sâmbătă, aprilie 20, 2024
AcasăSocietateȘcoala omoară curiozitatea copiilor. Legătura dintre predarea Matematicii și teoriile conspirației

Școala omoară curiozitatea copiilor. Legătura dintre predarea Matematicii și teoriile conspirației

Școala omoară curiozitatea copiilor, arată Cristian Hatu, președinte al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale. Elevii de azi nu sunt mai puțin interesați de învățare decât în trecut, doar că metodele vechi de predare nu mai sunt atractive pentru ei. Copiii, care astăzi au mai multe tentații externe, trebuie atrași către școală prin ore interactive, în care să fie expuși la experimente, să fie lăsați să înțeleagă singuri noutățile și să facă corelații cu lumea înconjurătoare, de zi cu zi. „Elevii de azi sunt la fel ca noi. Poate chiar mai curioși”, menționează Cristian Hatu, într-un interviu acordat PRESShub. Expertul arată, totuși, că nici profesorii nu pot fi blamați în totalitate. Pe de o parte, și ei au fost educați în școala veche, iar schimbarea este dificilă. Mai ales că, la nivel de sistem, reprezentanții Ministerului Educației colaborează prea puțin cu experții.

Cristian Hatu prezintă noi metode de predare, dă exemple concrete despre cum poate fi crescut interesul copiilor de azi pentru școală și arată că testele PISA sunt extrem de relevante pentru economia viitorului, așadar și România ar trebui să țină cont de rezultatele obținute de elevii români.

Întrebare: Dacă ne raportăm la testele PISA și la alte criterii de evaluare, nu este competitiv nici măcar la nivel universitar, din păcate. Ce ar trebui schimbat ca sistemul de învățământ românesc să devină cu adevărat relevant?

Răspuns: Să plecăm de la ce spun mulți elevi sau foști elevi: că nu au rămas cu mare lucru din școală. Că nu-și mai amintesc mare lucru din ce au făcut pe partea de științe exacte, la matematică, la fizică, la chimie. Și îi întreb: de ce nu mai ții minte mare lucru? Răspunsul este aproape mereu același: „Pentru că învățam pe din afară.” Pare paradoxal să auzi oameni spunând că au învățat pe din afară la materii care sunt totuși logice, precum Matematica, Fizica sau Chimia. (…) Există dorința la unii să facă, dar nu știu să facă. Colaborarea dintre stat și ONG-uri este foarte redusă, păstrează distanța. Noi le-am dat la pachet soluții. Dar nu prea le-au acceptat. De aceea, diferite rapoarte spun că politicile publice la noi sunt cum sunt. Eu m-aș uita în primul rând cu cine se consultă un ministru ca să-mi dau seama ce o să facă el.

Articolul integral îl puteți citi pe PRESShub.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Școala omoară curiozitatea copiilor. Legătura dintre predarea Matematicii și teoriile conspirației

Școala omoară curiozitatea copiilor, arată Cristian Hatu, președinte al Centrului de Evaluare și Analize Educaționale. Elevii de azi nu sunt mai puțin interesați de învățare decât în trecut, doar că metodele vechi de predare nu mai sunt atractive pentru ei. Copiii, care astăzi au mai multe tentații externe, trebuie atrași către școală prin ore interactive, în care să fie expuși la experimente, să fie lăsați să înțeleagă singuri noutățile și să facă corelații cu lumea înconjurătoare, de zi cu zi. „Elevii de azi sunt la fel ca noi. Poate chiar mai curioși”, menționează Cristian Hatu, într-un interviu acordat PRESShub. Expertul arată, totuși, că nici profesorii nu pot fi blamați în totalitate. Pe de o parte, și ei au fost educați în școala veche, iar schimbarea este dificilă. Mai ales că, la nivel de sistem, reprezentanții Ministerului Educației colaborează prea puțin cu experții.

Cristian Hatu prezintă noi metode de predare, dă exemple concrete despre cum poate fi crescut interesul copiilor de azi pentru școală și arată că testele PISA sunt extrem de relevante pentru economia viitorului, așadar și România ar trebui să țină cont de rezultatele obținute de elevii români.

Întrebare: Dacă ne raportăm la testele PISA și la alte criterii de evaluare, nu este competitiv nici măcar la nivel universitar, din păcate. Ce ar trebui schimbat ca sistemul de învățământ românesc să devină cu adevărat relevant?

Răspuns: Să plecăm de la ce spun mulți elevi sau foști elevi: că nu au rămas cu mare lucru din școală. Că nu-și mai amintesc mare lucru din ce au făcut pe partea de științe exacte, la matematică, la fizică, la chimie. Și îi întreb: de ce nu mai ții minte mare lucru? Răspunsul este aproape mereu același: „Pentru că învățam pe din afară.” Pare paradoxal să auzi oameni spunând că au învățat pe din afară la materii care sunt totuși logice, precum Matematica, Fizica sau Chimia. (…) Există dorința la unii să facă, dar nu știu să facă. Colaborarea dintre stat și ONG-uri este foarte redusă, păstrează distanța. Noi le-am dat la pachet soluții. Dar nu prea le-au acceptat. De aceea, diferite rapoarte spun că politicile publice la noi sunt cum sunt. Eu m-aș uita în primul rând cu cine se consultă un ministru ca să-mi dau seama ce o să facă el.

Articolul integral îl puteți citi pe PRESShub.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu