joi, mai 2, 2024
AcasăStiri InterneUn profesor reclamă aberațiile unei birocrații de neînțeles din învățământul românesc

Un profesor reclamă aberațiile unei birocrații de neînțeles din învățământul românesc

Învățământul este îngropat în birocrație, norme și reglementări fără logică, risipă de bani publici, blocaj instituțional și altele asemenea, ca toate sectoarele societății românești post-decembriste. Parlamentari, miniștri, politicieni de toate rangurile, șefi de instituții etc vorbesc zi de zi, cu o mină afectată, de modernizarea și dezvoltarea sistemului de educație. Toate la televizor sau pe hârtie. Pentru că în practică, în realitatea nefardată, învățământul românesc e anchilozat și scârțâie din toate încheieturile. Metodologia bate logica iar procedura e costisitoare dar are balta pește (adică bugetul național). 
”Mâine (n.r. – azi) se vor afișa rezultatele de la sesiunea de toamnă a bacalaureatului, deci astăzi este despre „metodologii” și „proceduri”:
În fiecare școală în care sunt candidați se organizează examenul de competențe … digitale, de comunicare în limba română și într-o limbă de circulație internațională, indiferent dacă este UN SINGUR candidat (cazul CN Unirea) și acela din promoția 1990. Comisia are în componența minimală un președinte, o persoană de contact, un membru, 4 profesori asistenți și 6 profesori evaluatori, o persoană responsabilă cu supravegherea video și cel puțin 4 încăperi dotate cu camere de înregistrare, adică sala în care se multiplică subiectele, sala în care se primesc lucrările, sala de bagaje și sala de examen.
Făcând mențiunea că, pentru a putea lua bac-ul, singura condiție este să te prezinți (nu contează nicăieri rezultatele), sunt bucuros să vă anunț că la CN Unirea lucrurile s-au desfășurat întocmai ca în proceduri (adică s-au primit parole, s-a întrunit comisia, s-au multiplicat subiecte, s-au dat declarații că nu avem rude în examen, toate acestea ÎN FIECARE ZI de examen).
Există, însă, o încălcare a metodologiei și îmi fac aici „mea culpa”: n-au rămas în sală ultimii trei candidați (așa cum ar fi trebuit!), pentru că nu ne-am gândit să facem rost de încă doi candidați să-l însoțească pe celălalt…
Asta a fost, pe scurt, povestea unui examen FĂRĂ EGAL, pentru că unicul candidat a fost ABSENT!”, a scris pe pagina sa de Facebook, cu evidentă ironie, profesorul Cornel Noană, directorul Colegiului Național Unirea din Focșani.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Un profesor reclamă aberațiile unei birocrații de neînțeles din învățământul românesc

Învățământul este îngropat în birocrație, norme și reglementări fără logică, risipă de bani publici, blocaj instituțional și altele asemenea, ca toate sectoarele societății românești post-decembriste. Parlamentari, miniștri, politicieni de toate rangurile, șefi de instituții etc vorbesc zi de zi, cu o mină afectată, de modernizarea și dezvoltarea sistemului de educație. Toate la televizor sau pe hârtie. Pentru că în practică, în realitatea nefardată, învățământul românesc e anchilozat și scârțâie din toate încheieturile. Metodologia bate logica iar procedura e costisitoare dar are balta pește (adică bugetul național). 
”Mâine (n.r. – azi) se vor afișa rezultatele de la sesiunea de toamnă a bacalaureatului, deci astăzi este despre „metodologii” și „proceduri”:
În fiecare școală în care sunt candidați se organizează examenul de competențe … digitale, de comunicare în limba română și într-o limbă de circulație internațională, indiferent dacă este UN SINGUR candidat (cazul CN Unirea) și acela din promoția 1990. Comisia are în componența minimală un președinte, o persoană de contact, un membru, 4 profesori asistenți și 6 profesori evaluatori, o persoană responsabilă cu supravegherea video și cel puțin 4 încăperi dotate cu camere de înregistrare, adică sala în care se multiplică subiectele, sala în care se primesc lucrările, sala de bagaje și sala de examen.
Făcând mențiunea că, pentru a putea lua bac-ul, singura condiție este să te prezinți (nu contează nicăieri rezultatele), sunt bucuros să vă anunț că la CN Unirea lucrurile s-au desfășurat întocmai ca în proceduri (adică s-au primit parole, s-a întrunit comisia, s-au multiplicat subiecte, s-au dat declarații că nu avem rude în examen, toate acestea ÎN FIECARE ZI de examen).
Există, însă, o încălcare a metodologiei și îmi fac aici „mea culpa”: n-au rămas în sală ultimii trei candidați (așa cum ar fi trebuit!), pentru că nu ne-am gândit să facem rost de încă doi candidați să-l însoțească pe celălalt…
Asta a fost, pe scurt, povestea unui examen FĂRĂ EGAL, pentru că unicul candidat a fost ABSENT!”, a scris pe pagina sa de Facebook, cu evidentă ironie, profesorul Cornel Noană, directorul Colegiului Național Unirea din Focșani.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu