duminică, aprilie 28, 2024
AcasăActualitateStadiul lucrărilor la podul suspendat de la Brăila: poate fi deschis pe...

Stadiul lucrărilor la podul suspendat de la Brăila: poate fi deschis pe 20 decembrie, doar cu o mobilizare mult mai bună a antreprenorilor și cu vreme favorabilă

Am făcut o nouă vizită de lucru la șantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, pentru a verifica evoluția lucrărilor din ultima perioadă. Vă reamintesc faptul că, în urma ultimei vizite de la sfârșitul lunii septembrie, antreprenorul principal ne-a comunicat un grafic detaliat pe zile până la sfârșitul anului, care cuprinde necesarul și mobilizarea de resurse necesare pentru a fi dat în trafic podul, inclusiv prima etapă a drumurilor de legătură, atât pe zona județului Brăila, cât și pe zona județului Tulcea.
Cu această ocazie, chiar dacă lucrurile s-au îmbunătățit față de ultima vizită, iar mobilizarea în șantier este mai bună, am constatat faptul că nu în toate punctele critice lucrările au avansat în așa fel încât să putem spune că vom putea circula pe acest pod și drumurile de legătură aferente în luna decembrie, așa cum a promis asocierea de antreprenori. Acest lucru rămâne în continuare realizabil, dar cu o mobilizare mult, mult mai bună a asocierii de antreprenori, precum și cu vreme favorabilă până în luna decembrie.
Așa cum am solicitat încă de la începutul lunii octombrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are reprezentați și responsabili de proiect permanent în șantier, astfel încât să sprijinim antreprenorul cât mai mult posibil. Vă prezint mai jos principalele lucrări în curs aferente podului și primei etape a drumurilor de legătură:
Km 1+759 – km 1+900: se așterne stratul superior de fundație (piatră spartă);
Km 2+200 – km 2+350, km 2+540 – km 2+960 și km 6+700 – km 7+030: se aplică emulsia de legătură cu strat de asfalt AB 31,5;
Pod km 2+409: se cofrează placa de suprabetonare, după ce au fost montate predalele;
Km 2+880 Centru de Întreținere și Coordonare: se lucrează la finisajele interioare și exterioare aferente clădirii principale, compartimentările atelierului metalic și instalații, depozit cofrare și armare pereți beton, canalizare menajeră și alimentare cu apă;
-Km 3+000 – km 4+500: se montează căminele ITS;
Pod km 3+222: se armează placa de suprabetonare și continuă montarea prefabricatelor tip Macafferri;
Km 4+500: la acest giratoriu, se montează bordurile și pavelele aferente;
Pe viaductul dinspre Brăila, a început realizarea hidroizolației peste placa de suprabetonare;
La blocul de ancoraj dinspre Brăila, se armează și cofrează placa de suprabetonare;
La turnul dinspre Tulcea, se armează și cofrează cuzineții laterali;
La blocul de ancoraj dinspre Tulcea, se armează și cofrează suprabetonarea camerelor de tragere;
Pe viaductul dinspre Tulcea, se montează lisele de parapet;
Km 7+030 – km 7+640: se așterne primul strat de asfalt AB 31,5;
Pod km 7+814: se montează lisele de parapet și se betonează grinda de parapet;
La sensul giratoriu dinspre Tulcea, se așterne stratul inferior de fundație (balast);
Km 0+000 – km 4+365: s-au executat săpăturile la 6/10 bazine de retenție;
La drumul de legătură cu DN22 (Măcin), se execută așternerea stratului superior de fundație (piatră spartă), săpătura și betonarea șanțului de preluare a apelor pluviale și umplutura corp rambleu;
La cele 3 poduri aferente drumului de legătură cu DN22 (Măcin), se execută:
● pod km 2+534: se armează placa de suprabetonare și se montează prefabricatele de tip Macafferri
● pod 3+230: se montează predalele
● pod 3+507: se montează schelele și eșafodajele la culee și pile
La intersecția cu DN22 (Măcin), se execută umplutura corp rambleu.
La vizita de lucru pe acest șantier, am fost însoțit de noul director al Direcției Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, domnul Mihai-Felician Cerneștean, precum și de responsabilii de proiect, alături de care am parcurs și verificat fiecare zonă a șantierului în parte. (Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Stadiul lucrărilor la podul suspendat de la Brăila: poate fi deschis pe 20 decembrie, doar cu o mobilizare mult mai bună a antreprenorilor și cu vreme favorabilă

Am făcut o nouă vizită de lucru la șantierul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, pentru a verifica evoluția lucrărilor din ultima perioadă. Vă reamintesc faptul că, în urma ultimei vizite de la sfârșitul lunii septembrie, antreprenorul principal ne-a comunicat un grafic detaliat pe zile până la sfârșitul anului, care cuprinde necesarul și mobilizarea de resurse necesare pentru a fi dat în trafic podul, inclusiv prima etapă a drumurilor de legătură, atât pe zona județului Brăila, cât și pe zona județului Tulcea.
Cu această ocazie, chiar dacă lucrurile s-au îmbunătățit față de ultima vizită, iar mobilizarea în șantier este mai bună, am constatat faptul că nu în toate punctele critice lucrările au avansat în așa fel încât să putem spune că vom putea circula pe acest pod și drumurile de legătură aferente în luna decembrie, așa cum a promis asocierea de antreprenori. Acest lucru rămâne în continuare realizabil, dar cu o mobilizare mult, mult mai bună a asocierii de antreprenori, precum și cu vreme favorabilă până în luna decembrie.
Așa cum am solicitat încă de la începutul lunii octombrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are reprezentați și responsabili de proiect permanent în șantier, astfel încât să sprijinim antreprenorul cât mai mult posibil. Vă prezint mai jos principalele lucrări în curs aferente podului și primei etape a drumurilor de legătură:
Km 1+759 – km 1+900: se așterne stratul superior de fundație (piatră spartă);
Km 2+200 – km 2+350, km 2+540 – km 2+960 și km 6+700 – km 7+030: se aplică emulsia de legătură cu strat de asfalt AB 31,5;
Pod km 2+409: se cofrează placa de suprabetonare, după ce au fost montate predalele;
Km 2+880 Centru de Întreținere și Coordonare: se lucrează la finisajele interioare și exterioare aferente clădirii principale, compartimentările atelierului metalic și instalații, depozit cofrare și armare pereți beton, canalizare menajeră și alimentare cu apă;
-Km 3+000 – km 4+500: se montează căminele ITS;
Pod km 3+222: se armează placa de suprabetonare și continuă montarea prefabricatelor tip Macafferri;
Km 4+500: la acest giratoriu, se montează bordurile și pavelele aferente;
Pe viaductul dinspre Brăila, a început realizarea hidroizolației peste placa de suprabetonare;
La blocul de ancoraj dinspre Brăila, se armează și cofrează placa de suprabetonare;
La turnul dinspre Tulcea, se armează și cofrează cuzineții laterali;
La blocul de ancoraj dinspre Tulcea, se armează și cofrează suprabetonarea camerelor de tragere;
Pe viaductul dinspre Tulcea, se montează lisele de parapet;
Km 7+030 – km 7+640: se așterne primul strat de asfalt AB 31,5;
Pod km 7+814: se montează lisele de parapet și se betonează grinda de parapet;
La sensul giratoriu dinspre Tulcea, se așterne stratul inferior de fundație (balast);
Km 0+000 – km 4+365: s-au executat săpăturile la 6/10 bazine de retenție;
La drumul de legătură cu DN22 (Măcin), se execută așternerea stratului superior de fundație (piatră spartă), săpătura și betonarea șanțului de preluare a apelor pluviale și umplutura corp rambleu;
La cele 3 poduri aferente drumului de legătură cu DN22 (Măcin), se execută:
● pod km 2+534: se armează placa de suprabetonare și se montează prefabricatele de tip Macafferri
● pod 3+230: se montează predalele
● pod 3+507: se montează schelele și eșafodajele la culee și pile
La intersecția cu DN22 (Măcin), se execută umplutura corp rambleu.
La vizita de lucru pe acest șantier, am fost însoțit de noul director al Direcției Implementare Proiecte din cadrul CNAIR, domnul Mihai-Felician Cerneștean, precum și de responsabilii de proiect, alături de care am parcurs și verificat fiecare zonă a șantierului în parte. (Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu