Sistemul de învățământ românesc nu le oferă nicio șansă elevilor cu deficiențe de auz. Absolvenții Școlii ”Elena Doamna” din Focșani, printre victimele sistemului

0
174

86 de elevi cu deficiențe de auz s-au înscris la examenul de Bacalaureat. Au promovat 8. La Bucuresti si la Focşani toți au fost respinși. Cauza nu e nicidecum faptul că nu ar fi capabili, ci pentru că Ministerul Educației continuă să îi sfideze.
Proba de limba română înregistrează – cum era de aşteptat – note extrem de mici. Ministerul de resort, păstorit de doamna Cati, chiar nu vrea să înțeleagă că acești elevi nu pot fi puși să dea examen scris în limba română la acelasi nivel cu un elev auzitor. Și, dacă tot nu e dispus să înțeleagă realitatea acestor tineri, măcar să accepte ca lucrările lor să fie corectate de profesori din şcolile speciale. Limbajul semnelor în care ei învață e altceva decât limba română. E revoltător cum li se rup aripile acestor tineri!
Amintiţi-vă cazul Petre Dobre, un tânăr de 25 de ani cu deficienţe de auz, care a devenit, anul trecut, primul profesor de limbajul semnelor englezeşti din Scoţia, deşi nu a reuşit să ia Bacalaureatul în România. Asta nu s-a întâmplat din vina lui, ci a sistemului, care nu le permite acestor tineri să susțină examenul în limbajul semnelor.

Liceul Tehnologic Special pentru deficienți de auz, Cluj Napoca – 13 elevi înscrişi, din care 2 admiși; Liceul Tehnologic Special Bivolărie, Suceava – 8 elevi înscrişi, din care 5 admiși; Liceul Tehnologic Special nr 3, Bucureşti – 44 elevi înscrişi, din care toți respinsi; Liceul Tehnologic Special “Beethoven”, Craiova – 10 elevi înscrişi din care unul singur admis; Centrul Şcolar pentru Educație Incluzivă “Elena Doamna”, Focșani – 11 elevi înscrişi, din care toți respinși. (Adriana Săftoiu, deputat PNL)