joi, aprilie 25, 2024
AcasăSocietateSituația vaccinărilor, în dezbatere publică

Situația vaccinărilor, în dezbatere publică

Ministerul Sănătății aduce în dezbatere publică un proiect de hotărâre de guvern care să reglementaze foarte clar problema vaccinării. Conform proiectului, toţi furnizorii de servicii medicale care se ocupă cu vaccinarea, indiferent dacă sunt din sistemul public sau privat şi indiferent de casa de asigurări de sănătate cu care au încheiat contract, sunt obligaţi să se înregistreze ca furnizori de servicii medicale de vaccinare în Registrul Electronic Naţional de Vaccinări (RENV). Astfel, cei care oferă servicii de vaccinare au obligaţia de a introduce datele solicitate în RENV, în termen de maxim 7 zile de la data administrării, dar nu mai târziu de ultima zi calendaristică a lunii, pentru toate persoanele vaccinate. ”La prima înregistrare în RENV a unui copil, se vor introduce şi vaccinările efectuate anterior, indiferent dacă acest copil a fost vaccinat de utilizatorul respectiv sau de către un alt medic vaccinator, în baza adeverinţei de vaccinare. Toţi furnizorii de servicii medicale din Romania, cu excepţia medicilor din maternităţi, au obligativitatea de a elibera dovadă de vaccinare cuprinzând datele aferente fiecărei vaccinări efectuate”, se menționează în proiect.
Registrul Electronic Național de Vaccinări se află în proprietatea şi în administrarea Institutului Naţional de Sănătate Publică, prin Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile. Nerespectarea de către furnizorii de servicii medicale care prestează servicii de vaccinare a obligaţiilor prevăzute constituie contravenţii şi se sancţionează cu avertisment la prima constatare, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei la a doua constatare, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei la a treia şi următoarele constatări.
Potrivit proiectului Ministerului Sănătății, orice secţie de neonatologie/ maternitate are următoarele obligaţii/ responsabilităţi: solicitarea la înfiinţare prin intermediul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti a datelor de acces în RENV şi actualizarea datelor înscrise în rubrica ‘Contul meu’ de fiecare dată când apar modificări, desemnarea unei persoane responsabile cu introducerea datelor în RENV, precum şi a unui înlocuitor, introducerea datelor în RENV, folosindu-se datele de acces unice ale maternităţii respective, prin completarea tuturor variabilelor obligatorii solicitate de sistem în fişa copilului, respectiv vaccinările, în maxim 7 zile de la efectuare, dar cel mai târziu în ultima zi a lunii calendaristice. În cazul în care copilul este transferat în altă maternitate, aceasta va completa datele despre vaccinări doar în carnetul de vaccinări care va fi pus la dispoziţia aparţinătorilor pentru prezentarea la medicul de familie al copilului şi completarea datelor în RENV, se menţionează în document.
Proiectul supus dezbaterii publice prevede responsăbilități și pentru medicii de familie vaccinatori: actualizarea listei proprii din RENV în funcţie de mişcarea asiguraţilor din lista proprie aflată în evidenţa Casei de Asigurări de Sănătate, verificarea corectitudinii datelor afişate referitoare la recepţia vaccinurilor operate în RENV de către Direcţiile de Sănătate Publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti şi confirmarea acestora, completarea lunară a formularului de utilizare a vaccinurilor, întocmirea necesarului de vaccin în format electronic şi transmiterea către Direcţiile de Sănătate Publică. De asemenea, medicul de familie întocmeşte rapoarte necesare evaluării activităţii proprii şi analizează cauzele nevaccinării, realizează catagrafia persoanelor eligibile la vaccinare în format electronic şi o transmite DSP-urilor, realizează catagrafia persoanelor eligibile la vaccinare, datele privind administrarea vaccinurilor, rapoartele lunare, repartiţia lunară a vaccinului, stocurile se vor transmite atât prin intermediul RENV-ului, cât şi în formatul oficial stabilit.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Situația vaccinărilor, în dezbatere publică

Ministerul Sănătății aduce în dezbatere publică un proiect de hotărâre de guvern care să reglementaze foarte clar problema vaccinării. Conform proiectului, toţi furnizorii de servicii medicale care se ocupă cu vaccinarea, indiferent dacă sunt din sistemul public sau privat şi indiferent de casa de asigurări de sănătate cu care au încheiat contract, sunt obligaţi să se înregistreze ca furnizori de servicii medicale de vaccinare în Registrul Electronic Naţional de Vaccinări (RENV). Astfel, cei care oferă servicii de vaccinare au obligaţia de a introduce datele solicitate în RENV, în termen de maxim 7 zile de la data administrării, dar nu mai târziu de ultima zi calendaristică a lunii, pentru toate persoanele vaccinate. ”La prima înregistrare în RENV a unui copil, se vor introduce şi vaccinările efectuate anterior, indiferent dacă acest copil a fost vaccinat de utilizatorul respectiv sau de către un alt medic vaccinator, în baza adeverinţei de vaccinare. Toţi furnizorii de servicii medicale din Romania, cu excepţia medicilor din maternităţi, au obligativitatea de a elibera dovadă de vaccinare cuprinzând datele aferente fiecărei vaccinări efectuate”, se menționează în proiect.
Registrul Electronic Național de Vaccinări se află în proprietatea şi în administrarea Institutului Naţional de Sănătate Publică, prin Centrul Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile. Nerespectarea de către furnizorii de servicii medicale care prestează servicii de vaccinare a obligaţiilor prevăzute constituie contravenţii şi se sancţionează cu avertisment la prima constatare, cu amendă de la 500 lei la 1.000 lei la a doua constatare, cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei la a treia şi următoarele constatări.
Potrivit proiectului Ministerului Sănătății, orice secţie de neonatologie/ maternitate are următoarele obligaţii/ responsabilităţi: solicitarea la înfiinţare prin intermediul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti a datelor de acces în RENV şi actualizarea datelor înscrise în rubrica ‘Contul meu’ de fiecare dată când apar modificări, desemnarea unei persoane responsabile cu introducerea datelor în RENV, precum şi a unui înlocuitor, introducerea datelor în RENV, folosindu-se datele de acces unice ale maternităţii respective, prin completarea tuturor variabilelor obligatorii solicitate de sistem în fişa copilului, respectiv vaccinările, în maxim 7 zile de la efectuare, dar cel mai târziu în ultima zi a lunii calendaristice. În cazul în care copilul este transferat în altă maternitate, aceasta va completa datele despre vaccinări doar în carnetul de vaccinări care va fi pus la dispoziţia aparţinătorilor pentru prezentarea la medicul de familie al copilului şi completarea datelor în RENV, se menţionează în document.
Proiectul supus dezbaterii publice prevede responsăbilități și pentru medicii de familie vaccinatori: actualizarea listei proprii din RENV în funcţie de mişcarea asiguraţilor din lista proprie aflată în evidenţa Casei de Asigurări de Sănătate, verificarea corectitudinii datelor afişate referitoare la recepţia vaccinurilor operate în RENV de către Direcţiile de Sănătate Publică judeţene şi a Municipiului Bucureşti şi confirmarea acestora, completarea lunară a formularului de utilizare a vaccinurilor, întocmirea necesarului de vaccin în format electronic şi transmiterea către Direcţiile de Sănătate Publică. De asemenea, medicul de familie întocmeşte rapoarte necesare evaluării activităţii proprii şi analizează cauzele nevaccinării, realizează catagrafia persoanelor eligibile la vaccinare în format electronic şi o transmite DSP-urilor, realizează catagrafia persoanelor eligibile la vaccinare, datele privind administrarea vaccinurilor, rapoartele lunare, repartiţia lunară a vaccinului, stocurile se vor transmite atât prin intermediul RENV-ului, cât şi în formatul oficial stabilit.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu