vineri, aprilie 26, 2024
AcasăActualitateSfaturi de la Protecția Consumatorilor pentru cei care semnează contracte cu furnizorii...

Sfaturi de la Protecția Consumatorilor pentru cei care semnează contracte cu furnizorii de energie electrică și gaze naturale

Liberalizarea pieței de energie electrică – ATENȚIE!
*Înainte de a alege un furnizor de energie electrică*
– Pentru a afla mai multe despre schimbarea furnizorului, consultați informațiile oferite de Autoritatea Națională de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) la link-ul:
Liberalizarea pieței de energie electrică – recomandări pentru clientul casnic (25.01.2021) (anre.ro)
– Alegeți cea mai bună ofertă. Comparați ofertele diverșilor furnizori în comparatorul de oferte de pe site-ul ANRE:
– Dacă primiți o ofertă de furnizare de energie, verificați să fie de la un furnizor licențiat.
– În comparatorul de tarife, simulați un consum identic cu cel din ultima factură primită de la furnizorul actual. În acest fel, puteți vedea imediat care sunt ofertele mai bune.
– Atunci când comparați două oferte, aveți grijă să nu comparați oferte promoționale, valabile pe durată limitată de timp (de ex. pentru 1-3 luni), deoarece tariful poate crește ulterior.
– Contactați furnizorul ales, solicitați o ofertă și o propunere de contract.
*Verificați contractul*
– Citiți cu atenție clauzele contractuale.
– Verificați dacă în contract sunt specificate clar toate informațiile importante, precum prețul, durata pe care este valabil prețul, durata contractului, penalități de reziliere.
Înainte de semnarea contractului, acordați o atenție deosebită următoarelor aspecte:
• prețul energiei electrice (fix sau variabil) inclus în prețul de furnizare;
• facturarea unei componente fixe stabilite în lei/zi sau lei/lună;
• perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;
• perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;
• comisioanele de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;
• termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;
• modalitățile de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;
• drepturile și obligațiile părților;
• condițiile privind reînnoirea/ prelungirea/ rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare și garanțiile solicitate, după caz.
– Refuzați contractul dacă observați clauze abuzive. Clauzele abuzive sunt acele clauze care provoacă un dezechilibru semnificativ între drepturile și obligațiile părților, în detrimentul consumatorului.
– De asemenea, fiți atenți în cazul unor posibile practici comerciale incorecte. Mai multe informații găsiți la:
– Studiați cu atenție serviciile suplimentare, cum ar fi portal online și aplicații mobile pentru a gestiona singur consumul și facturile.
– Verificați dacă la cerere se asigură service și în ce condiții.
*Aveți dreptul să vă retrageți din contract*
– Aveți dreptul să vă retrageți din contract în termen de 14 zile de la data încheierii contractului, dacă acesta a fost încheiat în afara spațiilor comerciale ale furnizorului sau prin telefon ori internet.
*Derularea contractului*
– Verificați la prima factură respectarea clauzelor contractuale.
– Nu ignorați notificările transmise de furnizorul de energie privind modificările condițiilor contractuale, în special modificarea tarifelor. Dacă aceste modificări nu respecta condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită durată de timp), sesizați ANPC sau ANRE.
*Dacă întâmpinați probleme, vă puteți adresa*:
sau
*Mai multe informații puteți găsi pe site-ul ANRE, la următoarele linkuri* :
(Paul Anghel, director general Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Sfaturi de la Protecția Consumatorilor pentru cei care semnează contracte cu furnizorii de energie electrică și gaze naturale

Liberalizarea pieței de energie electrică – ATENȚIE!
*Înainte de a alege un furnizor de energie electrică*
– Pentru a afla mai multe despre schimbarea furnizorului, consultați informațiile oferite de Autoritatea Națională de Reglementare in Domeniul Energiei (ANRE) la link-ul:
Liberalizarea pieței de energie electrică – recomandări pentru clientul casnic (25.01.2021) (anre.ro)
– Alegeți cea mai bună ofertă. Comparați ofertele diverșilor furnizori în comparatorul de oferte de pe site-ul ANRE:
– Dacă primiți o ofertă de furnizare de energie, verificați să fie de la un furnizor licențiat.
– În comparatorul de tarife, simulați un consum identic cu cel din ultima factură primită de la furnizorul actual. În acest fel, puteți vedea imediat care sunt ofertele mai bune.
– Atunci când comparați două oferte, aveți grijă să nu comparați oferte promoționale, valabile pe durată limitată de timp (de ex. pentru 1-3 luni), deoarece tariful poate crește ulterior.
– Contactați furnizorul ales, solicitați o ofertă și o propunere de contract.
*Verificați contractul*
– Citiți cu atenție clauzele contractuale.
– Verificați dacă în contract sunt specificate clar toate informațiile importante, precum prețul, durata pe care este valabil prețul, durata contractului, penalități de reziliere.
Înainte de semnarea contractului, acordați o atenție deosebită următoarelor aspecte:
• prețul energiei electrice (fix sau variabil) inclus în prețul de furnizare;
• facturarea unei componente fixe stabilite în lei/zi sau lei/lună;
• perioada pentru care urmează a se aplica prețul menționat în ofertă;
• perioada pentru care urmează a se încheia respectivul contract;
• comisioanele de încetare a contractului înainte de ajungerea la termen a acestuia;
• termenele, modalitățile și condițiile privind plata facturilor;
• modalitățile de transmitere a facturii și a documentelor anexate acesteia;
• drepturile și obligațiile părților;
• condițiile privind reînnoirea/ prelungirea/ rezilierea/ denunțarea unilaterală anticipată a contractului de furnizare și garanțiile solicitate, după caz.
– Refuzați contractul dacă observați clauze abuzive. Clauzele abuzive sunt acele clauze care provoacă un dezechilibru semnificativ între drepturile și obligațiile părților, în detrimentul consumatorului.
– De asemenea, fiți atenți în cazul unor posibile practici comerciale incorecte. Mai multe informații găsiți la:
– Studiați cu atenție serviciile suplimentare, cum ar fi portal online și aplicații mobile pentru a gestiona singur consumul și facturile.
– Verificați dacă la cerere se asigură service și în ce condiții.
*Aveți dreptul să vă retrageți din contract*
– Aveți dreptul să vă retrageți din contract în termen de 14 zile de la data încheierii contractului, dacă acesta a fost încheiat în afara spațiilor comerciale ale furnizorului sau prin telefon ori internet.
*Derularea contractului*
– Verificați la prima factură respectarea clauzelor contractuale.
– Nu ignorați notificările transmise de furnizorul de energie privind modificările condițiilor contractuale, în special modificarea tarifelor. Dacă aceste modificări nu respecta condițiile prevăzute în contract (preț fix pe o anumită durată de timp), sesizați ANPC sau ANRE.
*Dacă întâmpinați probleme, vă puteți adresa*:
sau
*Mai multe informații puteți găsi pe site-ul ANRE, la următoarele linkuri* :
(Paul Anghel, director general Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu