii continutului.
Comercializarea cărnii si a produselor din carne:
– Achizitionarea cărnii si a produselor din carne se va face numai din locuri special amenajate, dotate si autorizate (măcelarii, magazine alimentare, locuri special amenajate in piete) si trebuie sa aiba stampila de control sanitar-veterinar. În aceste conditii, există garanția unui produs sigur, ce nu vă va afecta sănătatea;
– Evitați cumpărarea de carne de la persoane si din locuri neautorizate, din „portbagajele masinilor” chiar dacă prețul oferit este comparativ mai mic, comerciantul respectiv nu are posibilitatea sa asigure conditiile optime de transport, depozitare si comercializare si nu va poate elibera bon de casa cu care sa justificați tranzacția comerciala si riscați să achiziționați un produs neconform sau chiar nesigur care poate să vă afecteze sănătatea;
– Verificati, prin apreciere directa, proprietatile organoleptice ale produselor, a semnelor organoleptice de alterare, modificari ale aspectului (aspect de mâzguit, cu prezența mucilagiilor etc), culorii (culoare modificată), consistentei, prezenta corpurilor străine etc. Carnea trebuie sa prezinte la suprafață o peliculă uscată, de culoare roz până la roșie, să fie ferma si elastica, atât la suprafață cât și în sectiune, iar mirosul trebuie sa fie caracteristic de produs proaspăt;
– Atentie si la preț! Verificati concordanta dintre preturile afisate la raft si cele marcate pe bonurile de casa;
– Carnea achiziționată sub forma refrigerată se va transporta, în condiții igienice, cât mai repede la domiciliu și se va depozita la frigider;
– Produsele preambalate, care prezintă ambalajele deteriorate si pentru care există suspiciunea deteriorării conținutului, nu trebuie achiziționate.
Comercializarea laptelui si a produselor lactate:
– Consumatorii trebuie sa fie atenti la modul de prezentare a ambalajului. În cazul în care ambalajul este bombat înseamnă că a început procesul de fermentare si produsul nu mai este propriu consumului uman;
– Trebuie acordată atentie deosebita conditiilor de depozitare atât în magazinul de desfacere cât și la domiciliu. Verificați dacă laptele si produsele lactate sunt păstrate la temperatura indicată de producător și refuzați achiziționarea produselor care au fost expuse spre comercializare la alte temperaturi decât cele indicate de producător;
– Solicitati vânzătorului, în cazul în care magazinul nu are asigurat sistemul de autoservire, să consulte eticheta produsului pentru a analiza compoziția și, mai ales, încadrarea în data durabilității minimale. Nu achiziționați produsele pentru care aveți îndoieli privind calitatea si modul de informare prin etichetare;
– Consumatorii trebuie să solicite vânzătorilor informații suplimentare cu privire la natura produselor pe care doresc să le cumpere, întrucât există cazuri în care comercianții expun la vânzare, în același spațiu înlocuitori de produse lactate alături de produse lactate. În condițiile în care modul de prezentare (formă de calup, dimensiuni, aspect, culoare) și chiar de etichetare sunt asemănătoare, diferențierea este îngreunată, motiv pentru care este absolut necesar sa solicite informații suplimentare din partea comerciantului;
– Atenționez consumatorii să refuze produsele care prezintă data durabilității minimale/data limită de consum modificată sau depășită. De asemenea, să nu cumpere lapte și produse din lapte din locuri neautorizate. Comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condițiile optime de transport, depozitare și comercializare și nu poate elibera bon de casă cu care să fie justificată tranzacția comercială și consumatorul riscă să achiziționeze un produs neconform sau chiar nesigur care îi poate afecta sănătatea.
Comercializarea produselor de patiserie (cozonaci, checuri, etc.)
– În primul rând, achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate, unde spațiile de comercializare trebuie să fie în permanență curate și bine întreținute;
– Personalul care comercializează produse de patiserie trebuie să poarte echipament de protecție sanitară, respectiv halat de protecție și bonetă, iar manipularea produselor sa se facă cu mâinile acoperite de mănuși curate sau de unică folosință;
– Produsele de patiserie neambalate se vor vinde din recipiente curate, la adăpost de praf si de muște, fiind servite numai cu ustensile speciale. Este interzis a se permite consumatorilor sa aleagă produsele cu mâna;
– Pentru produsele de patiserie preambalate, data durabilității minimale este stabilită de producător și se va inscripționa pe etichetă/ ambalaj.
Comercializarea ciocolatei, produselor din ciocolata, produse pe baza de cacao si grăsimi vegetale (tablete, figurine etc):
– Etichetele acestor produse trebuie să conțină următoarele informatii: denumirea produsului, numele si adresa producatorului sau ale ambalatorului sau ale distribuitorului. În cazul produselor din import, se vor înscrie numele si adresa importatorului sau ale distribuitorului înregistrat în România, data durabilității minimale, cantitatea netă și condițiile de depozitare;
– Toate produsele din import trebuie să fie însoțite de etichete cu elementele de identificare si informare în limba română;
– Pentru ciocolată si produse din ciocolată: se menționează în mod obligatoriu continutul de cacao substanță uscată, exprimat în procente, astfel: “ cacao…% minim”. În cazul ciocolatei umplute se mentioneaza produsul de umplutura. Se exceptează de la indicarea cantității nete produsele din ciocolată preambalate, cu o greutate mai mica de 50 grame. Aceasta exceptie nu se aplica produselor cu o greutate neta mai mica de 50 grame fiecare, atunci când sunt prezentate într-un ambalaj conținând doua sau mai multe astfel de produse, dacă conținutul net total, inclusive ambalajul, este egal sau mai mare de 50 grame. În cazul produselor din ciocolată turnate și goale în interior, această indicatie poate fi înlocuită cu continutul net minim. O mentiune privind adaosul de cafea sau băuturi spirtoase, atunci când acesta depășește 1% din masa produsului;
– Ciocolata proaspătă trebuie sa prezinte o suprafață lucioasă, nestratificată și fără pete, sa fie onctuoasa, casanta la rupere, fără senzație de rugozitate la masticare, culoare și gust specific, iar drajeurile trebuie să aibă suprafața netedă, lucioasa, uscata si nelipicioasa;
– Achiziționarea produselor se va face numai din locuri autorizate. Trebuie evitată cumpărarea de la vânzători ambulanți, chiar daca prețul oferit este comparativ mai mic;
– Înainte de cumpărare, consumatorul trebuie sa verifice starea ambalajelor (integritate, etanșeitate) și încadrarea produselor în data durabilității minimale, după caz, în data limită de consum stabilite de producator.
Comercializarea vinurilor si a băuturilor alcoolice:
– Continutul etichetei trebuie sa cuprindă: denumirea sub care se vinde produsul, denumirea si adresa producatorului, sau a importatorului sau a îmbuteliatorului, volumul net, concentrația alcoolică, o informație privind lotul, data durabilității minimale pentru băuturile alcoolice cu concentrația alcoolică mai mică de 10% vol.;
– Pentru vinuri, eticheta trebuie sa mai conțină următoarele informații: categoria de calitate, indicația geografică sau denumirea de origine controlată pentru vinurile de calitate superioară, tipul vinului, funcție de continutul de zaharuri;
– Consumatorul trebuie sa verifice aspectul lichidului, respectiv culoarea sa fie corespunzătoare sortimentului, limpede, fără depuneri sau impurități în suspensie;
– La întoarcerea buteliei cu dopul în jos, continutul nu trebuie să se tulbure sau să prezinte impurități sau scurgeri;
– Marcarea băuturilor alcoolice distilate se face cu respectarea reglementarilor în vigoare emise de Ministerul Finanțelor. (Paul Anghel, director general ANPC)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu