AcasăSocietate”Școala părinților”, în această săptămână, despre copilul cu tulburări de dezvoltare

”Școala părinților”, în această săptămână, despre copilul cu tulburări de dezvoltare

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea (DGASPC Vrancea) își anunță implicarea activă în promovarea sănătății mentale și fizice a copiilor, precum și în dezvoltarea lor socială și cognitivă, prin organizarea unui workshop de referință, intitulat ’Evaluarea funcțiilor executive la copilul cu tulburări de dezvoltare’, care va avea loc în data de 26.01.2024. Workshop-ul va fi susținut de către psihologul Budescu Lavinia și va aborda subiecte relevante din domeniul neuropsihologiei, concentrându-se pe funcțiile executive și rolul lor crucial în dezvoltarea copiilor.

În neuropsihologie, este acceptat în mod obișnuit faptul că funcțiile executive includ un set de abilități de nivel înalt, necesare pentru a duce la îndeplinire un comportament direcționat către un scop. Funcția lor este de a facilita adaptarea la situații noi. Aceste procese sunt implicate în special în reglarea comportamentului sau în luarea deciziilor. Funcțiile executive intervin atunci când rutinele de acțiune sau abilitățile cognitive automate nu sunt suficiente și este necesară utilizarea proceselor conștientizate, de autoreglare. În plus, mai multe teorii argumentează în ultimii ani cu ideea că funcțiile executive au legături strânse cu sănătatea mintală și fizică, succesul academic și profesional și, în general, cu dezvoltarea socială, cognitivă și psihologică.

La copii, există acum numeroase date care demonstrează că procesele executive se dezvoltă atât de timpuriu, cât și ulterior, pe parcursul creșterii, ceea ce ilustrează o dinamică de dezvoltare care coincide cu ritmul particular de maturizare al proceselor corticale. Pe de altă parte, efectul mediului asupra maturizării funcțiilor executive a fost până acum mai puțin studiat, contextul socio-demografic și cultural în care copilul vine pe lume și crește, influențând potențialul personal într-o manieră determinantă. În consecință, funcțiile executive – prin definiție – contribuie la menținerea adaptării în raport cu contextul.

Workshop-ul este organizat în cadrul Programului ‘Școala Părinților’, un program al DGASPC Vrancea care are ca scop informarea și educarea părinților și educatorilor cu privire la dezvoltarea copiilor. Accesul este gratuit, în limita locurilor disponibile. Pentru înscrieri, vă rugăm să contactați Centrul Comunitar de Servicii Copii cu Dizabilități Focșani la numărul de telefon 0237/626.766. (DGASPC Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

”Școala părinților”, în această săptămână, despre copilul cu tulburări de dezvoltare

Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Vrancea (DGASPC Vrancea) își anunță implicarea activă în promovarea sănătății mentale și fizice a copiilor, precum și în dezvoltarea lor socială și cognitivă, prin organizarea unui workshop de referință, intitulat ’Evaluarea funcțiilor executive la copilul cu tulburări de dezvoltare’, care va avea loc în data de 26.01.2024. Workshop-ul va fi susținut de către psihologul Budescu Lavinia și va aborda subiecte relevante din domeniul neuropsihologiei, concentrându-se pe funcțiile executive și rolul lor crucial în dezvoltarea copiilor.

În neuropsihologie, este acceptat în mod obișnuit faptul că funcțiile executive includ un set de abilități de nivel înalt, necesare pentru a duce la îndeplinire un comportament direcționat către un scop. Funcția lor este de a facilita adaptarea la situații noi. Aceste procese sunt implicate în special în reglarea comportamentului sau în luarea deciziilor. Funcțiile executive intervin atunci când rutinele de acțiune sau abilitățile cognitive automate nu sunt suficiente și este necesară utilizarea proceselor conștientizate, de autoreglare. În plus, mai multe teorii argumentează în ultimii ani cu ideea că funcțiile executive au legături strânse cu sănătatea mintală și fizică, succesul academic și profesional și, în general, cu dezvoltarea socială, cognitivă și psihologică.

La copii, există acum numeroase date care demonstrează că procesele executive se dezvoltă atât de timpuriu, cât și ulterior, pe parcursul creșterii, ceea ce ilustrează o dinamică de dezvoltare care coincide cu ritmul particular de maturizare al proceselor corticale. Pe de altă parte, efectul mediului asupra maturizării funcțiilor executive a fost până acum mai puțin studiat, contextul socio-demografic și cultural în care copilul vine pe lume și crește, influențând potențialul personal într-o manieră determinantă. În consecință, funcțiile executive – prin definiție – contribuie la menținerea adaptării în raport cu contextul.

Workshop-ul este organizat în cadrul Programului ‘Școala Părinților’, un program al DGASPC Vrancea care are ca scop informarea și educarea părinților și educatorilor cu privire la dezvoltarea copiilor. Accesul este gratuit, în limita locurilor disponibile. Pentru înscrieri, vă rugăm să contactați Centrul Comunitar de Servicii Copii cu Dizabilități Focșani la numărul de telefon 0237/626.766. (DGASPC Vrancea)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu