vineri, mai 3, 2024
AcasăStiri InterneS-au aprobat angajările în inspectoratele pentru situații de urgență: peste 8.500, dintre...

S-au aprobat angajările în inspectoratele pentru situații de urgență: peste 8.500, dintre care aproape 1.500 în acest an

Guvernul a aprobat, astăzi, o Hotărâre care prevede înfiinţarea a peste 8.500 de posturi noi la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), pecum şi apariţia unei noi categorii de personal, soldaţi şi gradaţii profesionişti. Posturile nu vor fi ocupate toate deodată, ci treptat, până la finele acestui an urmând să fie angajate 1.479 de persoane. ”Cel puţin pe linia protecţiei civile şi a situaţiilor de urgenţă, fără exagerare, o considerăm o hotărâre istorică, pentru că ne corectează o problemă foarte mare din punctul de vedere a resursei umane. Deci, astăzi, hotărârea de guvern care vine în urma unui memorandum care a fost aprobat în Guvern aduce 8.546 de posturi noi la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, din care 129 de posturi de ofiţer, 25 de maiştri militari şi subofiţeri şi 8.400 de soldaţi şi gradaţi profesionişti. Va fi premieră când o să avem această categorie de personal în cadrul IGSU şi care va reprezenta o pondere importantă în cadrul inspectoratului.”, a declarat șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat.

Acesta a explicat motivul angajărilor: plecările constante din structurile IGSU și creșterea însemnată a numărului intervențiilor la situații de urgență. “Prin suspendarea serviciului militar obligatoriu în 2006 s-a hotărât profesionalizarea structurilor Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă. Atunci s-a făcut un calcul, iar IGSU şi structurile subordonate acestuia prevedeau un număr de 42.644 de posturi, adică IGSU şi inspectoratele judeţene şi cel al municipiului Bucureşti, din care 88% erau prevăzuţi ca subofiţeri. În 2010 – 2014 au dispărut 14.058 de posturi prin desfiinţare, în mod deosebit în 2010 – 2011 pe perioada crizei economice şi au mai fost date afară fizic 1.300 de persoane angajate la nivelul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă. S-a ajuns la o cifră de aproximativ 29.000 de posturi care încontinuu a scăzut din cauza plecărilor şi din cauza pensionărilor şi dau aici două exemple: în 2020 au plecat 1.356 de cadre, iar în 2021 numai până acum au plecat 1.186 de cadre”, a precizat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă. Raed Arafat a mai spus că, în acest an, se vor mai ocupa, din sursă externă, 782 de posturi ”pentru înlocuirea unei părţi dintre cei care au plecat anul ăsta şi unde sunt posturile lor încă finanţate şi asta nu va fi aplicat numai la IGSU, va fi aplicat la toate structurile Ministerului Afacerilor Interne pentru înlocuirea personalului care pleacă în pensie şi unde posturile sunt finanţate şi pot fi înlocuite din sursă externă.”


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

S-au aprobat angajările în inspectoratele pentru situații de urgență: peste 8.500, dintre care aproape 1.500 în acest an

Guvernul a aprobat, astăzi, o Hotărâre care prevede înfiinţarea a peste 8.500 de posturi noi la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU), pecum şi apariţia unei noi categorii de personal, soldaţi şi gradaţii profesionişti. Posturile nu vor fi ocupate toate deodată, ci treptat, până la finele acestui an urmând să fie angajate 1.479 de persoane. ”Cel puţin pe linia protecţiei civile şi a situaţiilor de urgenţă, fără exagerare, o considerăm o hotărâre istorică, pentru că ne corectează o problemă foarte mare din punctul de vedere a resursei umane. Deci, astăzi, hotărârea de guvern care vine în urma unui memorandum care a fost aprobat în Guvern aduce 8.546 de posturi noi la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, din care 129 de posturi de ofiţer, 25 de maiştri militari şi subofiţeri şi 8.400 de soldaţi şi gradaţi profesionişti. Va fi premieră când o să avem această categorie de personal în cadrul IGSU şi care va reprezenta o pondere importantă în cadrul inspectoratului.”, a declarat șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat.

Acesta a explicat motivul angajărilor: plecările constante din structurile IGSU și creșterea însemnată a numărului intervențiilor la situații de urgență. “Prin suspendarea serviciului militar obligatoriu în 2006 s-a hotărât profesionalizarea structurilor Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă. Atunci s-a făcut un calcul, iar IGSU şi structurile subordonate acestuia prevedeau un număr de 42.644 de posturi, adică IGSU şi inspectoratele judeţene şi cel al municipiului Bucureşti, din care 88% erau prevăzuţi ca subofiţeri. În 2010 – 2014 au dispărut 14.058 de posturi prin desfiinţare, în mod deosebit în 2010 – 2011 pe perioada crizei economice şi au mai fost date afară fizic 1.300 de persoane angajate la nivelul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă. S-a ajuns la o cifră de aproximativ 29.000 de posturi care încontinuu a scăzut din cauza plecărilor şi din cauza pensionărilor şi dau aici două exemple: în 2020 au plecat 1.356 de cadre, iar în 2021 numai până acum au plecat 1.186 de cadre”, a precizat şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă. Raed Arafat a mai spus că, în acest an, se vor mai ocupa, din sursă externă, 782 de posturi ”pentru înlocuirea unei părţi dintre cei care au plecat anul ăsta şi unde sunt posturile lor încă finanţate şi asta nu va fi aplicat numai la IGSU, va fi aplicat la toate structurile Ministerului Afacerilor Interne pentru înlocuirea personalului care pleacă în pensie şi unde posturile sunt finanţate şi pot fi înlocuite din sursă externă.”

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu