vineri, aprilie 26, 2024
AcasăStiri InterneTentative de fraudă online și pe platforma de anunțuri OLX

Tentative de fraudă online și pe platforma de anunțuri OLX

Cea mai mare platformă de anunţuri la nivel naţional, OLX, a transmis un comunicat de presă prin care avertizează utilizatorii cu privire la tentativele de fraudă online. Compania susține că, până acum, 60% dintre fraudele care au loc pe platformele de tip marketplace sunt raportate către bănci, 30% sunt raportate către platforma online, iar aproximativ 10% rămân neraportate. Cele mai recente date colectate intern de OLX arată că, numai în ultimele două luni, cele mai vulnerabile categorii de produse, ca număr de utilizatori, au fost: modă (33%), electronice (30%), casă şi grădină (14%), mama şi copilul (10%), sport (7%) şi 6% (piese auto). Cât priveşte distribuţia în funcţie de localizare, majoritatea victimelor fraudelor cibernetice provin din mediul urban (80%), inclusiv din Bucureşti (25%).

Majoritatea tentativelor de tip „phishing” ajung la consumator prin intermediul social media, e-mail-ului, dar pot veni şi prin mesaje text, mesaje directe sau chiar apeluri telefonice („vishing”), atacatorul pretizând că este interestat de achiziţionarea produsului. Textul mesajului va fi conceput într-o manieră în care atacatorii vor încearca să obţină date cu caracter sensibil, să îi facă pe consumatori să deschidă un site web sau poate un fişier care conţine malware. Pentru a veni în ajutorul consumatorilor, OLX a implementat o funcţie prin care aceştia au posibilitatea să verifice în timp real un link şi să evite un posibil furt de date pe: https://siguranta.olx.ro/. (sursa: OLX România)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Tentative de fraudă online și pe platforma de anunțuri OLX

Cea mai mare platformă de anunţuri la nivel naţional, OLX, a transmis un comunicat de presă prin care avertizează utilizatorii cu privire la tentativele de fraudă online. Compania susține că, până acum, 60% dintre fraudele care au loc pe platformele de tip marketplace sunt raportate către bănci, 30% sunt raportate către platforma online, iar aproximativ 10% rămân neraportate. Cele mai recente date colectate intern de OLX arată că, numai în ultimele două luni, cele mai vulnerabile categorii de produse, ca număr de utilizatori, au fost: modă (33%), electronice (30%), casă şi grădină (14%), mama şi copilul (10%), sport (7%) şi 6% (piese auto). Cât priveşte distribuţia în funcţie de localizare, majoritatea victimelor fraudelor cibernetice provin din mediul urban (80%), inclusiv din Bucureşti (25%).

Majoritatea tentativelor de tip „phishing” ajung la consumator prin intermediul social media, e-mail-ului, dar pot veni şi prin mesaje text, mesaje directe sau chiar apeluri telefonice („vishing”), atacatorul pretizând că este interestat de achiziţionarea produsului. Textul mesajului va fi conceput într-o manieră în care atacatorii vor încearca să obţină date cu caracter sensibil, să îi facă pe consumatori să deschidă un site web sau poate un fişier care conţine malware. Pentru a veni în ajutorul consumatorilor, OLX a implementat o funcţie prin care aceştia au posibilitatea să verifice în timp real un link şi să evite un posibil furt de date pe: https://siguranta.olx.ro/. (sursa: OLX România)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu