joi, mai 2, 2024
AcasăSocietateProiect: elevii vor trece prin mai multe evaluări și vor avea un...

Proiect: elevii vor trece prin mai multe evaluări și vor avea un portofoliu educațional

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a prezentat o serie de detalii ale proiectelor noilor legi ale educației: unul pentru învățământul preuniversitar, altul pentru învățământul superior. ”Învăţământul obligatoriu va cuprinde grupa mică, începând cu anul 2030, cuprinde deja grupa mijlocie, grupa mare, din învăţământul preşcolar, învăţământul primar, secundar inferior şi învăţământul liceal. Parcursul şcolar şi evaluările elevilor au ca scop evaluarea, orientarea, încurajarea, optimizarea învăţării şi dezvoltarea capacităţilor de autoevaluare ale elevilor. Evaluarea va fi centrată, conform acestei legi, pe competenţe. În plus, este obligatoriu să se ofere feedback în timp real, elevilor, şi aceste evaluări vor sta la baza planurilor individuale de învăţare”, a spus ministrul Educației.

Potrivit proiectului, cadrele didactice vor avea de întocmit o serie de rapoarte de evaluare. Pentru copiii care se vor găsi în luna septembrie 2023 la finalul grupei mari a grădiniţei, cadrul didactic care a asigurat educaţia preşcolarilor trebuie să întocmească un raport de evaluare a competenţelor cognitive, emoţionale şi sociale ale copilului. Activitatea didactică, pe perioada clasei pregătitoare, va ţine cont de constatările acestui raport. La finalul clasei pregătitoare şi al clasei întâi, cadrul didactic va trebui să realizeze un raport descriptiv de evaluare, atât a dezvoltării fizice, cât şi cognitive, socio-emoţionale, a limbajului, a abilităţilor de citit, de scriere, de calcul matematic şi a dezvoltării capacităţilor şi abilităţilor de învăţare. La finalul claselor a doua, a patra şi a şasea, elevii vor susţine evaluări naţionale scrise, la limbă şi comunicare şi la matematică. Rezultatele acestor evaluări vor fi trecute în portofoliul educaţional al elevului. În învățământul primar, elevii vor primi calificative anuale. În învățământul secundar inferior se acordă note de la 1 la 10, în învățământul secund superior și liceu – la fel. Însă, la disciplinele care fac parte din ariile curriculare Arte şi Educaţie Fizică şi Sport, precum şi la alte discipline care pot fi stabilite prin ordin de ministru, se acordă calificative de genul Admis sau Respins şi nu note de la 1 la 10, cu excepţia învăţământului vocaţional.

Sorin Cîmpeanu a subliniat că orientarea şcolară şi portofoliul educaţional al elevilor sunt lucruri de bază, care vor deveni obligatorii la finalul clasei a opta. Dirigintele şi consilierul şcolar vor avea obligaţia să emită o recomandare de încadrare în educaţia secundară superioară.  Portofoliul educaţional va cuprinde rezultatele înscrise în catalogul electronic, recomandări de recuperare, toate diplomele, certifucatele dobândite la activităţile de învăţare şi se va utiliza din grupa mijlocie de la grădiniţă, fiind obligatoriu pe tot parcursul învăţământului preuniversitar.


ARTICOLE SIMILARE
spot_img
- Advertisment -
- Advertisment -

Cele mai citite

Proiect: elevii vor trece prin mai multe evaluări și vor avea un portofoliu educațional

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a prezentat o serie de detalii ale proiectelor noilor legi ale educației: unul pentru învățământul preuniversitar, altul pentru învățământul superior. ”Învăţământul obligatoriu va cuprinde grupa mică, începând cu anul 2030, cuprinde deja grupa mijlocie, grupa mare, din învăţământul preşcolar, învăţământul primar, secundar inferior şi învăţământul liceal. Parcursul şcolar şi evaluările elevilor au ca scop evaluarea, orientarea, încurajarea, optimizarea învăţării şi dezvoltarea capacităţilor de autoevaluare ale elevilor. Evaluarea va fi centrată, conform acestei legi, pe competenţe. În plus, este obligatoriu să se ofere feedback în timp real, elevilor, şi aceste evaluări vor sta la baza planurilor individuale de învăţare”, a spus ministrul Educației.

Potrivit proiectului, cadrele didactice vor avea de întocmit o serie de rapoarte de evaluare. Pentru copiii care se vor găsi în luna septembrie 2023 la finalul grupei mari a grădiniţei, cadrul didactic care a asigurat educaţia preşcolarilor trebuie să întocmească un raport de evaluare a competenţelor cognitive, emoţionale şi sociale ale copilului. Activitatea didactică, pe perioada clasei pregătitoare, va ţine cont de constatările acestui raport. La finalul clasei pregătitoare şi al clasei întâi, cadrul didactic va trebui să realizeze un raport descriptiv de evaluare, atât a dezvoltării fizice, cât şi cognitive, socio-emoţionale, a limbajului, a abilităţilor de citit, de scriere, de calcul matematic şi a dezvoltării capacităţilor şi abilităţilor de învăţare. La finalul claselor a doua, a patra şi a şasea, elevii vor susţine evaluări naţionale scrise, la limbă şi comunicare şi la matematică. Rezultatele acestor evaluări vor fi trecute în portofoliul educaţional al elevului. În învățământul primar, elevii vor primi calificative anuale. În învățământul secundar inferior se acordă note de la 1 la 10, în învățământul secund superior și liceu – la fel. Însă, la disciplinele care fac parte din ariile curriculare Arte şi Educaţie Fizică şi Sport, precum şi la alte discipline care pot fi stabilite prin ordin de ministru, se acordă calificative de genul Admis sau Respins şi nu note de la 1 la 10, cu excepţia învăţământului vocaţional.

Sorin Cîmpeanu a subliniat că orientarea şcolară şi portofoliul educaţional al elevilor sunt lucruri de bază, care vor deveni obligatorii la finalul clasei a opta. Dirigintele şi consilierul şcolar vor avea obligaţia să emită o recomandare de încadrare în educaţia secundară superioară.  Portofoliul educaţional va cuprinde rezultatele înscrise în catalogul electronic, recomandări de recuperare, toate diplomele, certifucatele dobândite la activităţile de învăţare şi se va utiliza din grupa mijlocie de la grădiniţă, fiind obligatoriu pe tot parcursul învăţământului preuniversitar.

ARTICOLE SIMILARE
- Advertisment -

Cele mai citite

Abonare Vrancea24.ro OK Mai Tarziu