vineri, martie 29, 2024
AcasăStiri InterneTentative de fraudă bancară cu email-uri false ce folosesc identitatea BCR

Tentative de fraudă bancară cu email-uri false ce folosesc identitatea BCR

Campania de e-mail-uri tip tentativă de fraudă continuă să vizeze utilizatorii din România ai serviciilor bancare. Astăzi vă prezentăm o mostră de astfel de mesaj electronic trimis de atacatori, care se folosește de elemente corespondente identității vizuale a BCR. Așa cum se poate observa din imagine, la o primă verificare a sursei mesajului (adresa reală care a expediat mesajul) observăm că ea nu vine de pe domeniul official bcr.ro, ci de pe un domeniu ciudat (uudi[.]com). Acesta ar trebui să fie primul indiciu clar că este vorba despre o capcană.
Pasul următor este reprezentat de analiza textului și a plauzibilității ca scenariul prezentat în acel mesaj să fie real. În primul rând, textul în limba română este unul imprecis, cu greșeli gramaticale și de exprimare, semn că ar fi fost tradus din altă limbă cu un instrument automatizat. Instrucțiunea ‘identificați-vă cu informațiile dvs bancare’ este chiar amuzantă în limba română. Atacatorii trimit astfel de mesaje către un număr cât mai mare de utilizatori, despre care nu știu dacă sunt sau nu clienții băncii a cărei imagine este folosită în atac. Sub pretextul necesității verificării datelor de autentificare la serviciul de internet banking, aceștia încearcă să păcălească potențialele victime să-și introducă datele bancare pe pagini de phishing controlate de ei, pentru ca apoi să ceară și codul suplimentar de autentificare, astfel obținând acces total la contul de internet banking.
-Evitați accesarea link-urilor provenite din surse necunoscute sau din mesaje pe care le considerați suspecte și în special furnizarea de date personale, financiare sau de autentificare la cerere, prin astfel de e-mail-uri.
-Rețineți că o bancă nu vă va cere validarea unor informații sensibile via e-mail!
-Fiți atenți la notificările referitoare la sume extrase din contul dvs. și nu validați tranzacții pe care nu le recunoașteți.
-Dacă ați căzut victimă unei astfel de tentative frauduloase este important să anunțați cât mai repede banca despre problemă, pentru a bloca instrumentele de plată compromise și a încerca stoparea eventualelor tranzacții ilicite. (Directoratul Național de Securitate Cibernetică)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Tentative de fraudă bancară cu email-uri false ce folosesc identitatea BCR

Campania de e-mail-uri tip tentativă de fraudă continuă să vizeze utilizatorii din România ai serviciilor bancare. Astăzi vă prezentăm o mostră de astfel de mesaj electronic trimis de atacatori, care se folosește de elemente corespondente identității vizuale a BCR. Așa cum se poate observa din imagine, la o primă verificare a sursei mesajului (adresa reală care a expediat mesajul) observăm că ea nu vine de pe domeniul official bcr.ro, ci de pe un domeniu ciudat (uudi[.]com). Acesta ar trebui să fie primul indiciu clar că este vorba despre o capcană.
Pasul următor este reprezentat de analiza textului și a plauzibilității ca scenariul prezentat în acel mesaj să fie real. În primul rând, textul în limba română este unul imprecis, cu greșeli gramaticale și de exprimare, semn că ar fi fost tradus din altă limbă cu un instrument automatizat. Instrucțiunea ‘identificați-vă cu informațiile dvs bancare’ este chiar amuzantă în limba română. Atacatorii trimit astfel de mesaje către un număr cât mai mare de utilizatori, despre care nu știu dacă sunt sau nu clienții băncii a cărei imagine este folosită în atac. Sub pretextul necesității verificării datelor de autentificare la serviciul de internet banking, aceștia încearcă să păcălească potențialele victime să-și introducă datele bancare pe pagini de phishing controlate de ei, pentru ca apoi să ceară și codul suplimentar de autentificare, astfel obținând acces total la contul de internet banking.
-Evitați accesarea link-urilor provenite din surse necunoscute sau din mesaje pe care le considerați suspecte și în special furnizarea de date personale, financiare sau de autentificare la cerere, prin astfel de e-mail-uri.
-Rețineți că o bancă nu vă va cere validarea unor informații sensibile via e-mail!
-Fiți atenți la notificările referitoare la sume extrase din contul dvs. și nu validați tranzacții pe care nu le recunoașteți.
-Dacă ați căzut victimă unei astfel de tentative frauduloase este important să anunțați cât mai repede banca despre problemă, pentru a bloca instrumentele de plată compromise și a încerca stoparea eventualelor tranzacții ilicite. (Directoratul Național de Securitate Cibernetică)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu