joi, martie 28, 2024
AcasăStiri InterneS-a amânat intrarea în funcțiune a sistemului pentru returnarea ambalajelor reciclabile

S-a amânat intrarea în funcțiune a sistemului pentru returnarea ambalajelor reciclabile

Guvernul a amânat până la data de 30 noiembrie 2023 intrarea în funcțiune a sistemului de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților. Autoritățile de la București nu s-au putut încadra în termenul final stabilit inițial (1 octombrie 2022). Mai mult, Executivul a stabilit că mai poate amâna termenul de intrare în funcțiune a SGR, la solicitarea motivată a administratorului SGR, adresată autorității publice centrale pentru protecția mediului, cu cel târziu 60 de zile înainte de împlinirea termenului de intrare în funcțiune a SGR. Actul normativ clarifică obligația producătorilor și a comercianților de înregistrare în baza de date gestionată de administratorul SGR și de organizare a punctelor de returnare în parteneriat cu unitățile administrativ-teritoriale. ”Prin actul normativ aprobat astăzi (n.r. miercuri) operaționalizarea SGR intră în linie dreaptă. Începând de acum, administratorul RetuRo are la dispoziție puțin peste 12 luni pentru a pune în funcțiune sistemul, la nivel național. Având în vedere complexitatea sa, SGR poate fi considerat unul dintre cele mai mari proiecte logistice realizate în România și va avea o contribuție esențială în atingerea țintelor ambițioase de colectare și reciclare pe care țara noastră și le-a asumat. După punerea în funcțiune, vom avea al doilea cel mai mare astfel de sistem din Europa, după cel din Germania. Dar, chiar dacă vorbim despre un proces de implementare foarte complex, o provocare reală pentru toți factorii implicați, un lucru este cert: România are nevoie de un SGR 100% operațional în cel mai scurt timp posibil, astfel încât să scăpăm odată pentru totdeauna de tonele de deșeuri aruncate la întâmplare, pe drumuri, în șanțuri, pe câmpuri, în lacuri sau râuri.”, a declarat Barna Tánczos, ministrul mediului, apelor și pădurilor.

Potrivit MMAP, în data de 24 august 2022 a fost aprobat proiectul de Hotărâre privind desemnarea administratorului sistemului de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje. Astfel, S.C. RetuRo Sistem Garanție Returnare S.A., persoană juridică română, unică la nivel naţional, a fost desemnată exclusiv pentru a implementa, gestiona, opera şi a asigura finanţarea sistemului de garanţie-returnare. S.C. RetuRo Sistem Garanție Returnare S.A. este o entitate în care se regăsesc reprezentanții producătorilor, ai comercianților, dar și statul român, reprezentat de autoritatea centrală pentru protecția mediului, cu un procent de 20% din acțiuni.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

S-a amânat intrarea în funcțiune a sistemului pentru returnarea ambalajelor reciclabile

Guvernul a amânat până la data de 30 noiembrie 2023 intrarea în funcțiune a sistemului de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților. Autoritățile de la București nu s-au putut încadra în termenul final stabilit inițial (1 octombrie 2022). Mai mult, Executivul a stabilit că mai poate amâna termenul de intrare în funcțiune a SGR, la solicitarea motivată a administratorului SGR, adresată autorității publice centrale pentru protecția mediului, cu cel târziu 60 de zile înainte de împlinirea termenului de intrare în funcțiune a SGR. Actul normativ clarifică obligația producătorilor și a comercianților de înregistrare în baza de date gestionată de administratorul SGR și de organizare a punctelor de returnare în parteneriat cu unitățile administrativ-teritoriale. ”Prin actul normativ aprobat astăzi (n.r. miercuri) operaționalizarea SGR intră în linie dreaptă. Începând de acum, administratorul RetuRo are la dispoziție puțin peste 12 luni pentru a pune în funcțiune sistemul, la nivel național. Având în vedere complexitatea sa, SGR poate fi considerat unul dintre cele mai mari proiecte logistice realizate în România și va avea o contribuție esențială în atingerea țintelor ambițioase de colectare și reciclare pe care țara noastră și le-a asumat. După punerea în funcțiune, vom avea al doilea cel mai mare astfel de sistem din Europa, după cel din Germania. Dar, chiar dacă vorbim despre un proces de implementare foarte complex, o provocare reală pentru toți factorii implicați, un lucru este cert: România are nevoie de un SGR 100% operațional în cel mai scurt timp posibil, astfel încât să scăpăm odată pentru totdeauna de tonele de deșeuri aruncate la întâmplare, pe drumuri, în șanțuri, pe câmpuri, în lacuri sau râuri.”, a declarat Barna Tánczos, ministrul mediului, apelor și pădurilor.

Potrivit MMAP, în data de 24 august 2022 a fost aprobat proiectul de Hotărâre privind desemnarea administratorului sistemului de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje. Astfel, S.C. RetuRo Sistem Garanție Returnare S.A., persoană juridică română, unică la nivel naţional, a fost desemnată exclusiv pentru a implementa, gestiona, opera şi a asigura finanţarea sistemului de garanţie-returnare. S.C. RetuRo Sistem Garanție Returnare S.A. este o entitate în care se regăsesc reprezentanții producătorilor, ai comercianților, dar și statul român, reprezentat de autoritatea centrală pentru protecția mediului, cu un procent de 20% din acțiuni.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu