duminică, aprilie 28, 2024
AcasăSocietateVariantă de pandemie: teza ar putea fi înlocuită cu o evaluare care...

Variantă de pandemie: teza ar putea fi înlocuită cu o evaluare care să fie notată normal

Pandemia a provocat numeroase probleme (și) în sistemul de învățământ. Cursurile online nu sunt apreciate de toată lumea și nu sunt echivalente cu o oră la școală, față în față. Cu toate acestea, cadrele didactice și elevii trebuie să se adapteze, cel puțin până când valul pandemiei va merge spre scădere. O problemă ridicată de profesori și elevi deopotrivă este susținerea tezelor în sistemul online. Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării susțin că o variantă de lucru privind susținerea tezelor în acest an școlar este înlocuirea tezei cu o evaluare, dar care să nu aibă aceeași pondere. “Problema se pune acolo unde copiii sunt în scenariul roşu. Noi, într-adevăr, ne-am gândit să organizăm webinare în care să accentuăm pe tipuri de evaluare, adică profesorii să înveţe de la cei mai experimentaţi cum ar putea să evalueze în mediul online. De aceea, varianta este ori să mergem în continuare pe evaluare sumativă, pe teză, prima variantă, iar doi, să înlocuim teza, pentru că nu putem aplica în mod discriminatoriu – ori dă toată lumea teză, ori nu dă nimeni”, a explicat, într-o conferință de presă, Luminița Barcari, secretar de stat în Ministerul Educației.
Reprezentantul ministerului a precizat că, dacă se va opta pentru cea de a doua variantă, atunci evaluarea respectivă va fi notată normal, nu va avea o pondere de 25% din medie, așa cum este la teză. “Deci ori să înlocuim acest tip de evaluare scrisă, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu evaluare sumativă, dar care să fie notată, normal, nu să aibă ponderea pe care o are teza în mod normal, 25% din medie. Bineînţeles, există şi varianta eliminării tezei (…). Acesta sunt variantele şi în funcţie de cei care ne vor răspunde sau de modalitatea prin care noi considerăm că ar putea fi făcută evaluarea, vom lua o decizie şi vă spun că nu este o decizie simplă, că până la urmă elevul trebuie să fie evaluat, dar în acelaşi timp trebuie să aibă şanse egale la o evaluare corectă şi obiectivă”, a mai spus secretarul de stat în Ministerul Educației.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Variantă de pandemie: teza ar putea fi înlocuită cu o evaluare care să fie notată normal

Pandemia a provocat numeroase probleme (și) în sistemul de învățământ. Cursurile online nu sunt apreciate de toată lumea și nu sunt echivalente cu o oră la școală, față în față. Cu toate acestea, cadrele didactice și elevii trebuie să se adapteze, cel puțin până când valul pandemiei va merge spre scădere. O problemă ridicată de profesori și elevi deopotrivă este susținerea tezelor în sistemul online. Reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării susțin că o variantă de lucru privind susținerea tezelor în acest an școlar este înlocuirea tezei cu o evaluare, dar care să nu aibă aceeași pondere. “Problema se pune acolo unde copiii sunt în scenariul roşu. Noi, într-adevăr, ne-am gândit să organizăm webinare în care să accentuăm pe tipuri de evaluare, adică profesorii să înveţe de la cei mai experimentaţi cum ar putea să evalueze în mediul online. De aceea, varianta este ori să mergem în continuare pe evaluare sumativă, pe teză, prima variantă, iar doi, să înlocuim teza, pentru că nu putem aplica în mod discriminatoriu – ori dă toată lumea teză, ori nu dă nimeni”, a explicat, într-o conferință de presă, Luminița Barcari, secretar de stat în Ministerul Educației.
Reprezentantul ministerului a precizat că, dacă se va opta pentru cea de a doua variantă, atunci evaluarea respectivă va fi notată normal, nu va avea o pondere de 25% din medie, așa cum este la teză. “Deci ori să înlocuim acest tip de evaluare scrisă, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar cu evaluare sumativă, dar care să fie notată, normal, nu să aibă ponderea pe care o are teza în mod normal, 25% din medie. Bineînţeles, există şi varianta eliminării tezei (…). Acesta sunt variantele şi în funcţie de cei care ne vor răspunde sau de modalitatea prin care noi considerăm că ar putea fi făcută evaluarea, vom lua o decizie şi vă spun că nu este o decizie simplă, că până la urmă elevul trebuie să fie evaluat, dar în acelaşi timp trebuie să aibă şanse egale la o evaluare corectă şi obiectivă”, a mai spus secretarul de stat în Ministerul Educației.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu