miercuri, aprilie 24, 2024
AcasăSocietate85% din copiii cu autism nu sunt școlarizați

85% din copiii cu autism nu sunt școlarizați

Centrul de consiliere și asistență pentru persoanele cu tulburări de spectru autist – Focșani din cadrul DGASPC Vrancea a găzduit un eveniment din cadrul proiectului „Comunitate pregătită, copil integrat – suport pentru integrarea școlară și socială a copiilor cu tulburări din spectrul autismului”. Proiectul este implementat de Fundația Romanian Angel Appeal, în parteneriat cu State Diagnostic and Counselling Center din Islanda și cu Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului din București sector 4 și din 9 județe ale țării (Bacău, Botoșani, Brăila, Neamț, Prahova, Suceava, Tulcea, Vaslui, Vrancea).

Pentru cele 10 județe incluse în proiect, date din anul școlar 2012 – 2013 arată că, din totalul de 485 copii cu autism cu vârsta școlară înregistrați în cele 10 Centre TSA din cadrul DGASPC, 412 copii (adică 85% dintre copiii înregistrați) nu erau încadrați în nici o formă de învățământ.

„Cauzele școlarizării scăzute a copiilor cu autism sunt multiple, așa cum indică diferite studii (Gallup si D&D Research, 2011 – „Atitudinea pubicului față de autism”; Mareș G. și Toth A., 2015 – Studiu privind discriminarea copiilor și tinerilor cu autism, în special a celor de etnie romă în mediu școlar, comunitate și pe piața muncii, Toth A., 2016 – “Raport privind integrarea în școală a copiilor cu TSA”, Institutul de Științe ale Educației și UNICEF, 2009 – „Situația copiilor cu cerințe educative speciale incluși în învățământul de masă”). Acestea constau atât în slaba pregătire a copiilor pentru întâlnirea cu mediul școlar – căci România are o infrastructură de intervenții specializate aflată mult sub nevoi și cerere –, dar și în nivelul scăzut de pregătire a mediului școlar privind integrarea elevilor cu autism. Aceste studii arată, de asemenea, lipsa unui curriculum adaptat și dotarea necorespunzătoare a școlilor, lipsa spațiilor adaptate nevoilor copiilor cu autism, insuficiente resurse umane alocate acestor copii și lipsa de pregătire specializată pentru cele deja existente, atitudini disciminatorii din partea cadrelor didactice și a părinților copiilor tipici. Proiectul „Comunitate pregătită, copil integrat – suport pentru integrarea școlară și socială a copiilor cu tulburări din spectrul autismului” a demarat la 1 aprilie 2015, are o durată de implementare de 13 luni și este finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România”, se arată într-un comunicat al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

85% din copiii cu autism nu sunt școlarizați

Centrul de consiliere și asistență pentru persoanele cu tulburări de spectru autist – Focșani din cadrul DGASPC Vrancea a găzduit un eveniment din cadrul proiectului „Comunitate pregătită, copil integrat – suport pentru integrarea școlară și socială a copiilor cu tulburări din spectrul autismului”. Proiectul este implementat de Fundația Romanian Angel Appeal, în parteneriat cu State Diagnostic and Counselling Center din Islanda și cu Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului din București sector 4 și din 9 județe ale țării (Bacău, Botoșani, Brăila, Neamț, Prahova, Suceava, Tulcea, Vaslui, Vrancea).

Pentru cele 10 județe incluse în proiect, date din anul școlar 2012 – 2013 arată că, din totalul de 485 copii cu autism cu vârsta școlară înregistrați în cele 10 Centre TSA din cadrul DGASPC, 412 copii (adică 85% dintre copiii înregistrați) nu erau încadrați în nici o formă de învățământ.

„Cauzele școlarizării scăzute a copiilor cu autism sunt multiple, așa cum indică diferite studii (Gallup si D&D Research, 2011 – „Atitudinea pubicului față de autism”; Mareș G. și Toth A., 2015 – Studiu privind discriminarea copiilor și tinerilor cu autism, în special a celor de etnie romă în mediu școlar, comunitate și pe piața muncii, Toth A., 2016 – “Raport privind integrarea în școală a copiilor cu TSA”, Institutul de Științe ale Educației și UNICEF, 2009 – „Situația copiilor cu cerințe educative speciale incluși în învățământul de masă”). Acestea constau atât în slaba pregătire a copiilor pentru întâlnirea cu mediul școlar – căci România are o infrastructură de intervenții specializate aflată mult sub nevoi și cerere –, dar și în nivelul scăzut de pregătire a mediului școlar privind integrarea elevilor cu autism. Aceste studii arată, de asemenea, lipsa unui curriculum adaptat și dotarea necorespunzătoare a școlilor, lipsa spațiilor adaptate nevoilor copiilor cu autism, insuficiente resurse umane alocate acestor copii și lipsa de pregătire specializată pentru cele deja existente, atitudini disciminatorii din partea cadrelor didactice și a părinților copiilor tipici. Proiectul „Comunitate pregătită, copil integrat – suport pentru integrarea școlară și socială a copiilor cu tulburări din spectrul autismului” a demarat la 1 aprilie 2015, are o durată de implementare de 13 luni și este finanțat prin granturile SEE 2009 – 2014, în cadrul Fondului ONG în România”, se arată într-un comunicat al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu