joi, aprilie 25, 2024
AcasăStiri InterneRețeaua Zanfir, în topul național al retailerilor autohtoni

Rețeaua Zanfir, în topul național al retailerilor autohtoni

Publicațiile de specialitate au întocmit un top al retailerilor români, cu capital sută la sută autohton, care fac față cu succes concurenței cu marii retaileri internaționali. Potrivit datelor Ministerului Finanțelor Publice, prima rețea de supermarketuri cu capital autohton este Merkur, patronată de o familie din județul Harghita. În top 5 se mai găsesc: Succes, din Gorj, Annabella, din Vîlcea, Cleopatra, din Vaslui, precum și Zanfir, din Vrancea. Rețeaua de supermarketuri Zanfir se situează pe locul al patrulea în această ierarhie națională. 
”Afaceri de aproximativ 116 milioane de lei a raportat şi Zanfir SNC din Focşani, companie deţinută de familia Zanfir şi care operează zece supermarketuri, un centru en-gros şi un punct de tranşare a cărnii. Faţă de 2014, retailerul a înregistrat un rulaj cu 14,4% mai mare şi un profit net de 2,4 milioane de lei, reprezentând 2% din cifra de afaceri. „Am 14 ani de activitate ca patron de hipermarket, iar adaosul comercial la produsele alimentare nu a depăşit în cazul meu 15% niciodată. Media per magazin este 17% şi aceasta din cauza concurenţei cu marile reţele de hipermarketurilor”, a explicat zilele trecute Liliana Zanfir, patroana lanţului de supermarketuri Zanfir, unul dintre motivele pentru care rezistă în piaţă. Compania a pornit în 1991 cu afaceri în comerţul cu ridicata a cărnii şi mezelurilor, iar în 2002 a deschis primul supermarket. De asemenea, în 2008 firma a deschis un Food Shop& Bistro, cu o capacitate de 120 de locuri şi o producţie de 3.000 de porţii pe zi. Retailerul comercializează trei mărci proprii, o parte dintre produsele alimentare vândute sub aceste branduri fiind realizate de o companie ce aparţine Zanfir SNC şi care s-a desprins din secţia de tranşare carne de pasăre, vită și porc Zanfir”, se menționează în prezentarea firmei focșănene.
În Vrancea mai funcționează o rețea locală de supermarketuri – Paco – înființată de omul de afaceri Feliciu Paraschiv, din Odobești. Lanțul de supermarketuri Paco a avut afaceri de peste 13 milioane euro în 2015, în creștere cu 16% față de cifra de afaceri raportată în 2014 de 11,7 milioane euro. Paco deține  în Vrancea o rețea de 7 supermarketuri de proximitate cu suprafețe cuprinse între 300 și 1.000 de metri pătrati. Ambele rețele vor deschide noi supermarketuri în Focșani, în scurt timp. Zanfir amenajează un supermarket în spațiul unde au funcționat fostul magazin BIG-Centru și sucursala Raiffeisen Bank. Paco va deschide un nou supermarket pe Str. Cuza Vodă, lângă sediul Inspectoratului de Stat în Construcții.

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Rețeaua Zanfir, în topul național al retailerilor autohtoni

Publicațiile de specialitate au întocmit un top al retailerilor români, cu capital sută la sută autohton, care fac față cu succes concurenței cu marii retaileri internaționali. Potrivit datelor Ministerului Finanțelor Publice, prima rețea de supermarketuri cu capital autohton este Merkur, patronată de o familie din județul Harghita. În top 5 se mai găsesc: Succes, din Gorj, Annabella, din Vîlcea, Cleopatra, din Vaslui, precum și Zanfir, din Vrancea. Rețeaua de supermarketuri Zanfir se situează pe locul al patrulea în această ierarhie națională. 
”Afaceri de aproximativ 116 milioane de lei a raportat şi Zanfir SNC din Focşani, companie deţinută de familia Zanfir şi care operează zece supermarketuri, un centru en-gros şi un punct de tranşare a cărnii. Faţă de 2014, retailerul a înregistrat un rulaj cu 14,4% mai mare şi un profit net de 2,4 milioane de lei, reprezentând 2% din cifra de afaceri. „Am 14 ani de activitate ca patron de hipermarket, iar adaosul comercial la produsele alimentare nu a depăşit în cazul meu 15% niciodată. Media per magazin este 17% şi aceasta din cauza concurenţei cu marile reţele de hipermarketurilor”, a explicat zilele trecute Liliana Zanfir, patroana lanţului de supermarketuri Zanfir, unul dintre motivele pentru care rezistă în piaţă. Compania a pornit în 1991 cu afaceri în comerţul cu ridicata a cărnii şi mezelurilor, iar în 2002 a deschis primul supermarket. De asemenea, în 2008 firma a deschis un Food Shop& Bistro, cu o capacitate de 120 de locuri şi o producţie de 3.000 de porţii pe zi. Retailerul comercializează trei mărci proprii, o parte dintre produsele alimentare vândute sub aceste branduri fiind realizate de o companie ce aparţine Zanfir SNC şi care s-a desprins din secţia de tranşare carne de pasăre, vită și porc Zanfir”, se menționează în prezentarea firmei focșănene.
În Vrancea mai funcționează o rețea locală de supermarketuri – Paco – înființată de omul de afaceri Feliciu Paraschiv, din Odobești. Lanțul de supermarketuri Paco a avut afaceri de peste 13 milioane euro în 2015, în creștere cu 16% față de cifra de afaceri raportată în 2014 de 11,7 milioane euro. Paco deține  în Vrancea o rețea de 7 supermarketuri de proximitate cu suprafețe cuprinse între 300 și 1.000 de metri pătrati. Ambele rețele vor deschide noi supermarketuri în Focșani, în scurt timp. Zanfir amenajează un supermarket în spațiul unde au funcționat fostul magazin BIG-Centru și sucursala Raiffeisen Bank. Paco va deschide un nou supermarket pe Str. Cuza Vodă, lângă sediul Inspectoratului de Stat în Construcții.
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu