vineri, aprilie 26, 2024
AcasăSocietateSe caută varianta cea mai bună pentru finalizarea anului școlar 2020-2021 și...

Se caută varianta cea mai bună pentru finalizarea anului școlar 2020-2021 și desfășurarea examenelor naționale

Joi, 25 martie, la Ministerul Educației va avea loc o ședință a Comitetului de Dialog Social la care vor participa reprezentații sindicatelor, ai elevilor și ai părinților. În această ședință se va discuta pe marginea finalizării anului școlar actual și a organizării examenelor naționale din această vară. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat ieri și astăzi câteva propuneri, care urmează să fie supuse dezbaterii cu partenerii sociali. ”S-ar putea să mai fie și alte variante de propuneri, adică vom fi foarte deschiși în a asculta orice variantă care vine în interesul elevilor, pentru că acesta trebuie să fie interesul primordial, de obicei încercăm să îmbinăm interesele școlii, ale elevilor și ale părinților, dar atunci când nu pot fi îmbinate trebuie să rămână prioritar interesul elevului – în acest sens vom formula una sau mai multe propuneri, vom asculta și alte propuneri alternative, iar o variantă ar putea fi să rămânem cu toate examenele naționale la locul lor fără nicio modificare, să scurtăm semestrul II cu o săptămână, clasele I-VII și IX-XI vor finaliza semestrul pe data de 25 iunie în loc de 18 iunie. Clasa VIII-a să finalizeze semestrul II pe 18 iunie, în același timp cu clasa a XII-a, iar pentru a preîntâmpina pierderile educaționale generate de această săptămână lipsă din semestrul II există varianta recuperării în zilele de sâmbătă. În felul acesta cred că am putea să prioritizăm interesul elevilor și să găsim și o soluție de compromis, o soluție perfectă nu poate fi găsită, între aceia care ar vrea să meargă cu prezență fizică la școală, între cei care refuză să accepte predarea online, din motive justificate de multe ori, și între aceia care nu vor mai multă vacanță. Deci dacă nu vor nici vacanță, nici predare online, nici prezență fizică la școală ne-am gândit să găsim o soluție. Propunerea de a avea vacanță de pe 2 aprilie până pe 4 mai rămâne pentru că în relația cu Ministerul Sănătății noi ne bazăm foarte mult pe cuvânt. Este o promisiune pe care am făcut-o Ministerului Sănătății, pe care trebuie s-o respectăm și pe care o susțin. O susțin foarte mult pentru că este, practic, vorba despre o punte între data de 12 aprilie și data de 29 aprilie, între vacanța pentru sărbătorile pascale catolice, planificată pe 2-9 aprilie și vacanța pentru sărbătorile pascale ortodoxe planificată între 30 aprilie și 9 mai. Era o variantă în loc de această punte de vacanță să fie obligatoriu toate școlile în online, indiferent de scenariu, însă totuși trebuie să ascultăm și pe cei care au motivat, pe bună dreptate, că am întâmpinat foarte multe dificultăți pentru predarea online. Desigur, predarea online ar putea să meargă în orașele mari unde există infrastructură, acces la internet unde există, știm bine, și varianta pregătirii private, însă i-ar dezavantaja foarte mult pe cei care au dificultăți de acces, ar însemna să piardă și mai mult.”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru edupedu.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Se caută varianta cea mai bună pentru finalizarea anului școlar 2020-2021 și desfășurarea examenelor naționale

Joi, 25 martie, la Ministerul Educației va avea loc o ședință a Comitetului de Dialog Social la care vor participa reprezentații sindicatelor, ai elevilor și ai părinților. În această ședință se va discuta pe marginea finalizării anului școlar actual și a organizării examenelor naționale din această vară. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a anunțat ieri și astăzi câteva propuneri, care urmează să fie supuse dezbaterii cu partenerii sociali. ”S-ar putea să mai fie și alte variante de propuneri, adică vom fi foarte deschiși în a asculta orice variantă care vine în interesul elevilor, pentru că acesta trebuie să fie interesul primordial, de obicei încercăm să îmbinăm interesele școlii, ale elevilor și ale părinților, dar atunci când nu pot fi îmbinate trebuie să rămână prioritar interesul elevului – în acest sens vom formula una sau mai multe propuneri, vom asculta și alte propuneri alternative, iar o variantă ar putea fi să rămânem cu toate examenele naționale la locul lor fără nicio modificare, să scurtăm semestrul II cu o săptămână, clasele I-VII și IX-XI vor finaliza semestrul pe data de 25 iunie în loc de 18 iunie. Clasa VIII-a să finalizeze semestrul II pe 18 iunie, în același timp cu clasa a XII-a, iar pentru a preîntâmpina pierderile educaționale generate de această săptămână lipsă din semestrul II există varianta recuperării în zilele de sâmbătă. În felul acesta cred că am putea să prioritizăm interesul elevilor și să găsim și o soluție de compromis, o soluție perfectă nu poate fi găsită, între aceia care ar vrea să meargă cu prezență fizică la școală, între cei care refuză să accepte predarea online, din motive justificate de multe ori, și între aceia care nu vor mai multă vacanță. Deci dacă nu vor nici vacanță, nici predare online, nici prezență fizică la școală ne-am gândit să găsim o soluție. Propunerea de a avea vacanță de pe 2 aprilie până pe 4 mai rămâne pentru că în relația cu Ministerul Sănătății noi ne bazăm foarte mult pe cuvânt. Este o promisiune pe care am făcut-o Ministerului Sănătății, pe care trebuie s-o respectăm și pe care o susțin. O susțin foarte mult pentru că este, practic, vorba despre o punte între data de 12 aprilie și data de 29 aprilie, între vacanța pentru sărbătorile pascale catolice, planificată pe 2-9 aprilie și vacanța pentru sărbătorile pascale ortodoxe planificată între 30 aprilie și 9 mai. Era o variantă în loc de această punte de vacanță să fie obligatoriu toate școlile în online, indiferent de scenariu, însă totuși trebuie să ascultăm și pe cei care au motivat, pe bună dreptate, că am întâmpinat foarte multe dificultăți pentru predarea online. Desigur, predarea online ar putea să meargă în orașele mari unde există infrastructură, acces la internet unde există, știm bine, și varianta pregătirii private, însă i-ar dezavantaja foarte mult pe cei care au dificultăți de acces, ar însemna să piardă și mai mult.”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru edupedu.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu