sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăStiri InterneSe strânge șurubul. Lipsa banilor ar putea duce la restructurări în aparatul...

Se strânge șurubul. Lipsa banilor ar putea duce la restructurări în aparatul administrativ național și local

Majorările de salarii în sistemul public, fără investiții majore, care să aducă plus valoare și bani la buget, sunt din ce în ce mai greu de susținut. Chiar și guvernanții care au dat drumul la robinetul bugetar populist se gândesc la o formă de reducere a cheltuielilor din administrația centrală și locală. De exemplu, Ministerul Finanţelor Publice a cerut fiecărui minister şi agenţiilor din subordine o situaţie privind atribuţiile stabilite şi cheltuielile avute în vedere pentru a putea urmări ce se poate elimina din categoria cheltuială publică. „Ministerul Finanţelor a cerut fiecărui minister în parte şi agenţiilor o situaţie vizavi de modul în care sunt atribuţiile stabilite şi cheltuielile avute în vedere, absolut totul în detaliu, de la caz la caz, pentru a putea face o analiză şi pentru a urmări ce se poate elimina ca şi cheltuială publică. Spuneam şi anul trecut şi spun în fiecare zi că sunt cheltuieli de valori foarte mari care nu se justifică şi atunci acei bani trebuie duşi în zona de economie reală, precum investiţii, spijinirea mediului privat prin ajutoare, scheme de stat şi nu numai. Chestiunea legată de personal este ultima decizie care se putea lua, dar în primul rând sunt alte capitole de cheltuieli care se pot lua. Vă dau un exemplu, primăriile, mai sunt o mie de primării care, dacă ar fi în sistemul nostru informatic de la Finanţe, ar fi cu toate înrolate în acest sistem, atunci ANAF nu ar mai emite zilnic 11.000 de adeverinţe pe diverse aspecte. Uitaţi-vă cât timp se consumă în mod nejustificat, câţi oameni din ANAF sunt blocaţi de un astfel de atribut din fişa postului. Deci sunt multe astfel de analize care trebuie făcute pe fiecare minister în parte, fără supărare. Este obligaţia noastră şi este legea care trebuie respectată”, a declarat ministrul Finanțelor Publice, ieri, în Parlament.

Eugen Teodorovici a dat și un exemplu prin care unii angajați din structurile administrative ar putea fi transferați acolo unde este nevoie, dar nu concediați. „Cei care, să spunem, sunt într-o situaţie mai mult sau mai puţin justificată ar putea să meargă spre zone precum Ministerul Muncii, unde se recalculează pensiile şi unde e nevoie de cam 1.500 de persoane nou angajate. Şi atunci, decât să angajăm alte persoane, avem în administraţie oamenii care pot face acest lucru. (…) Eu v-am spus punctul de vedere al unui ministru de Finanţe care a spus foarte clar că este anul în care trebuie să ne aplecăm către investiţii şi asta am să fac (…) Deci sunt lucruri foarte simple, dar trebuie să le asumăm şi să le facem. Şi eu v-am spus ca ministru de Finanţe”, a subliniat Teodorovici, în fața jurnaliștilor.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Se strânge șurubul. Lipsa banilor ar putea duce la restructurări în aparatul administrativ național și local

Majorările de salarii în sistemul public, fără investiții majore, care să aducă plus valoare și bani la buget, sunt din ce în ce mai greu de susținut. Chiar și guvernanții care au dat drumul la robinetul bugetar populist se gândesc la o formă de reducere a cheltuielilor din administrația centrală și locală. De exemplu, Ministerul Finanţelor Publice a cerut fiecărui minister şi agenţiilor din subordine o situaţie privind atribuţiile stabilite şi cheltuielile avute în vedere pentru a putea urmări ce se poate elimina din categoria cheltuială publică. „Ministerul Finanţelor a cerut fiecărui minister în parte şi agenţiilor o situaţie vizavi de modul în care sunt atribuţiile stabilite şi cheltuielile avute în vedere, absolut totul în detaliu, de la caz la caz, pentru a putea face o analiză şi pentru a urmări ce se poate elimina ca şi cheltuială publică. Spuneam şi anul trecut şi spun în fiecare zi că sunt cheltuieli de valori foarte mari care nu se justifică şi atunci acei bani trebuie duşi în zona de economie reală, precum investiţii, spijinirea mediului privat prin ajutoare, scheme de stat şi nu numai. Chestiunea legată de personal este ultima decizie care se putea lua, dar în primul rând sunt alte capitole de cheltuieli care se pot lua. Vă dau un exemplu, primăriile, mai sunt o mie de primării care, dacă ar fi în sistemul nostru informatic de la Finanţe, ar fi cu toate înrolate în acest sistem, atunci ANAF nu ar mai emite zilnic 11.000 de adeverinţe pe diverse aspecte. Uitaţi-vă cât timp se consumă în mod nejustificat, câţi oameni din ANAF sunt blocaţi de un astfel de atribut din fişa postului. Deci sunt multe astfel de analize care trebuie făcute pe fiecare minister în parte, fără supărare. Este obligaţia noastră şi este legea care trebuie respectată”, a declarat ministrul Finanțelor Publice, ieri, în Parlament.

Eugen Teodorovici a dat și un exemplu prin care unii angajați din structurile administrative ar putea fi transferați acolo unde este nevoie, dar nu concediați. „Cei care, să spunem, sunt într-o situaţie mai mult sau mai puţin justificată ar putea să meargă spre zone precum Ministerul Muncii, unde se recalculează pensiile şi unde e nevoie de cam 1.500 de persoane nou angajate. Şi atunci, decât să angajăm alte persoane, avem în administraţie oamenii care pot face acest lucru. (…) Eu v-am spus punctul de vedere al unui ministru de Finanţe care a spus foarte clar că este anul în care trebuie să ne aplecăm către investiţii şi asta am să fac (…) Deci sunt lucruri foarte simple, dar trebuie să le asumăm şi să le facem. Şi eu v-am spus ca ministru de Finanţe”, a subliniat Teodorovici, în fața jurnaliștilor.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu