vineri, aprilie 26, 2024
AcasăSocietateProtecția Consumatorilor: atenție la ce cumpărați în perioada reducerilor de preț!

Protecția Consumatorilor: atenție la ce cumpărați în perioada reducerilor de preț!

În perioada reducerilor de iarnă este recomandat sa verificati preturile prin consultarea site-urilor care afiseaza preturi comparative pentru acelasi produs, practica ce a dus la imbunatatirea constanta a modalitatilor de prezentare a preturilor si reducerilor de catre magazinele online. Pentru cumparaturi avantajoase in perioada ofertelor de iarna, cititi cu atentie caracteristicile produsului si verificati daca acesta corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dvs. Cumparaturile din aceasta perioada pot fi facute in deplina siguranta dacă:
• Intocmiti o lista cu produsele pe care doriti sa le cumparati si cu preturile actuale ale acestora. Astfel veti fi informat cu privire la reducerile de preturi;
• Verificati stocul existent;
• Verificati pretul afisat si daca acesta este integral (contine sau nu TVA);
• Verificati daca pretul include si costul de livrare;
• In cazul in care comandati online, verificati, inainte de a trimite comanda, daca pretul fiecarui produs din cosul de cumparaturi este acelasi cu pretul redus indicat atunci cand ati ales produsul;
• Daca aveti nelamuriri, contactati comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare. Modul in care comerciantul raspunde la aceste intrebari va poate oferi indicii asupra seriozitatii vanzatorului;
• Comerciantul este obligat sa informeze corect si complet consumatorii, oferind, printre altele, urmatoarele informatii:
o Datele de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale si cel de inregistrare fiscala etc);
o Caracteristicile esentiale ale produsului;
o Pretul cu toate taxele incluse;
o Cheltuielile de livrare, daca este cazul;
o Modalitatile de plata si de livrare;
o Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
o Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
o Functionalitatea, compatibilitatea si interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a continutului digital si a serviciilor digitale;
o Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.
Pentru siguranta contului dumneavoastra, cand doriti sa achizitionati online cu plata prin card bancar, căutati „https” in adresa URL si o pictograma de lacat in bara de adrese. Acestea semnaleaza ca site-ul este conceput pentru a fi sigur. In cazul platilor facute cu cardul, nu transmiteti niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre si parole bancare, daca primiti orice corespondenta care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicita acest lucru. De asemenea, trebuie sa aveti in vedere urmatoarele:
Cum trebuie afisat pretul?
Indiferent ca este vorba de un magazin online sau de unul clasic, pretul trebuie intotdeauna afisat clar, lizibil, in lei si cu toate taxele incluse (TVA si alte taxe suplimentare, daca este cazul).
Exista mai multe comparatoare de preturi unde poate fi verificata evolutia in timp a preturilor produselor. Aceasta posibilitate ofera consumatorului mai mult control asupra deciziei sale si face ca magazinele sa evite, in general, afisarea unor reduceri nereale.
Care sunt regulile privind reducerea de pret?
Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta / pretului anterior.
Pretul de referinta / pretul anterior reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.
În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, pretul anterior reprezinta cel mai scazut pret practicat de vanzator in aceeasi suprafata de vanzare in perioada ultimelor 10 zile inainte de data aplicarii reducerii de pret.
În cazul produselor prezente la comercializare intr-o perioada mai mica de 30 de zile, pretul anterior reprezinta cel mai scazut preţ practicat de vanzator in aceasta perioada inainte de data aplicarii reducerii de pret. Vanzatorul trebuie sa indice intr-un mod clar, lizibil si usor de identificat perioada in care pretul anterior a fost aplicat.
Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
• fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
• fie prin mentiunile „pret nou”, „pret vechi” langa sumele corespunzatoare;
• fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat. (sursa și detalii: Paul Anghel, director general ANPC)

ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -

Cele mai citite

Protecția Consumatorilor: atenție la ce cumpărați în perioada reducerilor de preț!

În perioada reducerilor de iarnă este recomandat sa verificati preturile prin consultarea site-urilor care afiseaza preturi comparative pentru acelasi produs, practica ce a dus la imbunatatirea constanta a modalitatilor de prezentare a preturilor si reducerilor de catre magazinele online. Pentru cumparaturi avantajoase in perioada ofertelor de iarna, cititi cu atentie caracteristicile produsului si verificati daca acesta corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dvs. Cumparaturile din aceasta perioada pot fi facute in deplina siguranta dacă:
• Intocmiti o lista cu produsele pe care doriti sa le cumparati si cu preturile actuale ale acestora. Astfel veti fi informat cu privire la reducerile de preturi;
• Verificati stocul existent;
• Verificati pretul afisat si daca acesta este integral (contine sau nu TVA);
• Verificati daca pretul include si costul de livrare;
• In cazul in care comandati online, verificati, inainte de a trimite comanda, daca pretul fiecarui produs din cosul de cumparaturi este acelasi cu pretul redus indicat atunci cand ati ales produsul;
• Daca aveti nelamuriri, contactati comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare. Modul in care comerciantul raspunde la aceste intrebari va poate oferi indicii asupra seriozitatii vanzatorului;
• Comerciantul este obligat sa informeze corect si complet consumatorii, oferind, printre altele, urmatoarele informatii:
o Datele de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale si cel de inregistrare fiscala etc);
o Caracteristicile esentiale ale produsului;
o Pretul cu toate taxele incluse;
o Cheltuielile de livrare, daca este cazul;
o Modalitatile de plata si de livrare;
o Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
o Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
o Functionalitatea, compatibilitatea si interoperabilitatea bunurilor cu elemente digitale, a continutului digital si a serviciilor digitale;
o Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.
Pentru siguranta contului dumneavoastra, cand doriti sa achizitionati online cu plata prin card bancar, căutati „https” in adresa URL si o pictograma de lacat in bara de adrese. Acestea semnaleaza ca site-ul este conceput pentru a fi sigur. In cazul platilor facute cu cardul, nu transmiteti niciodată codul PIN al cardului din 4 cifre si parole bancare, daca primiti orice corespondenta care pare a fi de la comerciant, prin care vi se solicita acest lucru. De asemenea, trebuie sa aveti in vedere urmatoarele:
Cum trebuie afisat pretul?
Indiferent ca este vorba de un magazin online sau de unul clasic, pretul trebuie intotdeauna afisat clar, lizibil, in lei si cu toate taxele incluse (TVA si alte taxe suplimentare, daca este cazul).
Exista mai multe comparatoare de preturi unde poate fi verificata evolutia in timp a preturilor produselor. Aceasta posibilitate ofera consumatorului mai mult control asupra deciziei sale si face ca magazinele sa evite, in general, afisarea unor reduceri nereale.
Care sunt regulile privind reducerea de pret?
Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta / pretului anterior.
Pretul de referinta / pretul anterior reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.
În cazul produselor susceptibile de a se deteriora sau a se perima rapid, pretul anterior reprezinta cel mai scazut pret practicat de vanzator in aceeasi suprafata de vanzare in perioada ultimelor 10 zile inainte de data aplicarii reducerii de pret.
În cazul produselor prezente la comercializare intr-o perioada mai mica de 30 de zile, pretul anterior reprezinta cel mai scazut preţ practicat de vanzator in aceasta perioada inainte de data aplicarii reducerii de pret. Vanzatorul trebuie sa indice intr-un mod clar, lizibil si usor de identificat perioada in care pretul anterior a fost aplicat.
Orice anunt de reducere de pret exprimata in valoare absoluta sau in procent trebuie efectuat vizibil, lizibil si fara echivoc pentru fiecare produs sau grupa de produse identice:
• fie prin mentionarea noului pret langa pretul anterior, barat;
• fie prin mentiunile „pret nou”, „pret vechi” langa sumele corespunzatoare;
• fie prin mentionarea procentului de reducere si a pretului nou care apare langa pretul anterior, barat. (sursa și detalii: Paul Anghel, director general ANPC)
ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu