joi, mai 2, 2024
AcasăStiri InterneANPC: amenzi de aproape 1 milion lei la comercianții de produse cosmetice

ANPC: amenzi de aproape 1 milion lei la comercianții de produse cosmetice

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în perioada  02.05.2018 – 11.05.2018, la nivelul întregii țări, o acțiune de verificare a respectării prevederilor legale în ceea ce privește comercializarea produselor cosmetice, inclusiv cele comercializate online. Au fost verificați 889 de operatori economici, din care 878 la vânzarea directă și 11 la vânzarea online. La 486 dintre aceștia, reprezentând 54,66% din total, au fost depistate abateri de la prevederile legale. În consecință, operatorilor economici li s-au aplicat 573 de sancțiuni, dintre care 345 de avertismente și 228 de amenzi contravenționale în valoare totală de 936.200 lei. În plus, s-au dispus 169 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice în valoare de 342.296 lei și 60 de măsuri de oprire definitivă, vizând produse cosmetice expirate în valoare de 6.525 lei. Principalele deficiențe constatate de comisarii ANPC la vânzarea directă a produselor cosmetice vizează:
  • informarea consumatorilor/etichetarea produselor (7,5% din totalul operatorilor controlati);
  • lipsa traducerii in limba romana a informatiilor (12,64% din totalul operatorilor controlati);
  • comercializarea unor produse expirate (6,8% din totalul operatorilor controlati);
  • conditii improprii de depozitare a produselor (8 dintre operatorii economici controlati);
  • respectarea prevederilor legale in privinta promotiilor (2,6% din totalul operatorilor controlati);
  • practici incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii (1,63% din totalul operatorilor controlati);
  • afisarea la loc vizibil a unei plachete cu TELEFONUL CONSUMATORULUI – 021 9551 (5 dintre operatorii economici controlati);
  • abateri privind legalitatea functionarii; afisarea in mod vizibil a denumirii unitatii, a codului unic de inregistrare la Registrul comertului, din care sa rezulte obiectul/obiectele de activitate al/ale societatii pentru care este autorizata sa functioneze, precum si afisarea si respectarea orarului de functionare; afisarea preturilor si tarifelor, in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit, conform OG 21/1992 (r2) – 32% din totalul operatorilor economici controlati.                                                                                                         În ceea ce privește vânzarea online, au fost verificați 11 profesioniști cu site-uri de prezentare și publicitate, la 3 dintre aceștia (27,27% din total) fiind depistate abateri de la prevederile legale. Principalele deficiențe constatate de comisarii ANPC au vizat nerespectarea cerințelor în materie de informare a consumatorilor. S-au aplicat 2 avertismente și o amendă contravențională în valoare de 2.000 de lei. (Biroul de presă al ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

ANPC: amenzi de aproape 1 milion lei la comercianții de produse cosmetice

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în perioada  02.05.2018 – 11.05.2018, la nivelul întregii țări, o acțiune de verificare a respectării prevederilor legale în ceea ce privește comercializarea produselor cosmetice, inclusiv cele comercializate online. Au fost verificați 889 de operatori economici, din care 878 la vânzarea directă și 11 la vânzarea online. La 486 dintre aceștia, reprezentând 54,66% din total, au fost depistate abateri de la prevederile legale. În consecință, operatorilor economici li s-au aplicat 573 de sancțiuni, dintre care 345 de avertismente și 228 de amenzi contravenționale în valoare totală de 936.200 lei. În plus, s-au dispus 169 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice în valoare de 342.296 lei și 60 de măsuri de oprire definitivă, vizând produse cosmetice expirate în valoare de 6.525 lei. Principalele deficiențe constatate de comisarii ANPC la vânzarea directă a produselor cosmetice vizează:
  • informarea consumatorilor/etichetarea produselor (7,5% din totalul operatorilor controlati);
  • lipsa traducerii in limba romana a informatiilor (12,64% din totalul operatorilor controlati);
  • comercializarea unor produse expirate (6,8% din totalul operatorilor controlati);
  • conditii improprii de depozitare a produselor (8 dintre operatorii economici controlati);
  • respectarea prevederilor legale in privinta promotiilor (2,6% din totalul operatorilor controlati);
  • practici incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii (1,63% din totalul operatorilor controlati);
  • afisarea la loc vizibil a unei plachete cu TELEFONUL CONSUMATORULUI – 021 9551 (5 dintre operatorii economici controlati);
  • abateri privind legalitatea functionarii; afisarea in mod vizibil a denumirii unitatii, a codului unic de inregistrare la Registrul comertului, din care sa rezulte obiectul/obiectele de activitate al/ale societatii pentru care este autorizata sa functioneze, precum si afisarea si respectarea orarului de functionare; afisarea preturilor si tarifelor, in mod vizibil si intr-o forma neechivoca, usor de citit, conform OG 21/1992 (r2) – 32% din totalul operatorilor economici controlati.                                                                                                         În ceea ce privește vânzarea online, au fost verificați 11 profesioniști cu site-uri de prezentare și publicitate, la 3 dintre aceștia (27,27% din total) fiind depistate abateri de la prevederile legale. Principalele deficiențe constatate de comisarii ANPC au vizat nerespectarea cerințelor în materie de informare a consumatorilor. S-au aplicat 2 avertismente și o amendă contravențională în valoare de 2.000 de lei. (Biroul de presă al ANPC)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu