joi, martie 28, 2024
AcasăEconomicAjutor de peste 50.000 de euro pentru IMM-urile din comerț

Ajutor de peste 50.000 de euro pentru IMM-urile din comerț

Astăzi au început înscrierile în „Programul de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață”, derulat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Bugetul alocat pentru 2017 este de 49,95 milioane de lei, urmând a fi acordate finanțări de până la 250 mii lei, cu 10% contribuție proprie. Beneficiari sunt întreprinderile mici și mijlocii cu o vechime de minimum 1 an, care desfășoară activități de comercializare a produselor și serviciilor de piață. Bugetul total, pe 2017-2020, este de aproape 200 de milioane de lei.

Prin Programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, firmele eligibile vor primi un ajutor financiar nerambursabil de maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (fără TVA), dar nu mai mult de 250.000 lei pentru fiecare beneficiar. La final, beneficiarul va trebui să suporte restul de minimum 10% din valoarea investiției eligibile, plus întreaga TVA (deductibilă pentru firmele cu cod de TVA). Partea de ajutor nerambursabil, de maximum 250.000 de lei, va fi decontată de stat după ce antreprenorul efectuează cheltuielile din resursele sale, într-o singură tranşă pentru toate activităţile pentru care s-a făcut dovada achitării integrale a acestora.

Printre condițiile pe care societățile comerciale aplicante trebuie să le îndeplinească pentru a primi acești bani se numără:
– au cel puţin 1 an calendaristic de la înfiinţare la data deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii şi codul CAEN pentru care solicită finanţare este autorizat conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, cu cel puţin 3 luni anterior datei deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii;
– au capital social integral privat;
– nu au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în ultimii 3 ani şi nu au asociaţi sau acţionari care deţin sau au deţinut calitatea de  asociaţi/acţionari ai altor societăţi  care au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în ultimii 3 ani (2014, 2015, 2016). Asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot beneficia de AFN în cadrul prezentului program decât cu o singură societate, pentru care se verifică statutul de întreprindere unică; – nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru; solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul;
– au obţinut cel puţin 50 puncte în urma completării on-line a planului de investiţii, conform modelului şi criteriilor prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta procedură.
Pentru acest an, reprezentanții Ministerului pentru Mediul de Afaceri estimează un număr de minim 200 de beneficiari, minim 400 de noi locuri de muncă și menținerea a 600 de locuri de muncă existente la 31.12.2016. În vederea înscrierii în cadrul Programului, operatorii economici vor completa și transmite online planul de investiții începând cu 16.08.2017, ora 10.00, timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii în Program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv 29.08.2017, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.   

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Ajutor de peste 50.000 de euro pentru IMM-urile din comerț

Astăzi au început înscrierile în „Programul de dezvoltare a activităților de comercializare a produselor și serviciilor de piață”, derulat de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat. Bugetul alocat pentru 2017 este de 49,95 milioane de lei, urmând a fi acordate finanțări de până la 250 mii lei, cu 10% contribuție proprie. Beneficiari sunt întreprinderile mici și mijlocii cu o vechime de minimum 1 an, care desfășoară activități de comercializare a produselor și serviciilor de piață. Bugetul total, pe 2017-2020, este de aproape 200 de milioane de lei.

Prin Programul de dezvoltare a activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, firmele eligibile vor primi un ajutor financiar nerambursabil de maximum 90% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile efectuate (fără TVA), dar nu mai mult de 250.000 lei pentru fiecare beneficiar. La final, beneficiarul va trebui să suporte restul de minimum 10% din valoarea investiției eligibile, plus întreaga TVA (deductibilă pentru firmele cu cod de TVA). Partea de ajutor nerambursabil, de maximum 250.000 de lei, va fi decontată de stat după ce antreprenorul efectuează cheltuielile din resursele sale, într-o singură tranşă pentru toate activităţile pentru care s-a făcut dovada achitării integrale a acestora.

Printre condițiile pe care societățile comerciale aplicante trebuie să le îndeplinească pentru a primi acești bani se numără:
– au cel puţin 1 an calendaristic de la înfiinţare la data deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii şi codul CAEN pentru care solicită finanţare este autorizat conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în registrul comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare, cu cel puţin 3 luni anterior datei deschiderii aplicaţiei electronice de înscriere a planului de investiţii;
– au capital social integral privat;
– nu au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în ultimii 3 ani şi nu au asociaţi sau acţionari care deţin sau au deţinut calitatea de  asociaţi/acţionari ai altor societăţi  care au beneficiat de alocaţie financiară nerambursabilă în cadrul Programului în ultimii 3 ani (2014, 2015, 2016). Asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot beneficia de AFN în cadrul prezentului program decât cu o singură societate, pentru care se verifică statutul de întreprindere unică; – nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social, cât şi pentru toate punctele de lucru; solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul;
– au obţinut cel puţin 50 puncte în urma completării on-line a planului de investiţii, conform modelului şi criteriilor prevăzute în anexa nr. 3 la prezenta procedură.
Pentru acest an, reprezentanții Ministerului pentru Mediul de Afaceri estimează un număr de minim 200 de beneficiari, minim 400 de noi locuri de muncă și menținerea a 600 de locuri de muncă existente la 31.12.2016. În vederea înscrierii în cadrul Programului, operatorii economici vor completa și transmite online planul de investiții începând cu 16.08.2017, ora 10.00, timp de 10 zile lucrătoare de la demararea înscrierii în Program, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, respectiv 29.08.2017, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.   
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu