vineri, aprilie 19, 2024
AcasăStiri InterneReorganizare la Ministerul Dezvoltării: dispar un sfert din cele 920 de posturi,...

Reorganizare la Ministerul Dezvoltării: dispar un sfert din cele 920 de posturi, se desființează posturi de secretari și subsecretari de stat

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației propune un proiect de Hotărâre de Guvern privind organizarea și funcționarea acestui minister. Proiectul de act normativ prevede că Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administrației este autoritatea pentru: lucrări publice, construcții, disciplina în construcții, amenajarea teritoriului, urbanism şi arhitectură, amenajarea spațiului maritim, mobilitate urbană, locuire, locuințe, clădiri de locuit, reabilitarea termică a clădirilor, gestiune și dezvoltare imobiliar-edilitară, dezvoltare regională, coeziune și dezvoltare teritorială, cooperare transfrontalieră, transnațională şi interregională, descentralizare, reformă și reorganizare administrativ-teritorială, fiscalitate și finanțe publice locale, dezvoltarea serviciilor comunitare de utilități publice, ajutor de stat aprobat de autoritățile administrației publice locale, parcuri industriale, programarea, coordonarea, monitorizarea și controlul utilizării asistenței financiare nerambursabile acordate României de către Uniunea Europeană pentru programele din domeniile sale de activitate, precum și formarea și perfecționarea profesională a personalului din administrația publică. În domeniile sale de activitate, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației exercită în domeniile sale de activitate următoarele funcții:

  1. a) de strategie, prin care se asigură aplicarea politicilor şi strategiilor Guvernului în domeniile sale de activitate, precum şi a propriilor strategii şi politici, coordonate cu politica Guvernului;
  2. b) de reglementare și avizare, cu respectarea ierarhiei actelor normative;
  3. c) de control şi monitorizare,
  4. d) de reprezentare;
  5. e) de autoritate de stat în domeniile sale de activitate;
  6. f) de administrare;
  7. g) de implementare şi gestionare a programelor finanţate din fonduri europene, naţionale, precum şi din alte surse legal constituite;
  8. h) de coordonare;
  9. i) de certificare pentru programele de cooperare transfrontalieră 2014-2020.

Proiectul de hotărâre prevede că activitățile desfășurate la nivelul Institutului Național de Administrație se preiau în cadrul Școlii de Administrație Publică, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului propriu al Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, organizată la nivel de serviciu și aflată în subordinea Direcției resurse umane. Centrele teritoriale de formare continuă pentru administrația publică se organizează în cadrul Școlii de Administrație Publică. Structura, numărul și locația centrelor teritoriale se stabilesc prin ordin al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării și administrației, în condițiile legii. Totodată, se desființează un post de secretar de stat și 3 posturi de subsecretar de stat.

Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei: Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici; Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice; Inspectoratul de Stat în Construcţii.                                                                Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în coordonarea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. (sursa: MLPDA)


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Reorganizare la Ministerul Dezvoltării: dispar un sfert din cele 920 de posturi, se desființează posturi de secretari și subsecretari de stat

Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației propune un proiect de Hotărâre de Guvern privind organizarea și funcționarea acestui minister. Proiectul de act normativ prevede că Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administrației este autoritatea pentru: lucrări publice, construcții, disciplina în construcții, amenajarea teritoriului, urbanism şi arhitectură, amenajarea spațiului maritim, mobilitate urbană, locuire, locuințe, clădiri de locuit, reabilitarea termică a clădirilor, gestiune și dezvoltare imobiliar-edilitară, dezvoltare regională, coeziune și dezvoltare teritorială, cooperare transfrontalieră, transnațională şi interregională, descentralizare, reformă și reorganizare administrativ-teritorială, fiscalitate și finanțe publice locale, dezvoltarea serviciilor comunitare de utilități publice, ajutor de stat aprobat de autoritățile administrației publice locale, parcuri industriale, programarea, coordonarea, monitorizarea și controlul utilizării asistenței financiare nerambursabile acordate României de către Uniunea Europeană pentru programele din domeniile sale de activitate, precum și formarea și perfecționarea profesională a personalului din administrația publică. În domeniile sale de activitate, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației exercită în domeniile sale de activitate următoarele funcții:

  1. a) de strategie, prin care se asigură aplicarea politicilor şi strategiilor Guvernului în domeniile sale de activitate, precum şi a propriilor strategii şi politici, coordonate cu politica Guvernului;
  2. b) de reglementare și avizare, cu respectarea ierarhiei actelor normative;
  3. c) de control şi monitorizare,
  4. d) de reprezentare;
  5. e) de autoritate de stat în domeniile sale de activitate;
  6. f) de administrare;
  7. g) de implementare şi gestionare a programelor finanţate din fonduri europene, naţionale, precum şi din alte surse legal constituite;
  8. h) de coordonare;
  9. i) de certificare pentru programele de cooperare transfrontalieră 2014-2020.

Proiectul de hotărâre prevede că activitățile desfășurate la nivelul Institutului Național de Administrație se preiau în cadrul Școlii de Administrație Publică, structură fără personalitate juridică în cadrul aparatului propriu al Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, organizată la nivel de serviciu și aflată în subordinea Direcției resurse umane. Centrele teritoriale de formare continuă pentru administrația publică se organizează în cadrul Școlii de Administrație Publică. Structura, numărul și locația centrelor teritoriale se stabilesc prin ordin al ministrului lucrărilor publice, dezvoltării și administrației, în condițiile legii. Totodată, se desființează un post de secretar de stat și 3 posturi de subsecretar de stat.

Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în subordinea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei: Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici; Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice; Inspectoratul de Stat în Construcţii.                                                                Instituţiile publice şi organele de specialitate ale administraţiei publice centrale aflate în coordonarea Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară. (sursa: MLPDA)

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu